• ב.מ.וו M5 CS תהיה החזקה ביותר של היצרנית, עם 635 כ"ס
  • שוקל 70 ק"ג פחות מ-M רגילה ותזנק ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד
  • שיווק מקומי? רק בהזמנה מיוחדת והחל במחצית השנייה של השנה
CS ראשונה בסדרה: ה-M5 מקבלת לראשונה גרסת CS שעד עתה הוצגה רק בגרסאות M על בסיס דגמים קטנים יותר, למשל ה-3 וה-2. מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח 4.4 ליטר מפיק כאן 635 כ"ס, 10 כ"ס יותר מה-M5 קומפטישן החזקה ביותר עד כה, עם סאונד משופר הודות למערכת פליטה ייחודית. המנוע מחובר לאותה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה עם אפשרות לניתוק מלפנים.
ב.מ.וו הצליחה להשיל 70 ק"ג מהמשקל העצמי. זה לא מעט כמובן, אבל ביחס למשקל העצמי (1.9 טון) של המכונית הגדולה מדובר בהפחתה של כ-3.5% בלבד. הדיאטה נעשתה הודות לשימוש בחלקי מרכב מקרבון (מכסה מנוע, מראות ומסיטי אוויר), הפחתת חומרי בידוד ובלמים קרמיים, המפחיתים את המשקל הבלתי מוקפץ ב-23 ק"ג לטענת היצרנית, בנוסף לשיפור כושר הבלימה.
תוספת הכוח והפחתת המשקל מאפשרים לה לזנק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות (0.3 שניות פחות מהקומפטישן), את ה-200 קמ"ש היא תחצה תוך ב-10.3 שניות (חצי שניה פחות) בדרך למהירות מרבית זהה של 305 קמ"ש.
4 צפייה בגלריה
ב.מ.וו M5 CS
ב.מ.וו M5 CS
מושבי ספורט ייחודיים מלפנים, ובאופן יוצא דופן, גם מאחור (למטה)
מה עוד צריך לדעת עליה: ה-CS מצוידת בקפיצים ומוטות מייצבים ייחודיים, עם בולמי זעזועים שהגיעו היישר מה-M8 גראן קופה. על הקשר לקרקע אחראים צמיגי פירלי P-זירו קורסה דביקים, על חישוקי "20 מוזהבים. יש מכסה מנוע שונה, פגושים עם מסיטי אוויר גדולים יותר וספוילר על קצה דלת תא המטען. בתא הנוסעים יש ארבעה מושבי "באקט" עם תמיכה יוצאת דופן ובסיס קרבון לטובת הורדת משקל ומאחורי גלגל ההגה מצופה האלקנטרה יש מנופי שליטה ידנית בתיבת ההילוכים, אף הם מקרבון.
מה אנחנו חושבים: עם ה-M5 החדשה ב.מ.וו התרחקה מאוד מהמקורות של הדגם. בעבר הייתה מכונית סלון גדולה שאפשרה לאיש עסקים חובב הגה "לקצר טווחים" על ה-A9 ממינכן לברלין. היום היא כבר מכונית אחרת לגמרי עם מיקוד שונה. לא רק מכיוון שגם ב.מ.וו 520 בסיסית יכולה לשייט בקלות במהירות גבוהה מ-200 קמ"ש אלא בעיקר כי גדלה והשמינה. זה כמובן גרר עימו צורך במנועים חזקים יותר, הפך את הנהיגה בה למורכבת ובדגם הנוכחי היא כבר בעלת הנעה כפולה כדי לשמור על הנהג.
כתוצאה מכך היא יותר מכונית שרירים אימתנית ופחות מכונית לנהג. אה, והיא גם יקרה להחריד. 180 אלף יורו בגרמניה ל-CS הם 50 אלף יורו יותר ממה שתדרשו לשלם שם על גרסת קומפטישן. אצלנו זה יתבטא בתג-מחיר שצפוי להצפין מעבר ל-1.5 מיליון שקל בהערכה גסה. מחיר שמאפשר לרכוש לצד 530 סופר מצוידת ליום יום גם פורשה 911 לנהיגות סופ"ש. ולהשאר עם עודף של מאות אלפים.