בשיתוף עם רקיט בנקיזר
בשנים האחרונות חל שינוי באופן שבו אנו מדברים על יחסי מין. השיח הרבה יותר פתוח ומשוחרר וגם לנשים ולגברים יש מקום לחלוק את החוויות שלהם. עם זאת, יש עדיין נושאים בגדר טאבו, רובם קשורים בבעיות השונות שנשים חוות במהלך קיום יחסי מין. כולנו יודעים על שפיכה מוקדמת ובעיות אין אונות אצל גברים, אבל מה לגבי סוגיית היובש הנרתיקי, אחת הבעיות הנפוצות אצל נשים?
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
מאחר ומדובר בתופעה שכמעט ולא מדברים עליה, נשים רבות כלל לא מודעות אליה. הן נוטות להאשים את עצמן או את בן הזוג שלהן בחוסר ההנאה ממין, לעתים נמנעות מלקיים יחסי מין ולעתים עושות זאת רק כדי לסמן וי, ולא מתוך תשוקה או הנאה אמיתית.
אם את מזדהה עם הכתוב מעלה ייתכן ויש לך יובש נרתיקי. חשוב לציין כי לרוב לא מדובר בבעיה רפואית, ולמעשה התופעה נגרמת בגלל רמות אסטרוגן נמוכות, ההורמון הנשי האחראי על פעילות תקינה של רירית הנרתיק. האסטרוגן שומר על גמישות הנרתיק, על הפרשות נוזל סיכה והוא שומר על חומציות שמתאימה לאזור. מחקרים מראים שאחת מתוך חמש נשים סובלת מיובש נרתיקי והוא נגרם משלל סיבות ויכול להופיע בכל גיל. התסמינים לתופעה הם אי נוחות במהלך קיום יחסי מין, כאב במהלך חדירה, צריבה וגירודים באזור האינטימי, דימומים קלים ותחושת דחיפות למתן שתן.

למה זה קורה?

לעתים מדובר פשוט בטיימינג. רמת האסטרוגן לנשים בגיל הפוריות משתנה בהתאם למחזור הפוריות שלהן ובשני שליש מהחודש רמות הסיכוך שלו יורדות. גם לידה והנקה עלולות להשפיע על רמות אסטרוגן נמוכות, מה שיוצר יובש באזור. סיבות נוספות יכולות להיות גלולות למניעת היריון, עישון מוגבר שפוגע בתפקוד השחלות וכדורים נוגדי דיכאון.
בנוסף, רמות האסטרוגן הולכות ויורדות ככל שנשים מתבגרות ובגיל המעבר, עם תהליך הפסקת המחזור, תופעת היובש הנרתיקי מתגברת. כמו כן, טיפולים שונים בסרטן (בעיקר כימותרפיה וטיפולים הורמונליים) עלולים להשפיע על האזור ונשים המטופלות בסרטן השד מדווחות על יובש נרתיקי בשכיחות גבוהה.
רקיט בנקיזרג'ל סיכוך שעשוי מחומרים טבעייםרקיט בנקיזר
למרות הבעיה המעיקה, שפוגעת באיכות החיים של נשים רבות, יש לה פתרון פשוט שנמצא בהישג יד בכל בית מרקחת: ג'ל סיכוך שעשוי מחומרים טבעיים, אותו מורחים בפתח הנרתיק סמוך לקיום יחסי המין וכחלק מהמשחק המקדים. הוא נועד להקל על היובש הנרתיקי והוא שומר על לחות באזור במשך שעות רבות, כך שההנאה המינית שלך לא נפגעת ואפילו מתעצמת.
בשיתוף רקיט בנקיזר

פורסם לראשונה: 11:55, 24.01.21