• הטנדר של ג'יפ נחת בישראל לקראת תחילת שיווק, כשנתיים לאחר שהושק
  • ישווק אצלנו בגרסת רוביקון קשוחה וייעודית לשטח ועם מנוע בנזין
  • יהיה בקלות הטנדר היקר ביותר בשוק, עם מחיר של יותר מ-400 אלף שקלים
עבירות עם ארגז: יותר משנתיים מאז חשיפתו הראשונה של ג'יפ גלדיאטור, גרסת הטנדר לרנגלר JL, הוא נוחת בנמל אשדוד לקראת תחילת שיווק מקומי. כדי לתת פרופורציות לגודלו, הוא ארוך מגרסת חמש הדלתות לרנגלר ("אנלימידטד") ב-66 ס"מ (554 ס"מ), בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-48 ס"מ (348.5 ס"מ), בעוד הרוחב והגובה דומים (187.5 ו-188 ס"מ בהתאמה).
3 צפייה בגלריה
ג'יפ גלדיאטור
ג'יפ גלדיאטור
(צילום: רונן טופלברג)
לארגז אורך דומה לזה של טויוטה היילקס (153 ס"מ), אבל הוא צר ממנו ב-10 ס"מ (144 ס"מ) משמעותיים. כושר ההעמסה עומד על כ-520 ק"מ וכושר הגרירה על 3.2 טון, בשני המקרים משמעותית פחות מהיילקס. עם זאת, ספק אם הגלדיאטור ימצא עצמו בתחרות מול טנדר העבודה היפני, שכן הוא צפוי לאכלס את החנייה של רוכשי ג'יפ המעוניינים בתוספת שימושיות וכמובן ייחוד לרכב השטח שלהם, ופחות שיפוצניקים וחקלאים הזקוקים לרכב עבודה.
לכן גם מובן מדוע הגלדיאטור ישווק כאן רק בגרסת רוביקון ייעודית לשטח. המפרט כולל - כמו ברנגלר - יחסי העברה קצרים יותר להילוך הכוח וליחס העברה סופי, נעילות דיפרנציאל רוחביות (אחורי וקדמי) ואפשרות לניתוק מוט מייצב קדמי לטובת הארכת מהלך המתלה, וצמיגי BFGoodrich MT ייעודיים לשטח. בנוסף הוא משתמש בבולמי זעזועים של FOX המיועדים להתמודד עם המשקל הגבוה יותר.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ גלדיאטור
ג'יפ גלדיאטור
(צילום: רונן טופלברג)
מה עוד צריך לדעת עליו: הגלדיאטור ישווק אצלנו רק עם מנוע הבנזין הוותיק של קרייזלר, פנטסטר V6 בנפח 3.6 ליטר עם 285 כ"ס. מנוע טורבו-דיזל V6 בנפח 3.0 ליטר (260 כ"ס) לא ישווק כאן. המשך שרשרת ההנעה כולל תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח, אבל ללא מצב הנעה-כפולה אוטומטי.
תא הנוסעים - בתצורת דאבל-קבינה - דומה לרנגלר הרגיל, כולל אפשרות לגג קשיח או ברזנט ופירוק מהיר של דלתות הצד והשמשה הקדמית. השמשה האחורית כוללת חלון הזזה נפתח לטובת גישה לארגז. מערכות בטיחות יוצעו כאופציה בתוספת תשלום, לרבות בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ גלדיאטור
ג'יפ גלדיאטור
(צילום: רונן טופלברג)
מה אנחנו חושבים עליו: גלדיאטור הוא לא פועל של צווארון כחול כמו הטנדרים היפניים של טויוטה מיצובישי ואיסוזו, אלא כמי שמיועד לקטגוריה של טנדרים לפאן, כמו פורד F150 ראפטור מצד אחד או ריביאן R1T החשמלי בעתיד. המשותף לכולם הוא שהארגז לא ישמש לנשיאת שקי מלט, דליי צבע או כלי עבודה, אלה אופני הרים, ציוד קמפינג או סתם צידנית בירות.
הגלדיאטור הוא דגם סופר מיוחד בקטגוריה הזו, שכן הבסיס של הרנגלר אמור לאפשר לו יכולת עבירות יוצאת דופן. ורק בגלל עובדה זו הוא עשוי להתגלות כאחד הדגמים היותר נחשקים שינחתו כאן השנה. נראה לנו כי כל יחידה שתוכל היבואנית סמלת להנחית כאן, תמצא בית במהירות.