הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, שמייצג כיום את מונגוליה, נרשם היום (שלישי) לגראנד סלאם תל אביב, שיתקיים בחודש הבא לראשונה בישראל ויחל ב-18 בפברואר.
בראיון שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet לפני שבוע, מולאי הביע רצון להגיע לארץ ולהשתתף בתחרות. האיראני, אלוף העולם לשעבר, רוצה לחזור לכושר של השנים האחרונות. בטורניר המאסטרס בדוחא, בו שגיא מוקי זכה לבסוף בארד, הוא הודח בשמינית הגמר.
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי
סעיד מולאי
יגיע למרות סגירת נתב"ג? סעיד מולאי
(צילום: אורן אהרוני)
בשנה שעברה מולאי הגיע לשווייץ כדי להעיד ב-CAS (בית הדין לבוררות בספורט) נגד איגוד הג'ודו האיראני. "עשיתי את מה שביקשו ממני כדי להימנע מבעיות", סיפר הג'ודוקא שנטש את מולדתו אחרי אליפות העולם האחרונה בטוקיו.

חשש מסגירת נתב"ג

סגירת נתב"ג עוררה דאגה גדולה בקרב מארגני הגראנד סלאם. במסגרת הטורניר, שחשיבותו גדולה, אמורים להגיע לישראל מעל 650 ספורטאים מ-90 מדינות.
יו"ר איגוד הג'ודו הישראלי, משה פונטי, שוחח אתמול (שני) עם נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר, וניסה לבדוק האם קיימת אפשרות לדחיית הטורניר - אך בעקבות לוח הזמנים הצפוף והאולימפיאדה שהולכת ומתקרבת, נענה שהדבר לא בר ביצוע.
4 צפייה בגלריה
נבחרות ישראל בג'ודו
נבחרות ישראל בג'ודו
אירוע בסדר גודל ענק. נבחרות ישראל בג'ודו
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
מריוס ויזר, משה פונטי
מריוס ויזר, משה פונטי
מריוס ויזר, משה פונטי
(צילום: באדיבות איגוד הג'ודו)
"דיברתי עם ויזר, והובהר לי שאי אפשר לדחות את התחרות", סיפר פונטי. "אנחנו נקיים אותה גם אם יגיעו 20 משתתפים. המדינה צריכה להבין את סדר הגודל של התחרות והחשיבות שלה, זה לא מה שהיה כאן עד היום. הדחייה יכולה לפגוע לטווח הארוך. יש לנו חוזה לארבע השנים הקרובות ואנחנו צריכים לעמוד בו. הספורטאים מגעים ישר לבידוד ועושים בדיקות, מי שלא עומד בנהלים מגורש".
הבעיה הגדולה היא סביב הגעת הספורטאים. כבר עכשיו החלו לחשוב על מספר תכניות גיבוי למקרה והמצב אכן יימשך. בין היתר, עלתה האפשרות לבקש מהג'ודוקאים להגיע למספר יעדי קונקשן מרכזיים כמו איסטנבול והונג קונג, שמהם ימריאו כולם לתחרות החשובה. אופציה נוספת, תהיה לחכור מטוס פרטי שיאסוף ממספר יעדים, אבל זה יעלה כסף רב.
4 צפייה בגלריה
פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק
קיימו את כל הנהלים בקטאר. פיטר פלצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
ועדיין, גם בפתרון הזה, יצטרכו את אישור משרד הבריאות להכניס את הספורטאים, ואישור משרד התחבורה להנחית את המטוסים. הפרוטוקולים של איגוד הג'ודו העולמי (IJF) מאוד מחמירים. כל הספורטאים צריכים להישלח לבידוד בן 24 שעות מיד עם הירידה מהמטוס, בנוסף לבדיקת קורונה עם הנחיתה. בתחרות האחרונה במאסטרס בקטאר שהתנהלה על פי הפרוטוקול, אף לא אחד נדבק בווירוס.
הנהלים המחמירים קובעים שבמידה ואחד הספורטאים יוצא מהמלון, הוא מורחק באופן מידי מהתחרות ועולה על הטיסה הראשונה חזרה לארצו - כפי שהיה עם נבחרת יוון בגראנד סלאם בודפשט בסוף שנה שעברה. "אנחנו מבקשים מכל גורם ממשלתי שיכול לעזור לנו", סיכם פונטי. "היינו בהונגריה בגראנד סלאם, כאשר המדינה הייתה בסגר מלא, הגענו לאליפות אירופה בפראג ששם כל יום היו 13 אלף נדבקים וגם שם סגרו את השמיים, וגם כאן אפשר לקיים את התחרות".
פורסם לראשונה: 10:18, 26.01.21