"לפני הקורונה עבדתי 14 שעות ביום. אין לי אפשרות לא לעבוד. אני לבד עם הילדים, צריכה לשלם שכר דירה. יש לי ילד במשפחתון פרטי, וגם אוכל עולה המון כסף, ואני לבד". עד הקורונה הצליחה יקטרינה מושל, בת 40 מאשדוד, לגייס את הנדרש כדי לקיים את עצמה ואת שלושת ילדיה. אבל אז התפרץ הנגיף.
הקורונה טרפה את הקלפים במשפחת מושל. היא הובילה את האם ואת ילדיה למצב כלכלי קשה, שדרדר אותם לפת לחם. ומדובר במשפחה שלמרות הקשיים שנקרו בדרכה – הצליחה לשרוד ללא תמיכה כלכלית עד התקופה האחרונה.
3 צפייה בגלריה
יקטרינה מושל
יקטרינה מושל
מושל. הצליחה לשרוד ללא תמיכה כלכלית - עד התקופה האחרונה של הקורונה
(צילום: בראל אפרים)
לפני הקורונה עבדה יקטרינה בסופר, כשילדה את בנה השלישי למשפחה שכבר הייתה למודה קשיים. הבן הבכור, ניק, חלה בסרטן העצמות כשהיה בן 14. "בפעם הראשונה שחליתי זה היה באגן", מספר הבן, ארבע שנים אחרי האבחון הראשון. הוא עבר טיפולים אינטנסיביים, והיה נראה כי החלים. אך סמוך להתפרצות הנגיף, התבשרה המשפחה כי הסרטן חזר - הפעם בריאות.
יקטרינה הפסיקה לעבוד וחשבה שמדובר בהפסקה זמנית, אבל באמצע הטיפול בניק, ותוך כדי משבר הקורונה שגזר עליהם בידוד חברתי, התגלה סרטן גם בגופה. "הרגשתי לא טוב, ואמרו לי שיש לי גידולים בראש, אז הייתי צריכה לעבור ניתוחים וטיפולים". יקטרינה ניסתה למצוא עבודה חלקית, למרות הטיפול בניק שנמצא בקבוצת סיכון לקורונה, אך לא הצליחה למצוא עבודה שמתאימה לתנאי החיים החדשים, בזמן משבר האבטלה הנרחב.
3 צפייה בגלריה
יקטרינה מושל ובנה ניב
יקטרינה מושל ובנה ניב
יקטרינה וניק. "הייתי בלחץ מהקורונה בגלל ניק אבל הייתי חייבת לעבוד"
(צילום: בראל אפרים)
"הייתי בלחץ מהקורונה בגלל ניק, כי זה היה מסוכן בשבילו, אבל הייתה לי בעיה כלכלית והייתי חייבת לעבוד. לא הבנתי איך אני יכולה לעשות את זה. חיפשתי וחיפשתי עבודה ולא מצאתי. הייתי בפאניקה שאין לי כסף ולא ידעתי מאיפה לקחת כסף ולשלם מה שצריך", היא מספרת.
גם כשפנתה לעזרה מהגרוש שלה לא מצאה את הישועה. "אבא של הילדים לא כל כך עוזר לי כלכלית בכלל, ולא יכול לעזור לי בזמן קורונה כי גם הוא בבעיה". כאשר הבינה שאין יותר ברירה ובקרוב לילדיה לא יהיה מה לאכול, היא פנתה בלית ברירה לעמותות שונות כדי לקבל מעט סיוע. אחת העמותות היא "קו לחיים", שמסייעת עם משלוחי מזון והקימה עבורה פרויקט גיוס המונים. אך המצב מחמיר בשל ההוצאות הרפואיות. ניק מקבל קצבת נכות, אך זו אינה מספיקה.
3 צפייה בגלריה
יקטרינה מושל
יקטרינה מושל
מושל. "אני דואגת כל הזמן, לא יודעת מה יהיה מחר"
(צילום: בראל אפרים)
"אני דואגת כל הזמן", מספרת יקטרינה כשהיא פורקת סל מזון מאחת העמותות. "הביאו לי אוכל ויש לי כסף לגן, אבל אני לא יודעת מה יהיה מחר. זה לא שאני עבדתי, ואני יודעת כמה אני יכולה לשלם. הבריאות שלי לא כמו שהייתה לפני, כשהייתי יכולה לעבוד הרבה שעות. איך ארוויח כסף?", שואלת יקטרינה ומבינה שלמצוא עבודה במצבה היא משימה כמעט בלתי אפשרית.
לתרומות למשפחה לחצו כאן.