לרחלי רונית כהן (45) מרמת גן יש חיבור חזק עם עולם הרוח. היא חוגגת את יום הולדתה פעמיים – הן בתאריך העברי והן בתאריך הלועזי, ועל כן מחזיקה בשני מזלות – גדי ודלי. "אני בחורה מאוד רוחנית ועוסקת בזה ביום-יום שלי", היא אומרת.
"אני עובדת בתחום משאבי אנוש, אבל אני גם קואצ'רית ומעצבת תכשיטים מאבני חן וקריסטלים. אני אדם עם רגליים על הקרקע, אבל כן מאמינה שיש בתחומים הללו הזדמנות לקבל איזושהי מפה שיכולה לעזור לנו לנווט את החיים שלנו. למרות זאת", היא מבהירה, "חשוב לי להדגיש שאני לא בוחרת בן זוג לפי המזל או המוצא, כיוון שיש גם השפעות סביבתיות".

4 צפייה בגלריה
רחלי רונית כהן
רחלי רונית כהן
רחלי רונית כהן. לא בוחרת בן זוג לפי המזל האסטרולוגי
(צילום: סלפי)

מקולה של רחלי נוטף ביטחון ועוצמה. מרגישים את עמוד השדרה החזק שלה שהחזיק אותה חסונה גם בתקופות הקשות, ביניהן הגירושים שנאלצה לעבור אחרי כמעט ארבע שנות נישואים. "נותרו לי צלקות מהגירושים שלי", היא מודה, "אבל היופי זה שתמיד אפשר לטפל בהן ולעבור הלאה. בתקופה הזאת קרו לי גם דברים נפלאים".
כמו מה?
"גיליתי על עצמי דברים חדשים, למשל שאני אדם חזק בסך הכול. נפתחו בפניי תחומי עניין שעד אז לא עשיתי איתם כלום כמו הקואצ'ינג. טיפלתי בעצמי ובצלקות שלי. למעשה, קיבלתי ארגז כלים שהיום אני כבר יכולה להעביר אותו הלאה".
בעקבות הגירושים, את מאמינה עוד במוסד הנישואים?
"ברור! זה שהתגרשתי לא אומר שאני לא רוצה להתחתן ולהביא ילדים".
וחתונה ברבנות?
"בהחלט, אני מאוד מחוברת למסורת ואני אדם של פעם מבחינת ערכים וחינוך. אני לומדת קבלה, שם מסבירים שטקס הנישואין הדתי הוא כמו דבק רוחני בין שתי נשמות", היא אומרת. "בלי הדבק הרוחני הזה מה הטעם להתחתן?".

"היום אני יודעת להקשיב, אבל זה דרש ממני עבודה עצמית"

רחלי מבינה לחלוטין את ההפתעה שנשמעה בקולי כשאמרה שהיא רואה עצמה מתחתנת שוב ברבנות. "הציפייה היא שאחרי שעברתי גירושים, נישואים ברבנות יהיו הדבר האחרון שארצה. אז אומנם להתגרש זאת חוויה לא נעימה ומטלטלת באופן כללי, אבל אני עדיין מאמינה בטקס, כפי שכבר ציינתי, והטקס עצמו לא הותיר בי טראומה. הדבר שאתה מתאבל עליו לאחר הגירושים זה הקשר שהיה והלך, תחושת כישלון פנימית".
ומה למדת על מערכות יחסים מהניסיון שצברת עד כה בחייך?
"שהקשבה היא אלף-בית של הכול. זה משהו חשוב שלמדתי ואני מיישמת. פעם לא הקשבתי באמת לפרטנר שלי, היום אני יודעת להקשיב. זה דרש ממני עבודה, אף אחד לא מושלם".

4 צפייה בגלריה
רחלי רונית כהן
רחלי רונית כהן
הקשבה היא אלף-בית בתקשורת. רחלי רונית כהן
(צילום: סלפי)

4 צפייה בגלריה
רחלי רונית כהן
רחלי רונית כהן
"עדיין מאמינה בטקס החופה"
(צילום: סלפי)

