2 צפייה בגלריה
מתחם חיסוני קורונה בתל אביב
מתחם חיסוני קורונה בתל אביב
התור לחיסוני הקורונה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הורה הערב (רביעי) לקופות החולים להרחיב את מבצע החיסונים נגד קורונה. לפי הודעת משרד הבריאות, קופות החולים התבקשו להיערך לחסן גם בני ובנות 35 ומעלה.
יש לציין כי קופות החולים כללית ומאוחדת החלו לחסן מבוטחים צעירים יותר כבר בשבוע שעבר מבלי שתיאמו זאת עם המדינה. לוי דרש מהן להפסיק זאת, ובקופ"ח כללית אכן עצרו את זימון התורים למבוטחים באותם הגילאים.
2 צפייה בגלריה
צעירים מתחסנים לקורונה בתל אביב
צעירים מתחסנים לקורונה בתל אביב
צעירים מתחסנים לקורונה בתל אביב
(צילום: AFP)
אתמול אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין כי לפי נתוני משרדו, רק 34% מכלל הצוותים החינוכיים התחסנו נגד קורונה למרות שתועדפו, ואמר כי הדבר עלול לעכב את חידוש הלימודים. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, דחתה את טענותיו והאשימה אותו בהסתה נגד המורים. "לא ברור לנו מה מקור הנתונים של משרד הבריאות", טענה בן דויד. "בשאלון שביצענו בימים האחרונים והשיבו עליו 19,361 עובדי הוראה שחברים בהסתדרות, השיבו 76.3% מהמשתתפים שהם חוסנו".
כמו כן, בסוף השבוע האחרון הוחלט לחסן את תלמידי י"א-י"ב בניסיון להציל את שנת הלימודים המלווה בבחינות בגרות. פרט לתלמידים שנולדו בשנתונים 2003 ו-2004, יוכלו להתחסן גם תלמידי חינוך מיוחד בשכבות הגיל של תיכון, תלמידי י"ג-י"ד ותלמידים שנשארו או הוקפצו כיתה. בקופות, שם פועלים לגיבוש רשימת המבוטחים שיזומנו, הבהירו שטרם קיבלו פרטים סופיים לגבי הכמות וההקצאות הנוספות של מנות חיסון לטובת חיסוני התלמידים.