"להמשיך להתחסו ולהמשיך להיזהר מאוד". כך אומר פרופ' יהודה אדלר, יו"ר האיגוד האירופאי למחלות שריר וקרום הלב ודיקן הפקולטה למדעי הבריאות במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן, בראיון לאולפן ynet הבוקר (א').
פרופ' אדלר מזהיר כי הילדים בסכנה גדולה מאוד. "הנתונים כרגע מדאיגים מאוד וחשוב לשמור על הילדים בבית, הרבה יותר מהגלים הקודמים. לא לפתוח את בתי הספר בשלב הזה. יש תחושה שהווירוס המוטנטי פוגע הרבה יותר בילדים ובנשים בהירון, לכן צריך להיזהר מאוד".
מנגד, אומר פרופ' אדלר, כי הצד החיובי הוא שהקשישים שהיו בסכנה, רבים מהם כבר חוסנו גם בחיסון השני וזה נתון מאוד אופטימי, ולכן רואים שהחיסון עובד".
ד"ר ג'וליה ברדה, מנהלת היחידה להיריון בסיכון בבית החולים וולפסון, מסכימה עם דבריו של פרופ' אדלר ואומרת: "אנחנו רואים שהווירוס פוגע מאוד בנשים בהיריון. אנחנו רואים שהמוטציה מאוד אלימה וזה אכן הזמן להישמר מאוד. אנחנו בפתח של ההחמרה בגל הזה, זה צונאמי שעלול להחמיר".
ובתוך כך, רק 30 אלף בדיקות קורונה פוענחו אתמול (שבת). על פי נתוני משרד הבריאות 2,394 ישראלים נמצאו אתמול כחיוביים לנגיף ושיעור החיוביים עמד על 8%. במקביל, מקדם ההדבקה (R) ממשיך לרדת ועומד על 0.9. על פי דו"ח אמ"ן, מספר המאומתים החדשים נמוך יותר מהצפוי בגלל מיעוט בדיקות ביממה החולפת ביחס לממוצע.
מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 4,361, לאחר שבסוף השבוע נפטרו 98 חולי קורונה. מספר הנפטרים מתחילת החודש עומד על 998. לפי נתוני משרד הבריאות עד כה התחסנו נגד קורונה 2.52 מיליון ישראלים, מתוכם קרוב למיליון כבר קיבלו שתי מנות חיסון.