כמה זמן את רווקה?
"אני רווקה כבר מספר חודשים".
את מאמינה באהבה ממבט ראשון?
"אני לא מאמינה באהבה ממבט ראשון. חוויתי כל כך הרבה בחיים שלי, שנוכחתי לדעת שאינטראקציה טובה ועומק אינטלקטואלי בין שני אנשים בהחלט יכולים לעזור לפתח קשר רומנטי, אך מזה ועד להתאהב יש דרך לסלול. ראשית שייווצר חיבור ראשוני ובסיסי, ומשם נמשיך".
את פעילה באפליקציות?
"לפעמים".
למה רק לפעמים?
"קשה לי לתת אמון ברוב הדברים שקורים באפליקציות".
למה?
"כי למרות שאני מאוד גלויה בכתיבת הפרופיל שלי כדי למנוע עוגמת נפש, שיחות סרק והרבה בזבוז זמן, עדיין יהיו את הגברים שלא משנה כמה אני מאתגרת אותם ומסקרנת אותם, הם עדיין יחזיקו במטרות או כוונות אחרות, וזה מאכזב", היא מתארת.
"אבל יש גם דברים טובים - בזכות האפליקציות אני מכירה גברים שונים, וכמאמנת אני לומדת דברים נוספים על מה שקורה היום בתחום ההיכרויות בכלל ועל בני אדם בפרט, וכמובן שעל עצמי".
כשאני שואלת את רחלי מה הדבר העיקרי שהבינה על גברים מהאפליקציות, היא מספרת דווקא על מה שלא הצליחה להבין לגביהם: "גוסטינג! זה דבר נורא!", היא אומרת ואין לי אלא להסכים איתה. "הייתי שמחה לפצח ולהבין למה גברים עושים את זה?".
אז אני משערת שזה קרה לך.
"כן! ברור שזה קרה לי! למי לא?!", היא צוחקת. "את יוצאת לכמה דייטים עם בחור, כל דייט ממש מוצלח ואז בום! הוא נעלם. כשזה קורה בפעם השנייה והשלישית, זה לא נעים ואף פוגע".
איך את מתמודדת עם זה?
"ההתמודדות היא לא פשוטה כי באינסטינקט הראשוני אני רוצה להגיב", היא עונה בכנות. "אני חושבת שהרבה נשים יזדהו עם מה שאני אספר לך עכשיו, אבל בפעם האחרונה שזה קרה לי, היד שלי כבר הקלידה הודעה עוקצנית ומטיפה אבל עשיתי לזה סטופ. מחקתי את ההודעה ופשוט ירדתי מזה", היא משתפת.
"אני לא יכולה לחנך אף אחד וגם לא רוצה להיות בעמדה הזאת. יש לי מטופלים, אני לא רוצה לטפל במי שיהיה בן הזוג שלי", היא מצהירה. "אם את מעריכה את עצמך ומאמינה שמגיע לך בחור טוב, אז מי שנעלם לא ראוי להימצא בסביבתך.
"היקום מסנן לנו את הגברים שלא טובים לנו. לא תמיד רואים את זה ובהחלט מבאס שיש אחלה דייט עם אחלה בחור שאת מרגישה שהוא בעניין שלך ואז הוא פתאום נעלם. המינימום המתבקש הוא לכתוב לך הודעה ולא להיעלם, אבל כך או כך, אני אומרת תודה שאני לא מכניסה לחיים אדם שלא יודע להתמודד עם דברים".
מה את מחפשת בגבר?
"אני מחפשת בגבר שלי אמון, כנות, הומור, אינטליגנציה ואינטליגנציה רגשית, חוכמת חיים, כריזמה, משפחתיות ושאפתנות. אני אוהבת שיש נושאי שיחה מגוונים לדבר עליהם. שאיפות ומטרות משותפות ואישיות".
לצד התכונות שהיא מחפשת בגבר שלה, לרחלי יש גם את הדיל ברייקר: "מעבר לאדם לא אמין, ממורמר ועוד, אם אין לו חיבור רוחני, זה לא יעבוד בינינו. גם אתאיסט לא יתאים".
כשאנו משוחחות על גברים עם אותו חיבור רוחני, היא נזכרת בדייט מיוחד אחד ששילב את כל הדברים שהיא אוהבת. "עשינו מדיטציה בדייט הראשון", היא נזכרת וצוחקת. "זה יכול להיחשב לדייט מיוחד, לא?"
זה נשמע מדהים! מה היה שם?
"יצאתי עם בחור מקסים שהביא לדייט קערה טיבטית", היא אומרת בהתלהבות. "ישבנו בפארק ברמת גן ועשינו מדיטציה. הוא שאל שאלות מנחות כדי להכיר אותי, ואחר כך התחלפנו".
והצלחת להתרכז? לא הרגשת מוזר?
רחל מתפקעת מצחוק. "אני ממליצה את זה לכל אחד, זה היה מאוד מיוחד. זה דייט שממש עוזר להכיר את מי שמולך".

4 צפייה בגלריה
רחלי רונית כהן
רחלי רונית כהן
רחלי רונית כהן. מוכנים לתרגל איתה מדיטציה?
(צילום: סלפי)

מה היתרון שלך?
"היתרון שלי הוא שיש לי סבלנות ויכולת הכלה כלפי אנשים, ושתמיד אפעל למען הצדק".
מה החיסרון שלך?
"החיסרון שלי הוא שאני אדם מאד רגיש. לוקחת ללב".
אילו עוד תחביבים יש לך?
"אני מאוד אוהבת לצאת להופעות, סטנד-אפ בעיקר, כי אני אוהבת לצחוק. אני גם אוהבת לשבת בבר עם חברים ליין טוב, אמנות, ים, שחייה, טיולי ג'יפים, ומאוד אוהבת לארח, לבשל ולהעשיר את חיי בסדנאות לימוד שונות".
איזה מוזיקה את שומעת?
"שומעת שנות ה-70-80, אוהבת גם ישראלי, מוזיקה יוונית, הרבה מוזיקת רוגע ומוזיקה טיבטית".
איפה את רואה את עצמך בעוד עשור מהיום?
"בעוד 10 שנים אני רואה עצמי נשואה באושר עם ילדים, גרה במושב, ומנהלת קליניקת טיפול שמעצימה אנשים".
איפה אפשר להתחיל איתך?