1 צפייה בגלריה
שוטרים בכניסה לאום אל פחם בעקבות הסגר הלילי
שוטרים בכניסה לאום אל פחם בעקבות הסגר הלילי
סגר לילי באום אל פחם, ארכיון
(צילום: שרון צור)
ההמלצה: עוד שבוע לסגר, עוד שבועיים לסגירת השמיים. משרד הבריאות המליץ אמש (שני) בהתייעצות שהתקיימה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את סגר הקורונה, שאמור להסתיים ביום ראשון הקרוב בחצות (31 בינואר), לפחות בשבוע ימים, באותה מתכונת הקיימת כיום, כשמערכת החינוך סגורה לחלוטין. שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרדו אמרו בדיון כי "זה יהיה טירוף לצאת מהסגר בנתונים כאלה, במיוחד בכל מה שנוגע לחולים קשים".
הם ציינו כי כעת מאושפזים בתי החולים 1,174 חולים קשה, בהם 325 מונשמים: "מחלקות הטיפול נמרץ בתפוסה שלא הייתה כמותה במדינת ישראל. להתחיל במצב כזה לצבור עוד תחלואה קשה זה טירוף". לפי משתתפים בדיון נתניהו אמר שהוא מבין את המצב, אך שאל אם "גם כחול לבן מבינים את זה".


מוקדם יותר הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ כי יתנגד להארכת הסגר ולהמשך סגירת נתב"ג אם חוק העלאת קנסות הקורונה לא יאושר סופית, ואם לא יופעלו הסמכויות של משרד החינוך לשלילת תקציבים ממוסדות חינוך שמפרים את הסגר - סמכויות שטרם הופעלו עד עתה.
לגבי סגירת נתב"ג משרד הבריאות יבקש הארכה של שבועיים בסגירה. בדיונים שנערכו במשרד הבריאות הנחה השר אדלשטיין לבחון שימוש בצמידי איתור GPS כדי לאפשר לאנשים שחוזרים מחו"ל להיכנס לבידוד ביתי במקום למלוניות בידוד בכפייה.
"עם כל הכבוד, אני לא מבין את הקושי הגדול בלהשתמש בצמיד איתור כזה. זאת לא מצלמה בשירותים אלא בקשה מאזרח שומר חוק לשבת בבידוד. אני לא מבין איזה פגיעה יש פה בפרטיות. הוא הרי לא אמור לעזוב את הבית שלו מהבידוד", אמר אדלשטיין.

פרט לנתניהו ואדלשטיין השתתפו בדיון גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, הממונה על המאבק בקורונה פרופ' נחמן אש ובכירים נוספים. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, "הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות". בהודעה נאמר כי "בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות".
בינתיים, התחלואה כאמור לא יורדת. שיעור הבדיקות החיוביות אתמול היה יותר מ-10%, ועד שעות הערב אובחנו יותר מ-6,000 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. במקביל נמשך גם מבצע החיסונים, ויותר מ-2.5 מיליון ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה עד כה.

"הטענות למאות חולים אחרי החיסון - פייק ניוז"

לפי משרד הבריאות, הטענות שלפיהן "מאות" ישראלים נדבקו לאחר שקיבלו את המנה השנייה הן מופרכות. "מדובר בטענות חסרות בסיס. 0.014% בלבד שהם 63 אנשים חלו לאחר קבלת מנת החיסון השנייה. מספר זה הוא מתוך 428,000 איש שנמצאים מעל שבוע ממנת החיסון השנייה. אנחנו קוראים לכל אדם לפעול באחריות ולא להפיץ פייק ניוז", אמרו.
מוקדם יותר דיווחה קופת חולים מכבי כי פחות מ-0.01% ממקבלי מנת החיסון השנייה חלו בקורונה: 20 איש בלבד מקרב כ-128,600 מחוסנים אשר חלף יותר משבוע מאז קיבלו את מנת החיסון השנייה. על פי הדיווח, מרבית המחוסנים הם בני 55 ומעלה, מחציתם סובלים ממחלות כרוניות ומחציתם ללא כל מחלות רקע. הם חוו מחלה קלה עם תסמינים של כאבי ראש, שיעול, חולשה או עייפות. אף אחד מהם לא אושפז בבית חולים ולא סבל מחום מעל 38.5 מעלות. רוב החולים נבדקו בשל חשיפה לחולה מאומת.
פורסם לראשונה: 21:56, 25.01.21