חברת SpaceX של אילון מאסק שיגרה אמש (יום א') לחלל משגר פלקון 9 ועליו 143 לוויינים קטנים. מדובר בשיא במספר הלוויינים בשיגור אחד. לאחר כמה דקות נחת השלב הראשון של המשגר בהצלחה באוקיינוס. בחברה אמרו כי השיגור עצמו עבר בהצלחה.
המשגר ועליו הלוויינים הרבים שוגר מבסיס החלל קייפ קנוורל שבפלורידה, משם משגרת SpaceX את רוב המשימות שלה לחלל.
2 צפייה בגלריה
שניות לאחר השיגור
שניות לאחר השיגור
שניות לאחר השיגור
(צילום: SpaceX)
על פי הודעת החברה, המשגר נשא 133 לוויינים קטנים של לקוחות, ביניהם ממשלות ברחבי העולם, ו-10 לוויינים מסדרת Starlink. עד כה שוגרו מאות לוויינים מסוג זה, שתפקידם לספק כיסוי מלא לאינטרנט מהיר ברחבי העולם.
השיגור עצמו היה אמור להיערך בסוף השבוע, אך הוא נדחה בשל תנאי מזג האוויר באתר השיגור בפלורידה. מאסק כתב בחשבון הטוויטר שלו: "משגרים מספר רב של לוויינים קטנים עבור לקוחות רבים. נרגש להציע שיגור בעלות נמוכה לחלל - עבור חברות קטנות".
חברת SpaceX השתמשה הפעם במשגר 1058B. מדובר במשימה החמישית של אותו משגר בשמונה החודשים האחרונים. בחודש שעבר אותו משגר שיגר חללית אספקה מדגם דרגון לתחנת החלל הבינלאומית.
למעשה SpaceX צברה ניסיון רב בשנים האחרונות בשיגורים לחלל. החברה שיגרה בחודשים האחרונים שישה אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, בשתי משימות שונות. ובכך הופסקה התלות של נאס"א בסוכנות החלל הרוסית, ששיגרה במשך כתשע שנים אסטרונאוטים אמריקנים לתחנת החלל הבינלאומית.
2 צפייה בגלריה
אילון מאסק
אילון מאסק
אילון מאסק
(צילום: רויטרס)
החברה של מאסק גם שיגרה את החללית בראשית לירח, את הלוויין המתקדם עמוס 17 של "חלל תקשורת" הישראלית ועוד לוויינים רבים, ביניהם עבור הצבא האמריקני. החברה גם משגרת חלליות אספקה בלתי מאוישות לתחנת החלל הבינלאומית.
המיזם הגדול הבא של החברה הוא בניית ספינת חלל גדולה, שתוכל לשאת בני אדם לירח ומאוחר יותר גם למאדים. בחודש שעבר, במהלך ניסוי שערכה החברה בטקסס, התפוצץ דגם ספינת החלל במהלך הנחיתה. ספינת החלל שוגרה אז לגובה של כ-12.5 ק"מ, פי 100 גבוה יותר מהניסויים הקודמים שערכה החברה. בשלב זה חזרה ספינת החלל לקרקע, אך כנראה בשל תקלה הנחיתה לא הייתה רכה ואב הטיפוס התפוצץ ועלה בלהבות. בסך הכול היה דגם ספינת החלל באוויר שש דקות ו-40 שניות.