אסיל בשארה, סטאז'רית בת 26 במחלקת קורונה בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, החליטה לפנק את המאושפזים שלה ולתת להם טיפולים קוסמטיים בנוסף לטיפולים שהיא מעניקה להם במסגרת תפקידה. "התחלתי את שנת הסטאז' שלי כאן בתחילת ינואר", סיפרה בשארה הבוקר (א') בראיון לאולפן ynet, "ומיד נתקלתי בקושי ובאתגר שמצויים במחלקה הזו. הבנתי גם שאני מוגבלת ביצירת קשר ישיר עם המטופלים, החלטתי שאני צריכה למצוא דרך להיות יותר קרובה אליהם ולהתחבר אליהם בצורה ישירה, ובכך להרגיש יותר משמעות ויותר יעילות במה שאני עושה".
בשארה נולדה וגדלה בטירה, למדה רפואה באוניברסיטת בן גוריון וגרה כיום בפתח תקווה. "אני לא קוסמטיקאית", היא מדגישה, "ואני לא עושה את זה בצורה מקצועית. אבל הבטתי במטופלים שלי, שרובם שוהים במחלקה מספר שבועות, וחלקם לא יכולים לגשת למקלחת בנפרד או להסתכל בראי אפילו, וזה גרם לי להרגיש שאני רוצה לעזור להם - במיוחד לנשים, שרגילות להיות מטופחות, ובמציאות הקשה הנוכחית זה לא מתאפשר להן.
"עלה בדעתי לקנות ערכת מניקור, סכיני גילוח, קצת בושם, קרם ידיים - ויום-יום, אחרי שאני מסיימת את המטלות שבמסגרת התפקיד שלי, אני עוברת ביניהם ושואלת אם בא להם לעשות משהו מרענן. זה יצר שיחה אינטימית ביני לבין המטופלים, כביכול מחוץ למסגרת תפקידי. שמחתי לראות אותם מחייכים ומדברים פתאום על החיים בחוץ, לא רק על האשפוז שלהם או על התרופות שהם צריכים לקבל. ראיתי שזה נותן להם קצת כוח, וזה מרגש אותי מאוד".

1 צפייה בגלריה
איסל בשארה
איסל בשארה
אסיל בשארה עם מאושפזת שבציפורניה טיפלה. "זה יצר שיחה אינטימית ביני לבין המטופלים"
(צילום: אלבום פרטי)

כשנשאלה אילו תגובות היא מקבלת, ענתה: "המצב לא פשוט. רוב המטופלים אצלנו מוגדרים כחולים קשים. הם זקוקים לסיוע עם חמצן, קשה להם לעשות את הדברים היומיומיים וצריכים סיוע מהצוות הרפואי. כשהתחלתי בטיפולים האלה, ראיתי את הכוח שעולה בהם, את טיפת התקווה שיכולה להתעורר. אני לא מתיימרת להגיד שזה פתרון או תרופת קסם.
"אנחנו עומדים מול אתגר מאוד גדול, והצוות הרפואי עושה מעל ומעבר כדי לסייע למטופלים בכל הדרכים האפשריות. העומס רב, ולכן האתגר הוא עוד יותר גדול, אבל חשוב לא לשכוח את המטופלים, לא לשכוח את הנשמה שנמצאת מאחורי הגוף. החיבור בין הגוף לנפש הוא מאוד-מאוד חשוב. חשוב להשאיר את האנושיות, את הדברים שגורמים למטופלים להרגיש אנושיים, להרגיש קיימים".
בשארה אמרה שהיא בטוחה שגם מטופלים במחלקות קורונה אחרות ישמחו ליהנות מהפינוקים הללו. "נשמח ליצור המשכיות לפרויקט הזה ולעודד עוד ועוד סטאז'רים וחברי צוות נוספים להצטרף לדבר הזה", אמרה.