הרשת החברתית הפופולרית בעולם מציינת שנה למשבר הקורונה: בפייסבוק מודיעים הערב (ב') כי האכיפה סביב פוסטים שעוסקים בהפצת פייק ניוז רפואי הנוגע לנגיף הקורונה ולחיסונים תגבר באופן משמעותי. רק אתמול הוסרה קבוצת פייסבוק ישראלית בת יותר מ-14 אלף חברים בשם "לא לדרכון הירוק", שחבריה ככל הנראה עסקו בהזמנת תורים המונית לצורך קבלת חיסון, במטרה שלא להגיע ולגרום לבזבוז מנות.
2 צפייה בגלריה
קורונה גם בפייסבוק
קורונה גם בפייסבוק
קורונה גם בפייסבוק
(אילוסטרציה: Shutterstock)
לצורך כך הרחיבה פייסבוק את מדיניות כללי הקהילה שלה, שכוללת כעת גם איסור מפורש בפרסום תכנים הכוללים טענות על כך שהנגיף הוא מעשה ידי אדם, טענות נגד עטיית מסיכה שלפיהן המסיכות לא מסייעות למניעת התפשטות הנגיף, המלצות שעדיף להידבק ולחלות מאשר להתחסן, וכן טענות על כך שהחיסון רעיל, מסוכן או עשוי לגרום לאוטיזם.
2 צפייה בגלריה
ממים על חיסונים
ממים על חיסונים
יש גם ממים על חיסונים
(מתוך פייסבוק)
בנוסף, פייסבוק מצהירה כי היא פועלת לקידום תכנים רפואיים מדעיים. לצורך כך החברה תספק לארגוני בריאות ולרשויות בכל העולם שוברים לפרסום ממומן בפלטפורמה, במטרה לעודד את ציבור המשתמשים להתחסן. במסגרת מיזם Data For Good, פייסבוק גם מספקת נתוני סקרים עבור אוניברסיטאות וגופי מחקר. לפי הנתונים של הרשת החברתית, כ-55 אחוזים מהישראלים הצהירו כי הם מעוניינים בקבלת החיסון לקורונה. גם מעבדת ה-AI של הרשת החברתית עסקה במשך חודשים ארוכים בפיתוח מודלים לחיזוי התפשטות הנגיף, ויצרה שיתופי פעולה עם רשויות, גופי מחקר ואוניברסיטאות בארה"ב ובאירופה.
בפייסבוק אומרים כי יותר מ-50 מיליון משתמשים השתתפו בסקר הסימפטומים שמפרסמת הרשת החברתית מאז תחילת המשבר. באמצעות הפלטפורמות של פייסבוק, ארגון הבריאות העולמי הגיע ליותר מ-2 מיליארד משתמשי פייסבוק, באמצעות קמפיינים ביותר מ-170 מדינות.