פייסבוק משעה את הצ'אט-בוט הרשמי של בנימין נתניהו: זאת בעקבות הפרת כללי השימוש של הרשת החברתית, וניסיון לאיסוף מידע רגיש על אזרחים במהלך תקופת בחירות. בימים האחרונים הפיץ הבוט הודעה לעוקבים של נתניהו בפייסבוק, וקרא למשתמשים למסור שמות ומספרי טלפון של אזרחים שטרם התחסנו לקורונה. "אם יש לך חברים או בני משפחה בני 60 או יותר שטרם התחסנו, אפשר לכתוב לי כאן בתגובה שם ומספר טלפון ואולי אתקשר לשכנע אותם", כך לשון ההודעה.
1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
(עיבוד תמונה. צילום: AP, Shutterstock)
אלא שאיסוף הפרטים הללו - שמות מלאים ומספרי טלפון, לצד מידע לגבי מי התחסן ומי לא - שנחשב למידע רפואי רגיש, מהווה שימוש אסור בפלטפורמה, על אחת כמה וכמה כשברקע מתנהל קמפיין בחירות. אי לכך הושעה הבוט של נתניהו משימוש למשך שבוע ימים. מפייסבוק נמסר בתגובה: "בהתאם למדיניות הפרטיות שלנו איננו מאפשרים תוכן המשתף או מבקש מידע רפואי של אנשים. בעקבות הפרת הכללים הללו, הסרנו את הפוסט והשעינו זמנית את הצאטבוט במסנג׳ר ששיתף את התוכן הזה".

לצד הצ'אט בוט, הועלה בעמוד הרשמי של נתניהו בפייסבוק גם פוסט בנוסח דומה. בתגובות המתפרסמות בצורה פומבית בפוסט, צירפו משתמשים שמות ומספרי טלפון של חברים ושל בני משפחה שלא התחסנו, ובמקרים מסוימים אף הוסיפו ופירטו על מקום המגורים, המצב הנפשי או הכלכלי שלהם. גם הפוסט והתגובות אליו הוסרו על ידי פייסבוק מאחר שהפרו את כללי השימוש ואיפשרו איסוף של מידע.
זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה הבוט של נתניהו בפייסבוק חורג מגבולות המותר. ב-2019 הוא הושעה על ידי פייסבוק למשך 24 שעות לאחר שהפיץ הודעה שהכילה תוכן מסית ודברי שטנה. בהודעה נכתב בין היתר כי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו". שבוע לאחר מכן הושעה שוב הבוט, והפעם עד לתום הקמפיין, זאת לאחר שעסק בהפצה של סקרים בניגוד לחוק הבחירות. "זו הפעם השלישית בה נמצא כי נעשה שימוש לא לגיטימי בצ'אט-בוט לאיסוף מידע אודות בוחרים או לעבירות על חוק הבחירות", אמרה פרופ' ענת בן-דוד, חוקרת אינטרנט ורשתות חברתיות באוניברסיטה הפתוחה. "קיים הבדל בין קשר לגיטימי עם הבוחרים דרך פלטפורמות דיגיטליות, לבין ניסיון לבקש מהם לחלוק מידע רפואי רגיש על אחרים, ללא הסכמתם, למטרות קמפיין".
מהליכוד נמסר בתגובה: "המטרה הייתה לעודד ישראלים מעל גיל 60 להתחסן כדי לשמור על חייהם לאחר שראש הממשלה נתניהו הביא חיסונים לכל אזרח ישראלי - אנו קוראים לכולם ללכת להתחסן כדי שנפתח את הכלכלה ונצא ראשונים בעולם מהקורונה".