אכזבה עצומה בהפועל ירושלים אחרי ההדחה כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות. האדומים היו צריכים לנצח את לימוז' בחוץ, ולקוות להפסד של איגוקאה לטורק טלקום אנקרה על מנת להעפיל לטופ 16. למרות שהטורקים סייעו לירושלמים עם ניצחון 86:94, החבורה של דאיניוס אדומייטיס לא עמדה במשימה והפסידה 88:83 לצרפתים, שלמעשה שיחקו לפרוטוקול בלבד.
רק לפני שבועיים הכל עוד היה בידיים של ירושלים. במשחקו האחרון של עודד קטש לפני המעבר לפנאתינייקוס, ירושלים הייתה צריכה לנצח את אנקרה בפער של ארבע נקודות ולעלות כבר אז שלב. למרות שהוליכו ב-19 הפרש במהלך ההתמודדות, שחקניו של קטש הפסידו בסופו של דבר 78:77 וסיבכו את עצמם.
3 צפייה בגלריה
שחקני ירושלים מאכוזבים
שחקני ירושלים מאכוזבים
שחקני ירושלים מאכוזבים
(צילום: ראובן שוורץ)
הכישלון הגדול של הפועל ירושלים לא מתבטא רק בשני ההפסדים האחרונים וההדחה המוקדמת והכואבת, אלא בכל שלוש העונות האחרונות באירופה בהן הקבוצה לא עמדה במטרה המרכזית שהוצבה לה – העפלה לפיינל פור של ליגת האלופות.
בדומה לפעמים הקודמות שהסתיימו במפח נפש אחרי יכולת רעה במשחקים המכריעים, גם הפעם הדברים נראו אותו דבר. יש לציין כי הרפיון ההגנתי הפתיע לא מעט אנשים במועדון, בטח כשמדובר במשחק על עונה שלמה.
3 צפייה בגלריה
דאיניוס אדומייטיס
דאיניוס אדומייטיס
אדומייטיס. ציפה לראות שחקנים נלחמים בהגנה
(צילום: ראובן שוורץ)
במועדון יש טעם חמוץ אחרי שהעדיפו לעזוב את היורוקאפ לטובת ליגת האלופות, שנחשבת על הנייר כמפעל השלישי בחשיבותו ביבשת, בתקווה שיצליחו לרשום בו הישגים מרשימים יותר, אבל ההפך הוא שקרה.
"אין ספק שזה מאכזב", אמר גורם במועדון. "פתחנו את העונה באכזבה בפיינל 8 של ליגת האלופות עם ההשלמה מהעונה שעברה שלא הסתיימה בגלל הקורונה, וגם הפעם סיימנו את העונה האירופית מוקדם מהצפוי. אחרי ההפסד מול הטורקים לקחנו בחשבון את הסיטואציה הזאת של הדחה, כי באמת הדברים לא היו תלויים רק בנו. בסוף את מה שהיה תלוי בנו גם לא הצלחנו לעשות, וזה ממש חבל".
3 צפייה בגלריה
אייל חומסקי וגיא הראל
אייל חומסקי וגיא הראל
הראל וחומסקי. מכה למועדון
(צילום: ראובן שוורץ)
אדומייטיס ציפה שהבכורה האירופית שלו תהיה הרבה יותר טובה, אבל גם פסקי הזמן שלקח על מנת לעורר את שחקניו לא עזרו. האתגר הבא של המאמן הליטאי יהיה חצי גמר גביע המדינה ב-11 בפברואר מול מכבי ראשל״צ, תואר שבמועדון רוצים לשמור אחרי הזכייה בשנתיים האחרונות.
"כל משחק הוא צ'אנס להיות טובים יותר", אמר כריס קרמר בסיום. "לא כך רצינו לסיים את הדרך שלנו בליגת האלופות, זה כואב מאוד, מה שהכי קשה בכדורסל זה שאתה לא יכול לשלוט בגורל שלך בצורה מוחלטת, בסופו של דבר היינו צריכים לשחק טוב יותר".