• יונדאי אקסנט העדכנית לא מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות
  • בכך היא המשפחתית היחידה בישראל שאינה כוללת מערכות כאלה
  • גם יונדאי קונה התעדכן והתחזק ולטוסון נוספה באירופה גרסת N-ליין
משפחתית בסיסית: האקסנט המשפחתית, אותה מייעדת היבואנית באופן היסטורי בעיקר לשוק המוסדי, נוחתת כאן לאחר מתיחת פנים המתבטאת בעיקר בחרטום שונה. מנועי הבנזין הוותיקים נותרו ללא שינוי בחזית: 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ומחיר של 119 אלף שקלים, 1.6 ליטר עם 123 כ"ס ומחיר של 121 אלף שקל. בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
ברשימת האבזור יש כעת מסך מגע מקורי - לעומת התקנה מקומית בעבר - עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. בעיקר בולטת העובדה שהיצרנית יונדאי ממשיכה לשווק גם ב-2021 מכונית עם ייעוד משפחתי את ללא מערכות בטיחות אקטיביות מובנות, ונדרשת לכן להתקין בה בארץ מערכת שמספקת התרעה בלבד.
ראוי לציין כי יונדאי עוסקת בשנים האחרונות בניסיונות לשדרג את תדמיתה ולקדם אותה מעט מעלה בהיררכיה של תעשיית הרכב, ואולי אף להפוך בסיום התהליך למותג תת-יוקרה או אף למעלה מזה. על רקע זה, ויתור על אבזור בטיחות שהפך לסטנדרט בתעשייה מפתיע ומאכזב.
קטן וחזק: הקונה, שעבר לאחרונה מתיחת פנים, ישווק כאן מעתה עם מנוע 1.6 ליטר מוגדש המוכר של יונדאי. הספק המרבי גבוה ב-21 כ"ס עם 198 כ"ס, יש תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית כבעבר. לגרסת הבסיס (128 אלף שקל) נוספו מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7) וקיפול מראות חשמלי, בעוד שבגרסה הבכירה (138 אלף שקל) יש כעת גם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25) ותאורת לד אדפטיבית.
שלא כמו באקסנט, כאן שופרו מערכות הבטיחות והבלימה האוטונומית מתבצעת כעת גם לאחר זיהוי רוכב אופניים, יש שמירה על נתיב במקום תיקון בעבר, ואילו לגרסאות הבכירות נוספה התרעת שטח מת אקטיבית. במפתיע, בקרת שיוט אדפטיבית המוצעת באירופה ומסייעת בנהיגת פקקים, לא עשתה דרכה לגרסאות המקומיות.
טוסון מעוצב: יונדאי מתחילה לשווק באירופה את הטוסון החדש, אשר אמור היה לנחות כאן אך הגעתו מתעכבת וכעת הוא מתוכנן רק לחודשים אפריל-מאי. להיצע נוספה כעת גרסת N-ליין עם מאפייני עיצוב ספורטיביים. פגושים שונים, פתחי אוורור גדולים יותר מלפנים ומסיט אוויר מדומה מאחור, חישוקים שונים וללא פסי הגנה מושחרים סביב המרכב. בתא הנוסעים יש מושבים שונים וגימור אחר.
יונדאי תציע גרסת זו עם כל המנועים, החל מטורבו-דיזל בסיסי (136 כ"ס) ועד היברידי נטען החזק בהיצע (265 כ"ס). השינוי העיקרי מבחינה מכאנית הם בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את קשיחותם בהתאם לתנאי הדרך ומצב הנהיגה הנבחר בעוד ההגה כוייל מחדש.