האם החרם האמריקני עשה את שלו? סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי וואווי מנהלת משא ומתן על מכירת שתי סדרות הסמארטפונים היוקרתיות שלה, P ומייט, לקבוצה של משקיעים הנתמכת על-ידי הממשלה המקומית בשנגחאי. הדיווח מסתמך על שני מקורות המכירים את הנושא מקרוב, ולדבריהם השיחות נמצאות עדיין בשלבים ראשוניים.
3 צפייה בגלריה
סמארטפון של וואווי
סמארטפון של וואווי
סמארטפון של וואווי
(צילום: shutterstock)
וואווי הכחישה את הדיווח ומסרה כי מדובר ב"שמועות בלתי מבוססות" ושאין לה כוונה למכור. מהממשלה בשנגחאי נמסר כי אינה מודעת לסיטואציה שמתוארת בדיווח.
וואווי היא יצרנית הסמארטפונים מספר 2 בעולם, אולם החרם האמריקני שהוכרז נגדה בשנת 2019 מקשה עליה לרכוש את הרכיבים שהיא זקוקה להם על מנת להמשיך לייצר מכשירים. ההערכה היא שבהמשך השנה ייגמר מלאי הרכיבים שהצליחה לאגור. בנוסף, נאסר עליה להתקין על הסמארטפונים שלה את חבילת השירותים המלאה של גוגל - ג'ימייל, יוטיוב, חנות האפליקציות וכו' - הגבלה שפגעה קשות בפופולריות שלה מחוץ לסין.
3 צפייה בגלריה
מ
מ
סדרת וואווי P40. הגיעה ללא השירותים של גוגל
(צילום: וואווי)
לפי רויטרס, השיחות על מכירת סדרות מייט ו-P החלו כבר בספטמבר וייתכן שלקבוצת הרוכשים יצטרפו חברות הפצה של מכשירי וואווי. לא ברור איזה סכום דורשת ענקית הטכנולוגיה על שתי סדרות הפרימיום שלה, אך הן הכניסו כ-40 מיליארד דולר בשנה שבין הרבעון השלישי של 2019 לרבעון השלישי של 2020.

המכירות בצניחה

כבר חודשים ארוכים שהמכירות של וואווי במגמת ירידה, בשעה שמתחרות סיניות כמו שיאומי ורילמי ממלאות את החלל שהיא מותירה אחריה. אנליסטים מעריכים כי המכירות של מכשירי החברה ימשיכו לצנוח ולכן לא מפתיע שוואווי נוטה למכור את המותגים שלה בשעה שהם עדיין רווחיים במקום להמתין ולראות אותם דועכים לחלוטין.
החרם על וואווי מזוהה עם ממשל טראמפ, אולם השיחות על מכירת מותגי הפרימיום של וואווי מעידות על כך שהחברה אינה אופטימית לגבי האפשרות שממשל ביידן שנכנס לאחרונה לבית הלבן ישנה את המדיניות כלפיה.
3 צפייה בגלריה
הונור 20
הונור 20
המותג שכבר נמכר. הונור 20
(צילום: AP)
בנובמבר מכרה וואווי את הונור, חברה-בת שלה שמייצרת סמארטפונים זולים יותר, לקבוצה של כ-30 חברות שהפיצו את מכשירי המותג וביקשו להבטיח את הישרדותו. כבר אז עלתה האפשרות שמדובר בבלון ניסוי לקראת מכירה אפשרית של חטיבת הסמארטפונים המרכזית של הענקית הסינית. הונור, אגב, השיקה בשבוע שעבר את V40, הסמארטפון הראשון שלה מאז ההתנתקות מוואווי, והודיעה כי היא מחדשת את הקשרים עם חברות כמו אינטל, מיקרוסופט, קוואלקום ואחרות שעד כה לא יכלו למכור לה טכנולוגיה בגלל החרם האמריקני.