פייסבוק מעלה הילוך במאבק במתנגדי החיסונים: קבוצת הפייסבוק של הרב אמנון יצחק, המונה יותר מ-12 אלף משתתפים, הוסרה היום (ג') מהרשת החברתית. הקבוצה הכילה פוסטים, סרטונים ודיונים העוסקים בהפצת פייק ניוז רפואי סביב נגיף הקורונה, וכן סביב יעילות החיסונים השונים. הסרטונים המפורסמים בקבוצה עוסקים בתיאוריות קונספירציה ובדיכוי פרויקט החיסונים.
1 צפייה בגלריה
מתוך סרטון של הרב אמנון יצחק
מתוך סרטון של הרב אמנון יצחק
מתוך סרטון של הרב אמנון יצחק
(צילום מסך)
ברשת החברתית מצויות עוד שורה של קבוצות ועמודים מטעם הרב אמנון יצחק, המאכלסים עשרות אלפי משתתפים ומכילים מידע כוזב ועוסקים בהתנגדות לנגיף ולחיסונים. שמות הקבוצות והעמודים הועברו להמשך בירור וטיפול לבקשת ynet. בין היתר מפעיל אמנון יצחק מערך שידורים מקוונים תחת השם "וירוס TV", ומפיץ אותם ברשתות החברתיות, בקבוצות וואטסאפ ובקבוצות טלגרם. ביוטיוב אגב, הסרטונים עדיין זמינים לצפייה.
רק לפני יומיים הוסרה קבוצת "לא לדרכון הירוק" שמנתה כ-14 אלף משתתפים, מהרשת החברתית. בקבוצה נערכו דיונים והתארגנויות להזמנת תורים פיקטיביים לקבלת מנות חיסון, במטרה להביא לבזבוז של החיסונים.
הסרת הקבוצות והעמודים הללו הינה חלק מהמדיניות החדשה של פייסבוק, לפיה הרשת החברתית תנקוט בצעדים אגרסיביים יותר להסרה של מידע רפואי שגוי הנוגע לנגיף הקורונה ולחיסונים. אמש הצהירו בפייסבוק על הרחבת מדיניות כללי הקהילה, שכוללת כעת גם איסור מפורש בפרסום תכנים הכוללים טענות על כך שהנגיף הוא מעשה ידי אדם, טענות נגד עטיית מסיכה שלפיהן המסיכות לא מסייעות למניעת התפשטות הנגיף, המלצות שעדיף להידבק ולחלות מאשר להתחסן, וכן טענות על כך שהחיסון רעיל, מסוכן או עשוי לגרום לאוטיזם.