שתף קטע נבחר

מרתון דיגיטלי

מרתון תל אביב יוצא לדרך בקרוב וגם אם הכניסה לישראל עדיין אסורה, כל מי שירצה יוכל להצטרף ולהשתתף מכל מקום בעולם. כל הפרטים

ריצת מרתון היא אחת הפסגות הגבוהות ביותר לביטוי יכולת גופנית ספורטיבית. מכורים לדבר, ויש לא מעט כאלו, יודעים שהנפש זוכה גם היא לשחרור ייחודי ומדיטטיבי ממש. רצים מקפידים לאורך כל השנה, כל שנה, להגיע לכמה מרתונים נחשקים מסביב לעולם ולהצטרף לרצים נוספים לחוויה הגדולה הזו. השנה, שנת קורונה שלא נגמרת, המרתונים שהצפיפות בהם היא גדולה, בוטלו לאלתר והרצים נשארו בבית. בישראל, על אף הסגרים והאיסורים החליטו, במקום לוותר, לאתר פתרון אלטרנטיבי, שיאפשר לרצים לשמור על חדוות הריצה המשותפת ול הכושר בשיאו. מרתון סמסונג תל אביב לא בוטל השנה והוא יתקיים ב-19.02. אותה אווירה, אותו קצב, רק בעיר שונה. מרתון תל אביב מגיע השנה עד אלינו במה שמכונה מרתון דיגיטלי. כל אחד, מכל מקום בעולם, יכול לבחור להצטרף ולרוץ במרתון תל אביב, גם אם זה ממסלולי הסנטרל פארק על החול בווניס ביץ׳.

 

גמגכמ ()
מרים סבטסקי.

 

מרים סבטסקי, בת 42 גננת מניו יורק, עתידה להשתתף ולרוץ במרתון. מרים היא משתתפת קבועה במרתון ניו יורק המסורתי והשתתפה בו 5 פעמים בשנים האחרונות. היא אוהבת לרוץ ובתקופת מגפת הקורונה, מצאה דווקא יתרונות כשמצאה את עצמה עם יותר זמן פנוי לריצה. לפני כשנתיים אובחנה כחולה בסרטן השד, חודש לאחר יום הולדתה ה-40 והיא מספרת שבתוך כל החוויה המאתגרת שחוותה, על השתדלותה למצוא את הצד החיובי של הסיטואציה אליה נקלעה. היא בחרה למקד את העשייה שלה בחיים ומילאה את חיה באושר ושמחה בזמן הזה. חלק מהאושר הזה הוא הפעילות הגופנית. מרים שמעה על המרתון הדיגיטלי מגיסתה המתגוררת בדאלאס ומשתתפת גם היא. על מנת להתכונן למרתון בצורה מיטבית, היא הצטרפה לתוכנית של NYPR שמיועדת למרתון ניו יורק, אותה, היא מספרת, איתרה בקלות באינטרנט. מסלול הריצה של מרים חג סביב דרום לונג איילנד, ומתוכנן לעבור דרך הטיילת של Rockaways.

 

גמגכמ ()
אליזבת' סבטסקי.

 

אליזבת' סבטסקי, משפיענית ואקטיביסטית יהודייה בת 35 מדאלאס, טקסס. היא נולדה וגדלה בטקסס ובגיל 18, עברה לניו יורק, שם הכירה את בעלה, אירה. לאחר לימודים בקולג' בניו יורק, עברה לירושלים על מנת ללמוד במשך שנה לימודי יהדות. אליזבת חזרה לארה"ב, התחתנה עם אירה והחלה לעבוד בסוכנות יחסי ציבור בתחום האופנה. במהלך עבודתה פתחה את הבלוג שלה אשר עסק באופנה והתמקד באקססוריז. היא כתבה ופרסמה בבלוג שלה מדריכים שונים העוסקים באופנה, לבוש נכון ובחירה נכונה של אקססוריז. לאחר שהבלוג שלה צבר תאוצה והיא רכשה לעצמה קהילת עוקבים רחבה, היא החליטה לעשות צעד ולהשקיע את מירב זמנה בבלוג המיוחד. היום היא בעלת עמוד אינסטגרם עם מספר רב של עוקבים אשר אותם היא משתפת בחייה, עשייתה המקצועית, מפחתה וילדיה המקסימים ותמיכתה במדינת ישראל. אליזבת משקיעה רבות באימונים גופניים, היא מתאמנת בתחום Lagree ומקפידה להתאמן מספר פעמים בשבוע. במהלך ימי מגפת הקורונה, אליזבת יצאה להליכות ארוכות עם בנה על מנת לשמור על הכושר הגופני והביצעה אימונים אישיים יחד עם מאמנה בפארקים וגינות. מרתון תל אביב עתיד להיות מרוץ המרתון הראשון בו אליזבת משתתפת. לצורך המשימה הגופנית המאתגרת התכוננה בחודשים האחרונים עם מאמנת ריצה מיוחדת על מנת להיות מוכנה למרתון סמסונג תל אביב והיא מתכננת לרוץ מאיזור ביתה בדאלאס.

 

גמגכמ ()
יואב צוקר.

