נשיא טורקמניסטן הכריז על חג לאומי חדש במדינה, שיוקדש לכלב הרועים המקומי - שאהוב במיוחד על המנהיג הכל-יכול.
הנשיא גורבנגולי ברדימוחמדוב משתמש בכלב הרועים האסייתי, האלבאי, לחיזוק הגאווה הלאומית של המדינה הסובייטית לשעבר. כלבי האלבאי רשומים כבעלי מעמד של מורשת לאומית בטורקמניסטן, ולפי הנשיא הם מלווים את התושבים כבר יותר מ-4,000 שנה.

2 צפייה בגלריה
נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב כלב כלבים אלביי אלבאי
נשיא טורקמניסטן גורבנגולי ברדימוחמדוב כלב כלבים אלביי אלבאי
נשיא טורקמניסטן אוחז בכלב אלבאי
(צילום: AFP)
בכהונתו של ברדימוחמדוב זוכים כלבי האלבאי לתהילת חסרת תקדים: השליט כתב עליהם ספר, חיבר עליהם שירים ואפילו בנה לכבוד הכלב פסל ענקי בגובה 15 מטר בבירה אשגבט.
כעת החליט הנשיא שמדי שנה, ביום ראשון האחרון של חודש אפריל, יחול חג לכבודם של כלבי האלבאי. מדי שנה באפריל מציינים בטורקמניסטן חג לאומי לכבוד חיה אחרת שזוכה לכבוד רב ולמקום בתרבות המקומית - הסוס. בספר שחיבר ברדימוחמדוב על האלבאי הוא כתב כי אבות אבותיהם של הטורקמנים "ראו בסוס את חלומותינו – ובאלבאי את אושרנו".
ב-2017 העניק שליט טורקמניסטן גור אלבאי במתנה לוולדימיר פוטין. ב-2019 העניק גור גם לדמיטרי מדבדב, שהיה אז ראש ממשלת רוסיה. בנו של השליט, סרדאר, עומד בראש איגוד האלבאי הבינלאומי. הוא סיפר שלרגל החג הלאומי החדש יקיים האיגוד תחרויות כלבים, כולל תחרות שבה ייבחר כלב האלבאי היפה מכולם.
טורקמניסטן היא מדינה מסוגרת בעלת שלטון אוטוריטרי למדי, ולדברי מומחים העוקבים כבר שנים אחרי המתרחש בתוכה העובדה שברדימוחמדוב מופיע בתקשורת הממלכתית לעתים קרובות כשלצדו אלבאי היא יותר מסתם גחמה אישית. לדברי ויקטוריה קלמנט, היסטוריונית ומחברת הספר "ללמוד להפוך לטורקמני", האלבאי "עוזר למדינה לחזק את הרעיון ששטח טורקמניסטן הוא שטח טורקמני למדי" – כפי שעושים סוסי האחל-טקה, הזן הלאומי של טורקמניסטן, הידוע ביופיו. ב-2017 ניצח האלבאי את "יריבו הנצחי", הסוס, כשנבחר לסמל אליפות אסיה לאומנויות לחימה באולמות, טורניר שטורקמניסטן אירחה.