2 צפייה בגלריה
לשימוש הכתבה בלבד
לשימוש הכתבה בלבד
פסטיבל דרום אדום, ארכיון
(צילום: דודו גרינשפן, קק"ל)
סגר או לא סגר, הטבע ממשיך בשלו וכמדי שנה הגיעה שעתן היפה של הכלניות בצפון הנגב. הגשמים שירדו בחודשים האחרונים זירזו את פריחת הכלניות, שנמצאת בעיצומה. אלא שהשנה, אירועי "דרום אדום" שיחלו בשבוע הבא ייערכו בהתאם למגבלות הקורונה. מרבית האירועים המסורתיים ובהם ירידים, צעדות ודוכני אוכל לא יתקיימו כלל או שייערכו במתכונת מצומצמת, תוך הקפדה על רישום מראש של המשתתפים. עם זאת, השנה צפוי גם חידוש: השקת "המתחם האדום" – מרחב עבודה בטבע, שכולל חיבור לרשת אינטרנט וציוד מתאים.
כמובן אם הסגר לא יוארך, ניתן יהיה לבקר במרבדים האדומים שבשטח הפתוח וליהנות מהפריחה. ההערכה היא כי אחרי הסגר צפויים להגיע אל צפון הנגב מאות אלפי מטיילים, שמשתוקקים כבר לצאת לטבע.
אתמול התקיימה הערכת מצב באוגדת עזה לקראת בוא המטיילים בהשתתפות נציגי המשטרה, קציני ביטחון מהרשויות המקומיות בעוטף עזה ואנשי עמותת התיירות "שקמה בשור" שמפיקים את הפסטיבל.
2 צפייה בגלריה
שער הנגב
שער הנגב
כלניות בשער הנגב
(צילום: רועי עידן)
"אנשים צמאים לצאת מהבית בתקופה הזאת, לשאוף מעט טבע וליהנות בחוץ", אמרה לבנת גינזבורג רכזת התיירות של עמותת התיירות שיקמה הבשור. "עשינו את כל ההתאמות הנדרשות לרוח התקופה כך שלא יהיה מצב שיווצרו התקהלויות שיסכנו את הציבור ובניגוד להנחיות. כל פעילות נעשית באישור ובליווי המשטרה. כל שנותר הוא לקוות שהסגר יוסר והציבור יוכל לצאת מהבית הישר אל הטבע, אצלנו בכלניות".
פסטיבל "דרום אדום" מצוין באזור מדי שנה בחודשים ינואר ופברואר – חודשי פריחת הכלניות. הפסטיבל מתבסס ברובו על התיירות הכפרית המתפתחת באזור, ומחבר בין התיירות לבין החקלאות. הפסטיבל מציע לקהל המבקרים מופעי מוזיקה, סיורים חקלאיים ומסלולי טיול ברגל ובאופניים, מגוון אפשרויות הסעדה, שווקי איכרים, גלריות אומנים ומעצבים, פעילויות לילדים, לינה כפרית, ואף את "מרוץ הכלניות" לחובבי הריצה.
בשנים האחרונות פוקדים את הפסטיבל כ-350 אלף מבקרים מדי שנה – רובם בימי שבת. למרות שהפסטיבל נקרא על שמה של פריחת הכלניות, הרעיון לקיימו נולד לאחר שתושבי האזור הבינו כי מטיילים רבים המגיעים בשל הפריחה למעשה אינם מודעים לאטרקציות הרבות שהאזור מציע.