איך הפך חקלאי מהגליל העליון, דור שישי למייסדי מטולה, שעבד בגידול דגי פורל וטיפל במטעים ובסוסים של המשפחה, ליועץ מיני, מנחה מעגלי שיח על סקס ובעלים של חנות לצעצועי מין? הייתי אומרת שזה השילוב של גירושים, קורונה ופרק ב' שפתח לו את הצ'אקרות.
"הייתי נשוי במשך 16 שנים", פותח ליאב יעקבזון. "הנישואים שלי היו טובים, או כך לפחות חשבתי, אבל גרושתי חשבה אחרת. 'איך את מוותרת על מפעל החיים שלנו'? שאלתי אותה, אבל היא אמרה שמה שהיה בינינו נגמר ושמגיע לכל אחד מאיתנו חיים טובים יותר.
"במשך חודשיים ישבנו כל ערב בסלון ודיברנו על הדברים הרעים, על הדברים הטובים ועל איפה טעינו בדרך. אני עוד רציתי להציל, אבל היא כבר גיבשה את החלטתה".
מה עבר עליך רגשית באותה תקופה?
"חרב עליי עולמי. עברתי לגור בבית של ההורים שלי, שעמד ריק, ובימים שהילדים לא היו איתי, הייתי יושב ובוהה בטלוויזיה הכבויה. לגמרי בדיכאון".


חודש עבר וחבר של ליאב החליט לנער אותו מהדיכאון. "נמאס לו ממני", הוא נזכר משועשע. "לילה אחד הוא הגיע והחליט לחבר אותי לאפליקציית היכרויות. הייתי בשוק מהפניות הישירות של נשים שם. 'תבוא אליי הביתה, אני אכין לך אוכל", הוא אומר. "לא מצאתי את עצמי ואחרי 48 שעות כבר החלטתי למחוק את האפליקציה".
ליאב מספר שהוא אומנם מחק את האפליקציה, אבל כן זכה למוטיבציה מחודשת בכל הקשור למציאת זוגיות חדשה, ומהר מאוד החל לנהל קבוצת פייסבוק של גרושים-גרושות. הקבוצה הייתה בחיתוליה וליאב החליט לערוך שיחות תיאום ציפיות עם החברים. רצה הגורל ואחת מהם הייתה ליאת לזר.
"הקשר שלנו, שהתחיל בשיחת חולין, הלך והתהדק", מתאר ליאב. במשך שבועיים הם דיברו על הילדים, על הגירושים ועל החיים עצמם, וכשסיפר לה שהוא מארגן מפגש קבוצתי ראשון מחוץ לכותלי המרחב הווירטואלי, היה לה ברור שהיא שם.

"ברגע שהמבטים שלנו נפגשו, ידעתי שזה - זה"

זה היה יום שישי שמשי ונעים בחוף הצוק. "יצאתי ממטולה מוקדם והגעתי ראשון", מתאר ליאב. "אחריי הגיעו עוד 20 איש בערך. פתחנו צלייה, שמנו מוזיקה וכל אחד הביא משהו. ואז ליאת התקשרה. 'לא נעים לי, אני לא מכירה אף אחד, אתה יכול לבוא לאסוף אותי מהחניה?' היא שאלה, ואני, מנהל הקבוצה, עזבתי את כולם והלכתי לכיוונה".
יחף, כשרק בגד ים לגופו, צעד ליאב לעבר החנייה. "פתאום אני רואה אותה, בשמלת חוף שחורה, כשמסביבה הילה. עד אז התראינו רק בפייס-טיים והייתי בשוק מכמה שהיא מדהימה", הוא נזכר. "שנינו היינו עם משקפי שמש", ליאת מוסיפה, "והדבר הראשון שהוא אמר זה, 'תרימי את המשקפיים'. ברגע שהמבטים שלנו נפגשו, ידעתי שזה זה".
6 צפייה בגלריה
ליאת וליאב
ליאת וליאב
ליאת וליאב. "תרימי את המשקפיים", הוא אמר לה בשנייה שבה נפגשו לראשונה
(צילום: אוסף עצמי)

6 צפייה בגלריה
ליאת וליאב
ליאת וליאב
הכירו בקבוצת פייסבוק של גרושים-גרושות. ליאת וליאב
(צילום: אוסף עצמי)

6 צפייה בגלריה
ליאת וליאב
ליאת וליאב
"הייתה מסביבה הילה"
(צילום: אוסף עצמי)

