נפתח עם מחקר חדש, שחושף את אחת התעלומות הגדולות שהעסיקו חוקרי דינוזארים ברחבי העולם - איך הם עשו סקס. וגם, איך הם עשו את הצרכים שלהם.
מכיוון שאף דינוזאור לא "נתפס" בשעת מעשה, התשובה מגיעה ממאובנים. התגלית הנוכחית, אם לדייק, מגיעה מסין, שם נמצא מאובן של דינוזאור פסיטקוזאורוס, שהשתמר כל כך טוב עד שחוקר בשם ד"ר יעקב וינטר, הצליח לזהות בעזרתו את הפתח ששימש את הדינוזאר לרבייה וגם כן, לעשיית צרכים.
3 צפייה בגלריה
הדמיה
הדמיה
הדמיה
(איור: בוב ניקולס)
בעוד שלרוב היונקים יש פתחים נפרדים לתפקודי גוף שונים, לבעלי חיים אחרים – כמו ציפורים וזוחלים, יש פתח אחד, שנקרא בעברית פתח הביב. אצל רוב העופות, קרובי המשפחה של הדינוזאורים – הרבייה מתרחשת כאשר הזכר והנקבה מצמידים את פתחי הביב שלהם זה לזה, עד שנוזל הזרע עובר ממנו אליה.
כאן, בזכות אותו מאובן שהשתמר בצורה כמעט מושלמת, ד"ר וינטר מאמין כי לדינוזאור הזה, היה פין – וכי הפעולה שנעשתה היא פעולת מין חודרנית. חדשות טובות למדע ודרמה של ממש בעולם חוקרי הדינוזאורים. המחקר עצמו זכה לפרסום רב ברחבי העולם.
ועכשיו – לחדשות טובות תוצרת ירושלים – אז איך זה מרגיש כשכל הסטודנטים אומרים ביחד תודה – בזום?
3 צפייה בגלריה
הסטודנטים בעברית אומרים תודה
הסטודנטים בעברית אומרים תודה
הסטודנטים בעברית אומרים תודה
(צילום: האוניברסיטה העברית)


בשיעור האחרון של הסמסטר, נוהגים הסטודנטים באוניברסיטה למחוא כפיים ולהודות למרצה, אלא שעכשיו בזמן הקורונה זה לא ממש התאפשר, אז סטודנטים באוניברסיטה העברית הכינו שלטי תודה אישיים וריגשו את המרצים. אחת המרצים שזכו לתודה היא ד"ר שירלי הרשקו בקורס "מבוא לפסיכולוגיה" – כש-115 התלמידים שלה אמרו לה תודה "בשידור חי".
ולסיום, שימו לב לשמחת החיים הזאת של הפרות בחוות החופש במושב עולש שבמועצה האזורית עמק חפר, חווה שמצילה ומשקמת בעלי חיים מתעשיית המזון.
3 צפייה בגלריה
העגל עם הפרוטזה
העגל עם הפרוטזה
העגל עם הפרוטזה
(צילום: חוות החופש)
בין גשם לגשם שפוקד אותנו בימים האחרונים, הפרות נהנות מהשמש במרעה הירוק ומרגישות את החופש – דווקא עכשיו, כשאנחנו נמצאים בסגר שלישי. בין הפרות נמצא גם ניר, עגל קטוע הרגל, רק בן שנתיים ושלושה חודשים, שהתרוצץ בשמחה במרעה עם פרוטזה שהוכנה במיוחד עבורו
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי