בלי חיבורים, באירוע בזום: קצת יותר מיממה נותרה להגשת הרשימות בבחירות לכנסת ה-24, ויו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן הציג הערב (ג') את רשימת המפלגה לכנסת. ynet העביר את האירוע בשידור חי.
ליברמן הודיע כי כל חברי הכנסת שמרו על מקומם ברשימה. זו רשימת ישאל ביתנו לכנסת, שאושרה על ידי מרכז המפלגה: ליברמן, עודד פורר, יבגני סובה, אלי אבידר, יוליה מלינובסקי, חמד עמאר, אלכסנדר קושניר, יוסי שיין, לימור מגן-תלם, אלינה ברדץ'-יאלוב, שרון רופא אופיר, בתיה כהנא דרור, דור דוידיאן, שחר אלון, סתו בויאנג'ו, הילה ידיד ברזילי, דיאנה בלביץ', אביב כהן, מיכל אורון עזאני, דודי סנדלר, אנה גורביץ', ליאור שפירא, זאב ברונשוויג. מועמדה של ישראל ביתנו לתפקיד שר הבריאות הוא פרופ' ליאוניד אידלמן.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן בעת הצגת רשימת ישראל ביתנו
"הוכחנו שאנחנו רואים רחוק יותר מכל שאר המפלגות. כאשר בסיבוב השני התייצבנו מול עסקני ש"ס ויהדות התורה, כולם הרימו גבה. אמרנו בצורה ברורה שאנחנו בעד מדינה יהודית ונגד מדינת הלכה", אמר ליברמן.
יו"ר ישראל ביתנו האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במצב התחלואה והתמותה מקורונה בישראל. "כשאנחנו מתקרבים ל-5,000 מתים, מתוכם רק בחודש ינואר 1,433, מישהו חייב לשאת באחריות והמישהו הזה הוא קודם כל ראש הממשלה, בגלל הניהול הכושל והשיקולים הפוליטיים", אמר ליברמן.
"הגעתי למסקנה חד משמעית שהצד השני פשוט לא מוכן לשום פשרה ולשום ויתור, אפילו הקטן ביותר. זה בדיוק מה שאנחנו רואים עכשיו במאבק במגפת הקורונה. יש חוקים לכלל האוכלוסייה ויש כאלו שפטורים מכל החוקים ומכל החובות. לכן, אנחנו רואים יום יום את המראות של מאות ואלפים הלוקחים חלק בחתונות, בטישים ובהלוויות", הוא הוסיף.
4 צפייה בגלריה
ישיבת סיעות בלוק הימין
ישיבת סיעות בלוק הימין
"לא ניכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה". דרעי וליצמן
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ליברמן אמר עוד כי "ישראל ביתנו לא תשב בקואליציה עם ליצמן ודרעי. המטרה שלי כפי שאני מגדיר אותה לקראת הבחירות הקרובות, היא להחליף את השלטון, לא רק את נתניהו, את השלטון כולל ליצמן, דרעי וגפני, ולהקים ממשלה ציונית וליברלית. אני מבהיר מראש, ישראל ביתנו לא תיכנס לשום קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה וכל מי שבונה על קואליציה עם דרעי וליצמן, כדאי שיידע מראש שישראל ביתנו לא תהיה שם.
"אני אומר לידידיי, יאיר לפיד, גדעון סער, נפתלי בנט - אל תחיו באשליות ואל תנסו להשלות אחרים. ניהול תקין, ממשלה מתפקדת, חברה שוויונית אפשריים אך ורק בתנאי שש"ס ויהדות התורה יישבו באופוזיציה", אמר ליברמן.
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד
נפתלי בנט גדעון סער יאיר לפיד
"אל תחיו באשליות ואל תנסו להשלות אחרים". בנט, סער ולפיד
(צילום: שאול גולן, עמית שאבי, קובי קואנקס)
לאחרונה חידד ליברמן את הקמפיין המפלגתי סביב הסוגיה הנוגעת לשותפות החרדים בממשלה - והצורך לדבריו להקים ממשלה חדשה בלעדיהם. במפלגתו חוזרים לאחרונה לא מעט על הקו שלפיו החרדים "זקוקים לקדנציה באופוזיציה", לאור העימותים והפרות הכללים שנרשמו במהלך משבר הקורונה – והטענה שראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לכאורה לכל דרישותיהם.
בכמה הזדמנויות קרא ליברמן להקים גוש גדול שיכלול גם את מפלגות הימין "תקווה חדשה" של סער ו"ימינה" של בנט, על מנת להחליף את שלטון נתניהו – אך קריאות אלו נפלו על אוזניים ערלות. ליברמן אף הבהיר כי למרות שלאורך השנים פסל ישיבה עם מרצ, כיום יסכים לכך כיוון שלדבריו על כל המפלגות הציוניות להתגייס ולהרכיב ממשלה ללא נתניהו והחרדים.