בקצרה:
  • ב.מ.וו i4 חשמלית תציע ביצועי V8 אבל בשקט מופתי
  • היצרנית מבטיחה להתמקד ביכולת דינמית כמקובל במותג
  • תיחשף בחודשים הקרובים, תגיע אלינו בעוד כשנה וחצי
התשובה של מינכן: ב.מ.וו הייתה אמנם אחת הראשונות באירופה לאמץ את החשמל עם ה-i3 ב-2013, אבל מאז הורידה הילוך וכיום מוצאת עצמה מאחור מבחינה זו. לא רק מאחורי מתחרותיה הישירות אודי ומרצדס להן בארסנל כבר מספר דגמים חשמליים מודרניים, והיצע שיתרחב בקרוב עם ספינות דגל כמו e-טרון GT ו-EQS בהתאמה, אלא גם מותגים עממיים יותר כמו פולקסווגן ופיז'ו-סיטרואן, אליהם יש להוסיף גם מותגים קוריאניים ואיך לא, טסלה האמריקאית ושורה מתארכת במהירות של מותגים סיניים.
את ה-i4 קונספט הציגה ב.מ.וו לפני כשנה, סוג של תשובה (מאוחרת מאוד) לטסלה מודל 3 ופולסטר 2, חטיבת הביצועים החשמלית של וולוו. "רכב חשמלי יכול בקלות להאיץ במהירות בקו ישר, אבל זה לא מספיק בשביל ב.מ.וו" אמר דיויד פרופינו, מנהל פרויקט ה-i4 ביצרנית, כשהוא ללא ספק מכוון ישירות לטסלה, המתגאה ביכולת ההאצה של דגמיה השונים אך לא נתפסת כבעלת מאפיינים ספורטיביים או מהנה לנהיגה.
"זו פעם ראשונה בה אנחנו מפתחים מכונית חשמלית עם ה-DNA של ב.מ.וו. ה-i4 תציע את כל מה שב.מ.וו מייצגת כולל יכולת דינמית, וגם תהיה חשמלית לחלוטין" הוסיף. יש להזכיר בהקשר זה כי בשנים האחרונות גוברת הביקורת על ב.מ.וו בהקשר לערכי המותג, עם טענות לפיהן הבווארים מתמקדים בדגמים שמטרתם לקסום לקהל רחב יותר ויותר, על חשבון ההנאה מנהיגה.
על המסלול: ב.מ.וו מפרסמת כעת תמונות וסרטון נהיגה מניסוי שערכה במסלול הניסויים אשהיים הסמוך למינכן, במטרה להוכיח כי יש כיסוי להצהרות הבומבסטיות. על ההנעה מופקד מנוע חשמלי המפיק 530 כ"ס העוברים ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש בכ-4 שניות, מהיר רק ב-0.2 שניות מהנתון של ה-M3 הרגילה ואיטי משמעותית מסוללה ארוכה של מכוניות חשמליות עדכניות.
ב.מ.וו מציינת כי תשלב במכונית החדשה מיתלים בגיאומטריה ייחודית עם בולמי זעזועים שפותחו במיוחד עבורה. צפו למפסק סרנים רחב, בסיס גלגלים ארוך יחסית ומרכז כובד נמוך. בנוסף מדגישה היצרנית כי מערכות ההגה והבלמים כוילו בהקפדה יתרה על יצירת תחושה טבעית, מנקודות התורפה של כמעט כל רכב חשמלי. בצד השימושי: מצברי 80 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 600 ק"מ עם אפשרות לטעינה מהירה (150DC) עד ל-80% ב-35 דקות, או 100 ק"מ בשש דקות.
מה אנחנו חושבים: ב.מ.וו מגיבה באיחור מאוד לא אופייני למעבר תעשיית הרכב לחשמל והיא לבטח לא ראשונה לשלב יכולת דינמית ברכב חשמלי. ראשית, פורשה עשתה זאת זה מכבר ובאופן מוצלח מאוד עם הטייקן, אליה הצטרפה לאחרונה גרסה צנועה וזולה (יחסית). ובשנה הקרובה צפויה להצטרף גם אודי (שתעשה שימוש באותה פלטפורמה) ומרצדס. יתכן כי תג המחיר של ה-i4 יהיה נמוך יותר מזה של פורשה, אך גם את זה הגרמנים לא ממש יכולים להבטיח בשלב זה. מצד שני, היסטוריית הדגמים של ב.מ.וו מבטיחה כי בכל זאת, יש למה לצפות והחשמלית החדשה מסקרנת ללא ספק.