רוני קוברובסקי, לשעבר נשיא קוקה קולה ישראל, ואייל בקשי, הבעלים של חברת ההשקעות ברק קפיטל, השיקו את פיט (FEAT), קרן השקעות בתחום הפודטק, שתשקיע בחברות סטארט-אפ, שמפתחות טכנולוגיות חדשניות בתחום.

השניים ישקיעו בקרן ביחד כ-10 מיליון שקל, כשכוונתם לגייס בהנפקה בבורסה בת"א הון ראשוני של עוד 40 מיליון שקל. "ההחלטה להקים את הקרן עולה בקנה אחד עם הביקוש העולמי הגדל לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתעשיית המזון, כמענה לצורך להתאים את מוצרי המזון למגמות של בריאות, סביבה וקיימות, תוך שמירה על חוויית האכילה", אמר קוברובסקי, שהצורף לחברה המרכזית כבר בשנת 1976, עבד בה עד 1995, חזר אליה ב-98 כמנכ"ל ובהמשך שימש נשיא החברה עד לפני כשנתיים. בין לבין הוא גם חתום על הקמת וניהול מבשלות בירה ישראל.
להזכיר, בספטמבר האחרון הוא התמודד על תפקיד יו"ר שופרסל, ואז החליט למשוך את מועמדותו מהתפקיד.
6 צפייה בגלריה
רוני קוברובסקי
רוני קוברובסקי
רוני קוברובסקי
(צילום: יח"צ החברה המרכזית)

חגיגות המאה

אלוף (במיל') דן טולקובסקי חגג השבוע 100 שנות הולדת. בהתאם להנחיות, נערכה למפקד החמישי של חיל האוויר מסיבה מצומצמת של בני משפחה וחברים. במקביל, ערכה עמותת חיל האוויר אירוע זום מיוחד, בהשתתפות מפקדי חיל האוויר בעבר ובהווה, ובהשתתפותו. טולקובסקי החל את קריירת הטייס שלו בחיל האוויר הבריטי, ובישראל, מאז קום המדינה, שימש בתפקידים שונים בחיל האוויר עד למינויו כמפקד החיל. לאחר שחרורו הצטרף לדיסקונט השקעות, ושימש מנכ"ל החברה. לאחר פרישתו, הקים עם בנו, גדעון טולקובסקי, ועם יזם הון סיכון אמריקני, פרדריק אדלר, את אתנה - קרן הון סיכון להשקעות בהייטק הראשונה בישראל.
6 צפייה בגלריה
אירוע זום לכבוד דן טולקובסקי
אירוע זום לכבוד דן טולקובסקי
אירוע זום לכבוד דן טולקובסקי
( צילום: עמותת חיל האוויר)

סיסקו גדלים בסייבר

חברת סיסקו ישראל קיימה אירוע שותפים וירטואלי לפתיחת 2021. במהלכו יידע המנכ"ל אורן שגיא את עשרות המשתתפים בעובדה, שהיקף הפעילות של סיסקו ישראל בתחום הסייבר גדל במספר דו ספרתי, מה שמתבטא במאות פרויקטים חדשים של אבטחת מידע. בדוברים: רן אילני, המייסד של פורטשיפט, שנרכשה ע"י סיסקו לפני כחודשיים, ואייל דגן, מייסד ליבה, שנרכשה ע"י סיסקו, שציין, כי 70% ממוצרי הסיליקון בעולם מיוצרים בישראל.
6 צפייה בגלריה
אורן שגיא
אורן שגיא
אורן שגיא
(צילום: יח"צ)

החגיגה הכפולה של עו"ד פינברג

עו''ד נחום פינברג, מומחה לדיני עבודה, מונה השבוע לחבר בוועד המנהל של מוזיאון ארצות המקרא בירושלים, וזו לא השמחה היחידה שלו. השבוע גם הושקה המהדורה ה-60 של הספר דיני עבודה בעריכתו, כשהוא מעדכן אותו כבר 16 שנים. הפעם הספר מעודכן בדינים מותאמים למשבר הקורונה.
6 צפייה בגלריה
עו''ד נחום פינברג
עו''ד נחום פינברג
עו''ד נחום פינברג
(צילום: שחף הבר)

פייבר מארחת

רגע לאחר שידור פרק סיום העונה של הסדרה חזרות (כאן 11) אירחה חברת פייבר את יוצרת הסדרה והשחקנית, נועה קולר, לשיחת אמן, במסגרת רצועת הבידור הקבועה Fiverr Stage. הרצועה הושקה במהלך השנה האחרונה, בעקבות ההאטה בתעשיית התרבות והאמנות בתקופת הקורונה. את האירוע הנחתה רונה שמגר, מנהלת תיקי לקוחות עסקיים בפייבר.
6 צפייה בגלריה
נועה קולר ורונה שמגר
נועה קולר ורונה שמגר
נועה קולר ורונה שמגר
(צילום: אריאל עפרון)

מגדל תעניק מלגות ב-100 אלף שקל

חברת מגדל ביטוח הודיעה על הענקת מלגות בגובה 100 אלף שקל לסטודנטים מתוכנית האקטואריה של אוניברסיטת חיפה, שמעניקה תואר אקדמי ומוכרת ע"י אגודות האקטוארים בארץ ובבריטניה. בנוסף, מגדל ביטוח תפתח את תוכנית מחשבים עתיד, שיתוף פעולה אקדמי-מקצועי עם האוניברסיטה. באירוע וירטואלי במסגרתו הוענקו המלגות, השתתפו בכירי האוניברסיטה ותוכנית האקטואריה, רן עוז, מנכ"ל מגדל ביטוח, ובכירים נוספים בחברה.

נחנך מוזיאון השואה בפורטו

אתמול נחנך בעיר פורטו שבפורטוגל מוזיאון השואה הראשון. בטקס החניכה השתתפו, בין היתר, נשיא הקהילה היהודית בפורטו, דיאז בן ציון; ראש עיריית פורטו, רואי מוררה; הבישוף של פורטו, מנואל לינדה; נשיא הקהילה המוסלמית של העיר, עבדול רמאן מנגה; הרב אסף פורטל; ושגריר ישראל בפורטוגל, רפי גמזו, שאמר שלמוזיאון חשיבות עליונה במאבק באנטישמיות, בגזענות ובשנאה. המוזיאון הוקם ביוזמת הקהילה היהודית בפורטו, כשיש לציין, שמשפחותיהם של מרבית חברי הקהילה היהודית בפורטו נספו בשואה.
6 צפייה בגלריה
דיאז בן ציון, מנועל לינדה, הרב אסף פורטל
דיאז בן ציון, מנועל לינדה, הרב אסף פורטל
דיאז בן ציון, מנועל לינדה, הרב אסף פורטל
(צילום: הקהילה היהודית של פורטו)