אושרה סופית תוכנית להתחדשות עירונית בקריית אונו: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות אדריכלית דניאלה פוסק, הודיעה היום (ד') כי אישרה למתן תוקף תוכנית פינוי בינוי בשטח של כ-50 דונם במתחם הרחובות צה"ל, לוי אשכול ודורי בעיר. לוי אשכול הוא הרחוב הראשי בעיר, ולאורכו אושרו תוכניות רבות להתחדשות עירונית, חלקן מצויות בשלבי בנייה מתקדמים.
התוכנית, שקודמה על ידי החברות אשדר ומגדלי הרקפת, כוללת הריסה של 9 מבני מגורים ותיקים בני 4-6 קומות עם 248 דירות ישנות, לטובת הקמה של 11 בניינים בני 14-19 קומות הכוללים 744 יחידות דיור חדשות. 150 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות, במטרה ליצור תמהיל דירות מגוון באזור.
2 צפייה בגלריה
קריית אונו
קריית אונו
קריית אונו
(צילום: בני דויטש)
עוד כוללת התוכנית, שנערכה על ידי משרד רוזיו אדריכלים ומתכנני ערים, שילוב שטחי מסחר בקומות הקרקע של 6 ממבני המגורים במתחם, במטרה להנגיש מגוון שימושים לתושבי השכונה המתחדשת. לצד חידוש מרקם המגורים, התוכנית כוללת תוספת של כ-2 דונם עבור מבני ציבור ויוצרת מערך שבילים ושטחים ירוקים פתוחים. כמו כן, התוכנית מחברת את רחובות הצבר והרקפת ומאפשרת הקמת חניונים ציבוריים תת-קרקעיים.

היתר בנייה לקמפוס חדש

בתוך כך, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בקריית אונו אישרה מתן היתר בנייה להקמת הקמפוס החדש של הקריה האקדמית אונו, שיחליף את הקמפוסים הקיימים בעיר. זאת כ-5 חודשים לאחר הגשת הבקשה להיתר. הפרויקט יאחד לראשונה את שלוחות הקריה האקדמית אונו בבקעת אונו במתחם חדש בצומת סביון, שישמש רובע עסקים ופנאי ואותו יקימו קבוצת תדהר בשיתוף עם חברת הראל ביטוח ופיננסים.
הרובע, המכונה "MY ONO", יכלול את שטחי המכללה בהיקף של כ-32 אלף מ"ר, מעונות סטודנטים בשטח של כ-7,000 מ"ר עם 200 יחידות דיור, מתחמי משרדים בשטח של כ-6,000 מ"ר, שטחי מסחר בהיקף של כ-2,500 מ"ר ופארק ירוק. בסך הכול מדובר בשטח כולל של כ-54 אלף מ"ר. על פי התוכנית, שנערכה על ידי משרד אדריכלים סקורקא, הקמפוס עצמו ישתרע של שטח כולל של כ-14 דונם והצפי הוא כי העבודות ימשכו כשנתיים.
2 צפייה בגלריה
קמפוס חדש הקריה האקדמית אונו קריית אונו קרית אונו
קמפוס חדש הקריה האקדמית אונו קריית אונו קרית אונו
קמפוס הקריה האקדמית אונו
(הדמיה: סקורקא אדריכלים ו-EVOLVE MEDIA)
במסגרת ההסכם בין המכללה ליזמים, הקריה האקדמית אונו חתמה על הסכם שכירות לתקופה של 25 שנים. דמי השכירות השנתיים בגין מבנה המכללה לבנו מוערכים ב-22 מיליון שקל בשנה. העסקה נאמדת בעלות הקמה של למעלה מ-550 מיליון שקל. הקרקע נרכשה מידי יעקב אטרקצ'י תמורת 100 מיליון שקל. תדהר והראל נבחרו על ידי הקריה האקדמית אונו בסיומו של מו"מ בו התמודדו 6 קבוצות.