הלוויה המונית ביפו, בזמן הסגר המהודק: כאלפיים בני אדם השתתפו הערב (שני) ביפו בהלווייתו של בכיר התנועה האיסלאמית בעיר, השייח מוחמד אבו נג'ם (41) שנורה אתמול למוות ברחוב הסבא משפולה ביפו. בחיסול נפצע באורח קשה גיסו של אבו נג'ם. על פי החשד, הרקע לתקרית הוא חיסול חשבונות עם שניהם.
המשתתפים יצאו בתהלוכה, חסמו את הכביש הראשי וצעקו "נקריב את חיינו למען השהיד מוחמד", "נקריב את חיינו למען מסגד אל אקצא", "הרוצח לא יישאר בעיר", ו-"רוצחים החוצה". המשטרה הייתה במקום, אבל אף שאלפים נכחו בהלוויה - בניגוד גמור לתקנות הקורונה - האירוע התנהל ללא הפרעה.
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של השיח' מוחמד אבו נג'ם
הלוויתו של השיח' מוחמד אבו נג'ם
"נקריב את חיינו למען השהיד". מסע הלוויה ביפו
4 צפייה בגלריה
השיח' מחמד אבו נג'ם
השיח' מחמד אבו נג'ם
שייח מוחמד אבו נג'ם
(צילום: יפו 48)
אחד מתושבי מיפו סיפר: "המנוח השהיד היה איש גיבור שעשה המון למען החברה. הרבה פעמים התערב לפתור סכסוכים בין משפחות והצליח למנוע אלימות קשה. הוא המשיך באותה דרך ולצערנו רצחו אותו בדם קר. ככל הנראה ישנם פושעים שלא רוצים אנשים כמוהו".
חבר כנסת סאמי אבו שחאדה, תושב יפו, סיפר בבכי: "אני מכיר את המנוח הרבה שנים. אתמול הגעתי לבית המשפחה ולא ידעתי מה להגיד להם. התביישתי מאוד", סיפר.
אבו שחאדה מתח ביקורת נוקבת ואמר כי "הממשלה הזו מפקירה את החברה הערבית. מדינה שיודעת על נשק גרעיני באיראן ועוצרת אנשים שמעורבים ברצח על רקע לאומני יכולה להיאבק בארגוני הפשיעה. למשטרה לקח שלוש שנים עד שניקתה את הפשיעה בתל אביב ובנתניה אבל ביישובים הערביים לא עושים כלום ושותקים".

4 צפייה בגלריה
חשד לניסיון חיסול ביפו
חשד לניסיון חיסול ביפו
זירת הירי
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
עבד אלרחים מיפו אמר: "איבדנו איש יקר הקרוב לכולנו. ילדים ומבוגרים אוהבים אותו מאוד. תמיד היה מחויך ומוכן לעזור על חשבון הזמן שלו. הוא היה עוזר מכל הלב להרבה משפחות נזקקות. לא נשכח את מעשיו הטובים".
אדם שמכיר את אבו נג'ם סיפר: "זה עצוב מאוד וכואב לנו עליו. הוא היה עוזר לנו מכיסו האישי ובלי להסס, הביא לנו אוכל ודברים לבית שהיו חסרים. הוא בעצמו היה מתקשר אליי ושואל אם חסר לי משהו וביקש שלא אתבייש. מקווה שהמשטרה תגיע לרוצחים ותעניש אותם".
היום התקיימה הפגנה סמוך לתחנת המשטרה באום אל פחם, שם נרצח ביום שישי מוחמד נאסר אגבאריה בן ה-21 במהלך הפגנה נגד אלימות. הוא הנרצח הרביעי במשפחתו תוך שנה וחצי. בהפגנה שאורגנה על ידי תנועת הנוער במרכז הקהילתי לבשו נשים לבוש לבן עם כתמי דם להמחיש את סכנת החיים שנשקפת לאזרחים. במקביל הוקם אוהל מחאה סמוך לתחנת משטרת עירון כחלק מהמאבק נגד הפשיעה. מ-2019 ועד היום נרצחו באום אל פחם 20 בני אדם. רוב התיקים לא פוענחו.