כשהשמש שקעה, עלה ליאב על אופנועו צפונה ואילו ליאת נסעה דרומה למושב שדה משה, בו התגוררה. השניים המשיכו לשמור על קשר טלפוני ולנהל שיחות אל תוך הלילה. "יום אחד הגענו כמה חברים לשישי-שבת אצל חברה מהקבוצה, ונשארנו לישון אצלה כדי ללכת למחרת למסיבת בריכה", משחזר ליאב.
"איך שהגעתי לדירה, לקחתי דף ותליתי שלט על הדלת של אחד החדרים. 'החדר של ליאב - אין כניסה'. אחרי הארוחה הודעתי לכולם שאני הולך לישון. כבר הייתי במיטה כשלפתע הדלת נפתחה וליאת נכנסה".
השלט לא איים עלייך, ליאת?
"אני זוכרת שהתחבטתי עם עצמי", היא צוחקת, "ואז אמרתי, 'מה כבר יכול לקרות?'". "היא נשכבה לי על השמיכה עם הבגדים והכול והתחילה לדבר", מתאר ליאב, שבדיוק הרגיש שעיניו נעצמות. "חשבתי לעצמי, מה נסגר עם החפירות? כי אני מהצפון וקצת תמים, אבל אז היא התכופפה ונישקה אותי". "זאת הייתה הפעם הראשונה בחיים שלי שיזמתי ככה", מתארת ליאת. "אני אומנם אישה חזקה, אבל התרגלתי שגברים מתחילים איתי".
מה היה שונה הפעם?
"הפתעתי את עצמי. זה קשור לעובדה שהרגשתי איתו נוחות וביטחון. זיהיתי בליאב דברים שלא מצאתי בגברים אחרים ולא היה אכפת לי שהוא יגיד, 'חמודה, זה לא מתאים'. ידעתי שגם אם זה יקרה, הכול יהיה בסדר, הוא לא יפגע בי".
ליאב, איך הגבת?
"תמיד חשבתי שאם אחווה סיטואציה כזאת אני אירתע, אקום ואלך. בשנייה הראשונה הייתה לי בלבלה בראש, אבל אז פרץ ממני בבת אחת המון רגש כלפיה. לא ידעתי שאני אוהב נשים החלטיות ונועזות, אבל הסתבר שזה גרם לי לתפוס ממנה. יש תפיסה אולד-פשן שאומרת שאם בחורה באה ויוזמת אז היא קלה להשגה, אבל זו תפיסה פרימיטיבית כי ליאת דווקא באה מעמדה של כוח, של בחורה שיודעת מה היא רוצה וחותרת להשיג את זה".
"היום אני כבר יודע שאין באמת הבדל בין גברים לנשים", הוא מוסיף. "מסתבר שיש הרבה נשים שיוזמות, שלא מפחדות ושאפילו מזמינות גבר לדרינק. לצערי, יש כאלה שעפים על זה יותר מדי ומפרשים את זה לא נכון, אבל אם מבינים שזה נובע משוויון, אין עם זה בעיה".
ליאת, איפה היית ממוקמת על רצף החיים הזוגיים שלך כשהכרת את ליאב?
"הייתי נשואה במשך עשר שנים וכשהכרתי את ליאב כבר הייתי גרושה שנתיים וחצי. את השנה הראשונה אחרי הגירושים לקחתי לעצמי, לא נכנסתי לאתרים. התמקדתי בילדים שלי ובלהבריא את עצמי כי יצאתי מנישואים שהייתה בהם אלימות".
איך הצלחת לא לשחזר את אותו דפוס של זוגיות?
"בשנה הזאת דייקתי לעצמי מה אני רוצה וצריכה. שאלתי את עצמי המון שאלות, הרצתי את כל הסיפור שקרה אצלי בבית כמה וכמה פעמים, ובדקתי איפה אני לא הייתי בסדר ומה אני הייתי יכולה לשנות. גם כתבתי כל הזמן כי הכתיבה מרפאת והדפים סופגים הכול".

6 צפייה בגלריה
ליאת וליאב
ליאת וליאב
את השנה הראשונה לנישואיה, היא לקחה כדי לטפל בעצמה ובמשפחתה
(צילום: אוסף עצמי)

"את שומעת? אני עובר לגור איתך"

בשנה הראשונה לקשר, נפגשו ליאת וליאב בעיקר בסופי שבוע. "לפעמים הייתי מסיים את העבודה בשלוש-ארבע אחר הצהריים, עולה על האופנוע, נוסע שלוש שעות ומפתיע את ליאת באמצע השבוע", מספר ליאב "הייתי ישן שעתיים בלילה ויוצא בארבע לפנות בוקר חזרה צפונה, רק כדי להגיע בזמן לעבודה".
בשלב מסוים החליטה ליאת לעבור לגור ליד ההורים שלה בראש העין. "היה לי קשה לגור לבד בדרום ורציתי שיעזרו לי עם הילדים", היא מודה. "סימנתי כמה מודעות וחיכיתי שליאב יבוא איתי כדי שתהיה עוד עין שאני סומכת עליה".
"דיברנו בטלפון ופתאום אני אומר לעצמי, 'למה שאני לא אעבור איתה?'. קטעתי את השיחה, אמרתי לה שאני חייב לקפוץ רגע לגרושתי לדבר על משהו, וניתקתי", מתאר ליאב את השתלשלות העניינים המהירה שחלפה מרגע שחווה הארה. "רצתי אליה הביתה ותוך רבע שעה סגרנו בינינו הכול. היינו במשמורת משותפת, אז שינינו את המשמרות וסידרנו את המזונות. הייתי אמור להישאר בטווח של 50 ק"מ מהבית, ואני 200 ק"מ מהבית היום".
איך שהוא יצא משם, הוא הרים טלפון לליאת. "אל תחפשי ארבעה חדרים, תחפשי חמישה", הוא אמר לה נרגש. "למה אני צריכה חמישה חדרים?", היא שאלה וליאב השיב, "כדי שיהיה חדר גם לילדים שלי, אני עובר לגור איתך".
"אפילו לא נתתי לה הזדמנות להגיד לי לא", הוא אומר משועשע. "בגלל החיבור שיש לליאב לצפון ובגלל שכל המשפחה שלו שם, לא חשבתי על האופציה הזאת בכלל, ולא העזתי להעלות אותה על דל שפתיי. מבחינתי, זה הקשר שאמור היה להיות בינינו - אני בדרום והוא בצפון". "המרחבים של הצפון חסרים לי", מודה ליאב, "אבל הבנתי שאם אני רוצה פרק ב' אמיתי, אני צריך להתפשר".

6 צפייה בגלריה
ליאת וליאב
ליאת וליאב
"תמיד הייתי אדם מיני, למרות שבבית שגדלתי בו לא דיברו על מין בכלל"
(צילום: אוסף עצמי)

המהפך המקצועי של ליאב וליאת

בד לבד עם המגורים המשותפים, השניים המשיכו להיות פעילים בקבוצת הפייסבוק שבה הכירו, וללוות דרכה גרושים וגרושות טריים שהצטרפו למעגל. "זה הוליד אצלנו רצון להתמקצע וללמוד, ואז התחלנו גם לארגן ערבי שיח שהתמקדו בהבדלי חשיבה בין גברים ונשים", מספר ליאב.
"כשהבנו שמה שמעניין את כולם זה סקס, בנינו ערב נוסף בנושא מיניות. יום אחד, ידידה טובה אמרה לי, 'אם אתם כבר עושים ערבים כאלה, למה שלא תמכרו גם אביזרים?', אז הרמנו את הכפפה והחלטנו להתפרס גם לתחום של צעצועי המין.
"כך פתחנו לפני מספר חודשים, בתקופת הקורונה, את חנות הסקס המקוונת הראשונה שלנו, pleasure time. הרעיון נולד בעקבות הביקוש לגיוון בסקס, בתקופה שבה כל כך הרבה אנשים מסביבנו נמצאים בעיקר בבית ולא רוצים להשתעמם. הרבה אנשים בימים אלו עובדים על הזוגיות, על המיניות ועל התקשורת האישית והמינית, וחשוב לנו לתת להם מענה. זה משחרר בתקופה כה לחוצה. כמובן שהחנות היא אך ורק מקוונת בעקבות הקורונה".
האם גם בפרק א' הייתם כל כך מחוברים למיניות שלכם?
"אביזרי מין היו גם בחיי הנישואים שלי, ממקום של לגוון ולתבל", מספרת ליאת. "תמיד הייתי אדם מיני, למרות שבבית שגדלתי בו לא דיברו על מין בכלל והיה לי קשה לבוא ולספר לאמא שלי שזה מה שאני עושה". "אצלי זה לא היה קיים בפרק הקודם, אבל מאז שאני עם ליאת נפתחו לי הצ'אקרות", מסכם ליאב בחיוך.
יש לכם טיפים לאנשים שחושבים לשלב צעצועי מין בזוגיות שלהם?
"קודם כל, להתייחס לאביזרי מין כתוספת מגוונת ולא מאיימת, הייתי ממליץ גם לשוטט באתרים כאלו ביחד ולבחור את האביזרים ביחד. זה מוסיף לציפייה. והכי חשוב: להשאיר את האגו והביקורת מחוץ לחדר המיטות".
מה המסר שלכם לאנשים שחולמים על פרק ב' מוצלח?
"אין מרחק לאהבה, ולכן לא משנה איפה האהבה שלכם נמצאת, את הפתרונות אתם תמצאו. העיקר לא לפחד להתאהב".