מיכל, אמה של רב"ט ליאן הרוש שסיכלה אתמול (שלישי) פיגוע ליד אריאל, חיה בבריטניה - ואומרת שפחדה מהגיוס של בתה לצבא. "לא ישנתי הלילה", סיפרה בריאיון באולפן ynet בעקבות הפיגוע שסוכל אתמול בזכות בתה. "כל הזמן חשבתי על המצב שאיתו היא התמודדה. זה לא אירוע נעים, לא חשדתי בכלל שהיא תעמוד בפני דבר כזה כשהיא הלכה לצבא. אני גאה בה".
2 צפייה בגלריה
ליאן הרוש ניסיון פיגוע כביש 5 אריאל
ליאן הרוש ניסיון פיגוע כביש 5 אריאל
"נשארתי במתח אחרי השיחה". ליאן הרוש מדברת עם אמה אחרי ניסיון הפיגוע
2 צפייה בגלריה
עם הגב: הלוחמת שסיכלה את הפיגוע סמוך לאריאל וזכתה לשבחים על תפקודה מקצינים בכירים באוגדת איו"ש
עם הגב: הלוחמת שסיכלה את הפיגוע סמוך לאריאל וזכתה לשבחים על תפקודה מקצינים בכירים באוגדת איו"ש
זירת הפיגוע ליד אריאל, אתמול
(צילום: דוברות עיריית אריאל)
לדברי האם, בתה החליטה לעלות לישראל חרף התנגדות אמה. "חששתי מאוד והתנגדתי, אבל היא התעקשה", אמרה. "היא הצליחה ועשתה את כל הדרך לבד. מאז שהיא התגייסה תמכנו בה ובמה שהיא החליטה. היא מאוד שמחה".
איך הייתה השיחה שלכם אתמול? "זו הייתה שיחה מאוד קצרה, כי היא ידעה שזה יגיע לחדשות ופחדה שאם אראה את זה אכנס להיסטריה. לכן היא התקשרה. לא ידעתי כמה זה היה חמור, היא רק אמרה שהכל בסדר ושאם אשמע משהו לא להיכנס לפאניקה. כל הקצינים שלה אישרו את זה גם, וככה התנתקה השיחה. נשארתי במתח והתחלתי לקבל את כל ההודעות והחדשות".
"חשבתי שהיא הייתה בזירה, לא ידעתי שלמעשה היא זו שנלחמה נגד המחבל", הוסיפה האם. "זו הייתה שיחה של שתי דקות וניתוק. דאגתי והיה לי חשוב שיבדקו אותה. לא יכלתי ליצור איתה קשר עד מאוחר בלילה".
"אני שמחה בצעדים שהיא בחרה", הוסיפה האם. "הייתי רוצה שהיא תבוא הביתה כי זה רגעי פחד ודאגה, אבל אני מאוד שמחה שהיא נחושה והתעקשה לעשות צבא, מכיוון שזה מה שהיא אוהבת וזה מה שהיא רצתה. אני תומכת בזה. הבת שלי גיבורה, ואנחנו גאים בה מאוד - כל החברים והמשפחה. אנחנו דואגים לה ואוהבים אותה מאוד".