במנה שאני מכין היום אני משתמש אך ורק באורז מלא - משום מה אורז מלא מפחיד המון בשלנים, אז אני אלמד אתכם דרך קלה ובטוחה לבשל אותו - צפו בסרטון ועקבו אחר ההוראות שלי, שלב אחר שלב. לפני הכול, ההמלצה החד-משמעית שלי היא לא להתפשר ולקנות רק אורז מלא עגול. שאר סוגי האורז המלא עובדים פחות טוב במתכון הזה.
מנות נוספות לצהריים:
בנוגע לירקות במתכון הזה - הירקות שאני השתמשתי בהם זו רק הצעה, ואתם יכולים בקלות להחליף אותם בכרובית, שומר, שעועית ירוקה, בצל ירוק - וגם כרוב לבן יעבוד כאן מצוין. רק שימו לב לזמן הבישול שכל ירק צריך, כי זה משתנה מירק לירק.
פילה דג עם אורזז מלא וירקות ביניים

המצרכים:

1 כוס אורז מלא עגול 250 גר' פילה דג (מוסר ים, דניס, לברק), חתוך ל-4 חתיכות 1 גבעול כרישה, חצוי לאורך ופרוס בעובי 1/2 ס"מ 10 עגבניות שרי, חצויות 8 פרחי ברוקולי (או ברוקוליני), חצויים לאורך חופן אפונת שלג, ללא העוקץ ½ לימון, פרוס דק מיץ מחצי לימון 1/2 כפית גרידת לימון 1 כף פסטו או עגבניות מיובשות או טפנד זיתים, לא חובה
1 צפייה בגלריה
ערן זינו
ערן זינו
(צילום: מתוך הסרטון)
אופן ההכנה:
  1. משרים את האורז לפחות חצי שעה במים קרים. אפשר להשרות אותו גם 24 שעות, רק בתנאי ששומרים את הקערה במקרר.
  2. לאחר ההשריה מסננים את האורז ומעברים לסיר. ממלאים את הסיר במים, לפחות כפול מגובה האורז. מבשלים את האורז על להבה גבוהה כ-40 דקות. שימו לב - לא מוסיפים מלח למים (אלא רק אחרי שהאורז מוכן).
  3. מחממים שמן זית במחבת. מוסיפים את עגבניות השרי ואת הכרישה, ומבשלים על להבה נמוכה כ-5 דקות. מוסיפים את הדג, את גבעולי הברוקולי, את אפונת השלג ואת פרוסות הלימון. מתבלים במלח ובפלפל, מכסים את המחבת וממשיכים לבשל עוד 8-6 דקות, תלוי בעובי הדג.
  4. מוסיפים לאורז המוכן את הפסטו, את גרידת הלימון ואת מיץ הלימון, מערבבים ומתבלים במלח.
  5. מסדרים בצלחת הגשה את האורז, ומניחים מעליו את תבשיל הדגים והירקות. סוחטים מעל לימון, ומגישים (אפשר להגיש ליד זה יוגורט, טחינה או סחוג, למי שאוהב חריף).
ערן זינו הוא השף והבעלים של "גלוטריה" בתל אביב