 

יואב צוקר, בן 47, סמנכ"ל חדשנות ואקו סיסטם בחברת הטכנולוגיה הישראלית, נטורל אינטליג'נס מתגורר בתל אביב ביחד עם משפחתו. הוא מספר שהוא רץ כבר הרבה שנים ומחשיב כל ריצה למדיטציה. הוא נוהג לרוץ לבד, לנסות לשבור שיאים חדשים ובעיקר להנות. בנוסף, גם בימי הקורונה, ממשיך להקפיד לרוץ ואף להגדיל טווחי ריצה. אפילו בימי הסגר הראשן, כאשר ההנחיות הגדירו יציאה מהמרחב הביתי עד 500 מטרים, יואב המשיך לרוץ הלוך ושוב ברחוב בו הוא גר. הוא מוסיף כי תל אביב מציעה חווית ריצה מעולה, לאחר שרץ בהרבה מקומות בעולם השילוב בין הנופים השונים של העיר תל אביב ממקמים אותה כאחד היעדים הטובים ביותר לריצה לדעתו. לקראת הריצה הוא מכין פלייליסט ריצה מיוחד ויוצא לרוץ במקצה החצי מרתון ובמקצב מהיר. הוא רץ במרתון המסורתי של העיר עוד משנות ה-90 ולא מפספס. מרתון סמסונג תל אביב, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו ובהפקת חברת "כפיים". ייצא לדרך תחת הסיסמה "כולנו רצים יחד וכל אחת ואחד לחוד" במקצי מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ ומרוץ 5 ק"מ. במרתון 2021, עתידים להשתתף למעלה מ-20,000 משתתפים מ-33 מדינות ברחבי העולם, ביניהן, הולנד, שבדיה, הודו, איחוד האמירויות, אנגליה, צ'ילה, פולין, גרמניה, אירלנד, פורטוגל, מקסיקו, צרפת, בולגריה, רוסיה, טורקיה, ברזיל וכמובן ארה״ב..

 

דווקא השנה ניכר כי חלה עליה באחוז הנשים אשר משתתפות במרתון. כ-45% מכלל ההרצות השנה הן נשים, לעומת 41% בשנת 2020. לכבוד הפורמט החדש פותחה אפליקציה ייעודית שדרכה ישודר טקס ההזנקה המסורתי, תתאפשר מדידה אינטראקטיבית של המסלול וזמן הריצה, שילוב מסרים מעודדים במהלך המירוץ, פלייליסט ייחודי ואפשרות שיתוף עם משתתפים נוספים. בנוסף, יונפקו תעודות סיום אישיות ומעוצבות לכלל המשתתפים במירוץ.

 

כל אחד יכול

אם מתחשק לכם להצטרף לאתגר הישראלי בעוד כשבועיים, יש עדיין זמן להרשם ולהתאמן. המומחים של המרתון התל אביבי סיפקו לנו מספר טיפים חשובים על מנת לצלוח את המסלול. ״שלא כמו מרוצי 5 ק״מ ו-10 ק״מ, המרתון דורש מסירות, סבלנות וגם שמרנות על מנת להגיע ליום התחרות בצורה מוצלחת ולקו הסיום בתוצאה שרציתם. דווקא שבוע המרתון ״, הם מסבירים, ״גורם לרצים רבים ללחץ הנובע מהתרגשות לקראת יום התחרות לצד תהיות לגבי כמות האימונים או התזונה הנדרשת.

 

כדי להרגיע קצת מהלחץ הצפוי, קבלו 5 טיפים ממאמן הריצה הבכיר גרג מקמילן מארה״ב, שאימן מאות רצים למרתון:

*זכרו שכבר בניתם את הכושר והיכולת שלכם למרוץ בתקופת האימונים, לכן כל אימון שתעשו בשבוע האחרון הוא בגדר ״שמירת הכושר״ ולא בנייתו. *אל תנסו שום דבר חדש - טיפ ידוע אבל חשוב לזכור אותו תמיד והוא תקף לכל דבר כמעט: ציוד, תזונה, ביגוד, שתייה. גם אם אתם רואים רצים אחרים משתמשים במשהו שנראה לכם מפתה, אל תנסו אותו בשבוע התחרות בפעם הראשונה ואז תתחרו איתו. תדבקו במה שהתנסתם במהלך כל האימונים וכך תימנעו מהפתעות מיותרות.

 

*הירגעו - זה נורמלי להרגיש לחץ ככל שהמרוץ מתקרב, אבל חשוב למתן את העצבים והחרדה כי הם עלולים לגרום לשאיבת אנרגיה (ואתם זקוקים לכל טיפת אנרגיה). התמקדו ברגיעה. כשאתם מתחילים להרגיש עצבניים או לחוצים, הכירו בכך שזה קשור לתחרות ונסו למנוע את התחושות הללו.

 

*חייכו - מחקרים מראים שאנשים שמחייכים וצוחקים הם רגועים יותר. צפו בתוכניות מצחיקות בשבוע המרוץ, חייכו הרבה ושמרו על מזג רוח חיובי. מחשבה חיובית היא צעד אחד בדרך להצלחה.

 

*הבטיחו לעצמכם שתעשו את הטוב ביותר - יש הרבה דברים שאנחנו לא יכולים לשלוט בהם במהלך תחרות. אבל אחד הדברים שכן אפשר לשלוט בהם הוא הניסיון לתת את הכל. הבטיחו לעצמכם שתעשו את המיטב ביום המרוץ - זה אומר לא לפקפק במה שעשיתם באימונים ולחשוב שאתם יותר או פחות טובים מזה, אלא ללכת עד הסוף עם מה שהתאמנתם אליו. זה אומר לשלוט על הקצב בקילומטרים הראשונים ולא להתפתות להגביר מעבר למה שאתם אמורים, באמצע - לשלוט על קצב המטרה ולהיות מדויקים בתזונה, ובחלק האחרון - כשזה נהיה באמת קשה, לחייך ולרוץ דרך הכאב.

 

התמקדו בלהיות טובים ולעשות את מה שידעתם לעשות באימונים וכך, כאשר תחצו את קו הסיום, לא תעשו זאת עם חרטות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים