(צילום: ירון ברנר, עריכה: יפית שקרוב, הפקה: מיכאלה חזני)

שלי שלום, התחלתי להתכתב עם מישהו שגר בחו"ל וחברות המליצו לי לעשות איתו סייבר סקס. בחיים לא עשיתי סקס וירטואלי ואין לי מושג מאיפה מתחילים. מה דעתך?
שנת 2020 הייתה מאופיינת בריחוק פיזי שמעולם לא הכרנו, ובחזרתו לאופנה של "הסייבר סקס" – אותה פעילות אינטראקטיבית שמעבירה את יחסי המין אל האינטרנט או הטלפון החכם שלנו.
מיה מגנט, מחנכת מינית ואמנית שחוקרת אינטימיות, מיניות וטכנולוגיה, טוענת שכל אחד יכול למצוא ברשת את מה שמדליק אותו ולהתנסות בחוויות מיניות שונות, כולל כאלו שלא נרצה בהכרח להתנסות בהן במציאות הפיזית.
היא מדגישה שזהו מגרש משחקים גדול ומגוון, שמאפשר לנו לחקור את עצמנו, לגלות מה מדליק אותנו, להתנסות ולעשות את זה בקצב שלנו ועם מי שמתאים לנו - והיא אכן צודקת. גם בחדר הטיפולים לא מעט גברים ונשים סיפרו לי כי דרך אינטראקציות מיניות באינטרנט הם גילו מה מעורר להם את החשק המיני ומה פחות.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה של אישה סקסית מול הלפטופ
אילוסטרציה של אישה סקסית מול הלפטופ
גברים ונשים גילו מה עושה להם את זה דרך אינטראקציות וירטואליות
(צילום: Shutterstock)

סייבר סקס אומנם נחשב לסקס מוגן מבחינת היריון או מחלות מין, אך כדי להישאר מוגנים גם בתוך העולם הדיגיטלי עם בני הזוג, חשוב לשמור על מספר כללים: קודם כל, לוודא שהכול נעשה בהסכמה מלאה, ועל כן מומלץ לעשות זאת עם אדם שעליו שאתם סומכים, ויש לוודא שלא מצלמים או מקליטים אתכם.
דרך נוספת להימנע ממצבים לא נעימים היא לא לחשוף את הכול מול המצלמה. משחקים של חשיפה מול הסתרה תמיד מומלצים כשזה מגיע להעלאת רמת התשוקה שלנו, כי הם משאירה הרבה מקום לדמיון.

איך מתחילים?

בפעם הראשונה שווה לפתוח בשיחה קלילה על האינטראקציה עצמה. אפשר פשוט לשאול מה מושך כל אחד מכם לרעיון הזה - האם זאת היכולת להתגרות משיחה מינית, או אולי זה משחק התפקידים? אחר כך קובעים זמן מתאים עם הפרטנר שלנו. לאחר שמחליטים על מקום וזמן, יש לוודא שכל אחד מכם נמצא בבית לבד או לפחות בחדר סגור, ומשתמש במכשיר הטלפון או המחשב הנייח הפרטי שלו, ולא בזה של העבודה.
לזוגות ההרפתקנים מביניכם יש גם את האופציה של הפעלת צעצועי מין טכנולוגיים הנשלטים על ידי אפליקציה. באופן זה אפשר לשלוט בהנאה של הצד השני, וגם לתת הוראות הפעלה מול המסך.
אין ספק שסקס דרך המסך מהווה דרך להעצים את הלמידה על המיניות שלכם, או כמו שמיה מגנט מסבירה: "ההתנסות המינית ברשת לא מחליפה מיניות פיזית, אבל דרכה אנחנו יכולים לחוות סוג אחר של מיניות – מיניות דיגיטלית".
בהצלחה!