ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפק תשובות כלליות בלבד בחקירותיו וטען שאינו זוכר אירועים פרטניים – ולכן לא היה מקום להציג לו באותן חקירות יותר מ-300 אירועים פרטניים המתוארים באישום נגדו. זוהי תמצית תשובת הפרקליטות לבקשה של פרקליטי נתניהו למחוק שורה של סעיפים בכתב האישום נגדו בתיקי האלפים, בו מיוחסות לו עבירות של מרמה והפרת אמונים ושוחד.
1 צפייה בגלריה
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו באולם בית המשפט
נתניהו בבית המשפט, עם פתיחת המשפט נגדו בשנה שעברה
(צילום: עמית שאבי)
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה את תשובתה לבית המשפט המחוזי בירושלים כשבוע לאחר שפרקליטי נתניהו הגישו את המענה שלהם לכתב האישום המתוקן. באמצעות סנגוריו ביקש נתניהו לתקן נספח באישום אשר מפרט לכאורה את "המתת" שקיבל בתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) – כלומר את טובות הנאה בעסקת השוחד הנטענת באישום.
מדובר בנספח שמפרט 315 אירועים של דרישות מאתר וואלה להיטיב עם סיקור נתניהו ובני משפחתו. אלו פורטו בכתב האישום המתוקן – שהוגש לאחר שהשופטים הורו למחוק מכתב האישום המקורי ביטויים שהתייחסו ל"ראש הממשלה ומשפחתו", ולהתייחס לראש הממשלה בלבד.
פרקליטי נתניהו טענו במענה שלהם לכתב האישום המתוקן כי נתניהו "לא נשאל ולא נחקר" על רובם המוחלט של האירועים שפורטו בו. לטענתם הוא נחקר לגבי 15 אירועים בלבד – דבר שפגע לכאורה בזכותו להליך הוגן ועל כן סנגוריו ביקשו למחוק רבים מהאירועים המפורטים.
בתשובתה כעת מסרה הפרקליטות כי "בניגוד לנטען, במהלך חקירותיו הוצגו לנתניהו פעם אחר פעם עובדות האישום והחשדות המיוחסים לו. משכך, לעמדת התביעה אין כל בסיס לבקשה ודינה להידחות על הסף. נתניהו נחקר גם נחקר בארבע חקירות בעניין תיק 4000 ברבות ביחס למתת – שעניינה היענות דרישות הסיקור. נוכח תשובותיו בחקירותיו לא היה מקום לחקרו ביחס לכל אחד מ-300 הפריטים, כאשר תשובותיו ניתנו באופן כללי והוא טען שאינו זוכר אירועים פרטניים".

הפרקליטות תקפה בתגובתה את התנהלותו של ראש הממשלה: "הנאשם לא נהג אפוא בהתאם להנחיית בית המשפט הנכבד, אלא בחר דרך פתלתלה, שבה פיצל טענות מקדמיות במכוון. תחילה ביקש מבית המשפט להורות על תיקון כתב האישום בדרך של הוספת אירועי סיקור פרטניים ולאחר שבקשתו התקבלה, עותר כעת הנאשם למחיקת אירועי סיקור אלה על בסיס הטענה הכבושה (המאוחרת - ג.מ) שהייתה ידועה לו מכבר. יש להצר על התנהלות הנאשם".
הפרקליטות דחתה גם את בקשת סנגוריו של נתניהו לבטל כליל את האישומים בטענה שלא ניתן אישור מהיועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירות נגד נתניהו. לדברי הפרקליטות היא מבהירה כעת, ולא בפעם הראשונה, כי "אין יסוד לטענות אלה של הנאשם. להגנה עברו תיעודי אישוריו של היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לשלבי הבדיקה והחקירה הראשוניים בכל אחת מהפרשות – כלומר ההסכמה לפתיחה בחקירות, כפי שמצווה החוק ועל פי החלטת בית המשפט. משכך גם דין בקשה זו להידחות".