מאז פרוץ מגפת הקורונה והפגיעה בענפי ההיסעים והמוניות, חזרו לחברות התחבורה הציבורית נהגים רבים שעזבו אותן, אך איבדו את פרנסתם בגלל קריסת התיירות. לפני המשבר העריכו בענף כי חסרים כ-3,000 נהגים בענף, אך בשנה האחרונה נראה היה כי ההיצע והביקוש מתאזנים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: עידו ארז)
כעת, על רקע המשך מכרזי ההפרטה והקטנת החל"תים בענף, חוזר גם המחסור בנהגי אוטובוס. אגד יצאה בימים האחרונים בקמפיין גיוס נהגים לסניפיה בתל אביב, חולון, רחובות, יבנה, פתח תקווה, ראשון לציון, בני ברק, גבעת שמואל, רמת גן וגבעתיים, במטרה לגייס עשרות נהגים נוספים, ומוכנה לשלם על זה לא מעט.
סימן לקושי בגיוס המועמדים מהווה ההבטחה של החברה למענק בסך 20 אלף שקלים למצטרפים, בנוסף למשכורת ולתנאים הסוציאליים. עם זאת, המענק יחולק לתשלומים, 9,000 שקל במהלך שנת העבודה הראשונה, ו-11 אלף שקל בשנייה, כאשר חלקו הגדול ביותר של התשלום, בסך 6,000 שקל, יוענק רק בתום 24 חודשי העבודה.
חלוקת המענק לתשלומים תסייע לאגד גם בשימור נהגים חדשים, על רקע הוצאות המכרזים החדשים, כולל לאיזור נתניה, הכוללים הוספת קווים ותדירויות שיחייבו גיוס. גם מפעילות תח"צ נוספות צפויות לצאת במבצעי גיוס ושימור נהגים, כדי להימנע ממחסור בנהגים שיביא לביטול נסיעות, מה שיביא לאובדן תשלומים שהם מקבלים על הנסיעות מהמדינה, ולקנסות ממשרד התחבורה על אי ביצוע לוח זמנים שאליו התחייבו.