מכבי תל אביב לא הצליחה לשמור הערב (שלישי) על המומנטום מהניצחון הגדול על ריאל מדריד, והפסידה לפנרבחצ'ה 82:75 בחוץ במסגרת המחזור ה-22 ביורוליג. הטורקים עלו למאזן 11:11, הצהובים ירדו ל-12:10. מכבי ת"א הייתה אמורה לפגוש את אנאדולו אפס בהיכל בעוד יומיים, אך המשחק נדחה מאחר שהטורקים לא הורשו לנחות בנתב"ג.
המארחת הייתה טובה יותר לכל אורך המשחק והצליחה לסגור מצוין את סקוטי ווילבקין (למרות שמסר שיא קריירה של 10 אסיסטים, לצד 5 איבודים) וטיילר דורסי (9 נקודות בלבד), שהפציץ 30 מול ריאל. הראשון אמנם קלע 15, אך רובן היו בגארבג'-טיים. בצד השני, הגנת מכבי לא הסתדרה עם יאן וסלי היעיל (18 נקודות) וננדו דה קולו (16 נקודות), ולא באמת איימה על היריבה. אלייז'ה בראיינט הוביל את קלעי הצהובים עם 18 נקודות.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: פנרבחצ'ה)
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
(צילום: פנרבחצ'ה)
דראגן בנדר (7 נקודות) פתח מצוין את המשחק, אך נעלם בהמשך ולא היה פקטור. ג'ון דיברתולומאו היה טוב עם 8 נקודות, אבל שיחק מעט מדי (פחות מ-11 דקות). יובל זוסמן קלע 5, אותלו האנטר לא הורגש עם 4 נקודות, עוז בלייזר 3 ואנג'לו קלויארו היה חלש עם 2 בלבד. אצל פנר, דשון פייר עשה הרבה נזק למכבי עם 15 נקודות שקטות, מרקו גודוריץ' הוסיף 11.

ספרופולוס: "הייתה לנו מלחמה טובה נגד פנר"

"הייתה לנו מלחמה טובה נגד פנר, ששיחקה טוב מאוד והיא נמצאת בפורמה מצוינת", אמר יאניס ספרופולוס בסיום. "נלחמנו במחצית הראשונה ושמרנו אותם על תוצאה נמוכה, שלטנו בקצב, התקפית והגנתית, אבל ברגעים המכריעים הדברים הקטנים היו בצד של פנר ולא בצד שלנו".
עוד אמר היווני: "איפשרנו להם לקלוע נקודות קלות. ניסינו לחזור עם לחץ מהצד שלנו, אבל לפנר יש שחקנים מנוסים שיודעים איך לשחק ברגעים האלה, והם ניצחו בסוף עם ההגנה שלהם. נעשה את הטוב ביותר כדי להמשיך, יש לנו את המשחקים הבאים ונעשה הכל כדי להעפיל לפלייאוף".
5 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
(צילום: EPA)

מהלך המשחק

בנדר פתח טוב עם שתי שלשות רצופות, דה קולו היה האיש של פנר בצד השני - 6:6. בנדר קיבל מווסלי דאנק על הראש, אבל ענה באסיסט יפה לקלויארו, 10:12 למכבי. ווילבקין סחט עבירת תוקף מדה קולו, זוסמן ודורסי עלו חדים מהספסל, 17:21 למכבי בסיום הרבע הראשון.
בראון עשה סדר בהתקפת פנר וחילק שני אסיסטים גדולים לווסלי ולפייר - 21:24 לטורקים אחרי ריצת 0:7 מפתיחת הרבע השני. ספרופולוס הזעיק פסק זמן. ההגנה של המארחת העלתה הילוך וזה כבר ריצת 0:13 - 21:30. אחרי שש דקות של בצורת, דיברתולומאו קלע סל שדה ראשון למכבי ברבע ודורסי הוסיף במתפרצת, 30:27. 13 שניות לסיום הרבע, בלייזר סיפק חסימה אדירה על גודוריץ' מאחור, ובראיינט קלע שלשה עם הבאזר - 35:36 לפנר בהפסקה.
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: פנרבחצ'ה)
5 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ'
אנטה ז'יז'יץ'
ז'יז'יץ'
(צילום: פנרבחצ'ה)
פנר פתחה מצוין את הרבע השלישי, אבל בראיינט התחמם ושמר את מכבי קרובה - 48:52 לטורקים. בראון עשה תנועה יפה לסל והעלה את פנר ל-50:57, דיברתולומאו הגיב בשלשה נואשת שנכנסה בסוף שעון הזריקות. גודוריץ' סיים מהלך של סל ועבירה, 53:60 לפנר בסיום הרבע השלישי.
דיברתולומאו המשיך ביכולת הטובה גם ברבע הרביעי, אבל דורסי ביצע עבירת תוקף ופנר עלתה ליתרון דו-ספרתי בפעם הראשונה, 56:67. ווילבקין תפר שתי שלשות רצופות והוריד ל-70:66, אך פייר המצוין קלע חמש רצופות ושמר את פנר רחוקה - 66:75. מכבי ת"א לא הצליחה כבר לחזור והפסידה בסיום לפנרבחצ'ה 82:75.
פורסם לראשונה: 19:49, 26.01.21