נמשכת המלחמה על הנוף של מכתש רמון: ראשי רשויות בדרום והחברה להגנת הטבע הצטרפו לדרישה להטמין באדמה את קווי המתח הגבוה ולהסיר את 14 עמודי החשמל הגדולים שהוצבו לאחרונה במכתש רמון. בכך הם מצטרפים לתושבים באזור, פעילי סביבה ולתיירנים המוחים על הפגיעה בנוף הטבעי. לדבריהם, עמודי החשמל הקודמים במקום היו קטנים ולא בולטים.
3 צפייה בגלריה
קו המתח העליון החדש במכתש רמון
קו המתח העליון החדש במכתש רמון
קו המתח העליון החדש במכתש רמון
(צילום: שרון פישר)
עמודי החשמל הוצבו במסגרת תוכנית של חברת חשמל, המאפשרת הקמת קו בתחום המכתש מצפון לכביש 40, על מנת להחליף קו קיים בתוך המכתש מדרום לכביש 40 באזור רגיש. פעילי סביבה אומרים כי הפגיעה הנופית קשה יותר מהפגיעה האקולוגית, שעלולה להיגרם אם יטמינו את קווי המתח.
ראש מועצת מצפה רמון רוני מרום וראש מועצת רמת נגב ערן דורון פנו למנכ"לית מנהל התכנון בבקשה להטמין את קווי החשמל שהוצבו: "התקבלה הכרעה תקדימית בשנת 2010- להטמין, בקטע החוצה את המכתש באורך 8 ק"מ, את קו המתח החדש שהיה דרוש למדינת ישראל, ולפרק קו מתח אחר שכבר היה קיים במכתש. לצערנו, הביצוע בשטח של פרויקט הקמת הקו במכתש רמון לא משקף את ערכי ההחלטה, ומבטל במחי יד את ההישג המבורך".
עוד כתבו השניים כי "עמודי הענק בולטים למרחקים, ומבטלים את התועלת בכל העבודה הקשה, המשאבים הכספיים שהושקעו עד כה בקטעים שכן הוטמנו. מדובר בבכייה לדורות ויש לעצור אותה בטרם הנזק נעשה!" ראשי המועצה דורשים לקיים דיון מיידי בחלופות.
3 צפייה בגלריה
המחאה נגד העמודים מתגברת
המחאה נגד העמודים מתגברת
המחאה נגד העמודים מתגברת
(צילום: איתי ענר)
מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, פנתה לשר האנרגיה יובל שטייניץ: "אני פונה אליך בבקשה דחופה לפעול לעצירת המשך העבודות", נכתב. האן דרשה לקיים פגישה מיידית כדי למנוע את חיבור החשמל ולעצור את העבודות כדי להגיע לפתרון. "הצבת 14 עמודי הענק גורמת לנזק נופי קשה ובלתי נסבל באזור מכתש רמון, אזור מאוד פופלרי למטיילים". לדבריה, לאור העובדה שהעמודים טרם חוברו לחשמל יש לבחון את החלופות. 
עמותת קשת שבמצפה רמון, שמטרתה לשמור על המשאבים הטבעיים ולקדם פיתוח בר-קיימא, פנתה גם היא לשר שטייניץ ולשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ולגורמים נוספים. בעמותה מחו על הקמת עמודי המתח הגבוה. חברי העמותה כתבו כי עמודי החשמל מהווים מפגע ופוגעים בנוף הבראישתי. לטענתם, "מדובר בכשל תכנוני מאז'ורי, שהתוצאה העגומה שלו עומדת בסתירה מוחלטת ומהותיתית להחלטת שר התשתיות עוזי לנדאו משנת 2011". לטענתם, "הנזקים הכלכליים והתדמיתיים ברמה הלאומית והבין לאומית אשר עלולים לנבוע מכשל תכנוני זה, עלולים לעלות בעשרות מונית על עלות תיקונו של הכשל בתכנון". 
3 צפייה בגלריה
כמה מעמודי החשמל
כמה מעמודי החשמל
כמה מעמודי החשמל
(צילום: עודד שיקלר)
מחברת חשמל נמסר בתגובה: "מטרת הקו הינה שיפור יכולת אספקת החשמל לדרום הארץ ומתן אפשרות לקליטת אנרגיה מתחדשת לאורך הערבה. בחינת החלופות נעשתה בהתייחס להיבטים ההנדסיים והסביבתיים של חציית מצוק המכתש וחציית לב המכתש וקבעה, כי בלב המכתש הקו יהיה מוטמן. התוכנית נעשתה בתאום עם רשות הטבע והגנים וקיבלה את כל האישורים הנדרשים ממוסדות ורשויות התכנון של המדינה. כאמור, חברת החשמל פועלת  בהתאם להחלטות כלל הרגולטורים, כולל הגופים הירוקים, אשר מלווים באופן צמוד את העבודות. הפרויקט נמצא כעת בשלבי סיום, חלקו הארי כבר שוקם עד כדי שקשה להבחין כי יש כבל מוטמן בקרקע. חברת החשמל עשתה, עושה ותעשה כל שניתן על מנת לספק חשמל אמין זמין ואיכותי, בד בבד עם שמירה על הטבע והסביבה בה היא עובדת".