2 צפייה בגלריה
מתחם חסן ערפה פרויקט אקרו נדל"ן
מתחם חסן ערפה פרויקט אקרו נדל"ן
מתחם יצחק שדה בתל אביב
(צילום: דני קייזר)
עסקת ענק בתל אביב: חברת אקרו נדל"ן רכשה את המגרש האחרון המיועד לבנייה במתחם יצחק שדה (מתחם חסן ערפה). הקרקע, הממוקמת בפינת הרחובות מנחם בגין ומאזה, משתרעת על שטח של למעלה מ-7 דונם. היקף העסקה מוערך בכ-340 מיליון שקל.
בכוונת החברה להקים במקום מגדל מגורים בן 42 קומות. כיום מאפשרת התב"ע (תוכנית בניין עיר) הקמה של כ-270 יחידות דיור, אך החברה בוחנת אפשרות להגדיל את זכויותיה במתחם באופן משמעותי. היקף המכירות המוערך עומד על למעלה ממיליארד שקל. את המגרש רכשה החברה מהשותפות אומנינט (בהוהאוס ונזריאן) בבעלות עמוס ויינברגר ויעקב קוטלר ומשפחת נזריאן.
לאקרו נדל"ן פעילות ענפה במתחם יצחק שדה החדש: החברה מקימה את מגדל "אלפא", שיכלול מגורים ומלון עסקים, ואת מגדל המשרדים "מגדל אקרו נדל"ן" שצפוי להתאכלס בתחילת הרבעון השני של השנה.

מבתי מלאכה ומוסכים לסיטי החדש של תל אביב

באוגוסט 2019 היא זכתה עם חברת הפניקס במכרז לרכישת מגרש (4B) במתחם בתמורה ל-211.2 מיליון שקל. המגרש, המשתרע על שטח של 2,626 מ"ר, ממוקם בצומת הרחובות מנחם בגין, יצחק שדה, קרליבך ולינקולן. ניתן להקים עליו, על פי התב"ע התקפה, 23 אלף מ"ר, וקיים פוטנציאל לפי תוכנית המתאר העירונית של תל אביב (ת"א/5000) לבניית 28 אלף מ"ר, הכוללים מגורים ותעסוקה.
בנוסף, היא זכתה בשיתוף עם הפניקס ויובלים במכרז לרכישת שלושה מגרשים צמודים במתחם. המגרשים, המשתרעים על שטח כולל של כ-10,400 מ"ר, ממוקמים בצומת הרחובות המסגר ו-1185 (רחוב חדש המחבר בין המסגר ודרך מנחם בגין, ומהווה המשך ישיר לרחוב מאזה). למגרשים יש תב"ע תקפה של 53 אלף מ"ר, אולם ניתן יהיה להגדיל את זכויות הבנייה לפי תוכנית ת"א/5000 לכ-133 אלף מ"ר בשימושים מעורבים, 75% מהם בייעוד לתעסוקה ומסחר והיתרה למגורים. בכוונת החברות להקים במתחם שלושה מגדלים בני 40 קומות כל אחד.
2 צפייה בגלריה
מתחם חסן ערפה פרויקט אקרו נדל"ן
מתחם חסן ערפה פרויקט אקרו נדל"ן
14 מגדלי תעסוקה ומגורים. מתחם יצחק שדה החדש
(הדמיה: דני קייזר)
מגדלים אלה יהוו חלק ממתחם הסיטי החדש במתחם חסן ערפה, ששימש במשך שנים ארוכות בעיקר מוסכים ובתי מלאכה. מתחם הסיטי צפוי לכלול בסך הכול 14 מגדלים, שביניהם מחבר פארק פנימי שיתפרש על פני שטח של כ-21 דונם. בשולי הפארק תוקם שדרת בתי קפה, מסעדות, חנויות בוטיק, מרכזי קניות, ספורט ובילוי.
למתחם תוכננו יציאות וכניסות לכל הכיוונים, לכלי רכב ואופניים. בנוסף, במתחם החלו בהקמת תחנות הקו האדום והירוק של הרכבת הקלה. לאחרונה אף פורסם כי הסתיים שלב חפירת המנהרות בתוואי הקו האדום, וכי העבודה מתקדמת לפי התוכניות.