יום זלילה בעמק: אם יש דבר אחד שאפשר להודות עליו לקורונה זה שכולנו התחלנו לגלות מחדש את הארץ, להחליף הרגלים (למשל, נסיעה לנתב"ג בנסיעה לערבה), ולהכיר לא מעט מקומות שלא הכרנו. אם תוסיפו לזה את העובדה שתקופת הקורונה העלתה למודעות את מושג המרחק והמרחב, קיבלתם יופי של סיבה לצאת לסיור קולינרי באחד האזורים היפים בארץ - ובעונה נהדרת לכל הדעות.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק -  חוות דרך התבלינים - אדם קוטב
יום בעמק -  חוות דרך התבלינים - אדם קוטב
ירוק וטעים בעמק
(צילום: אדם קוטב)
יצאנו לסיור קולינרי בגליל ובעמקים, בין מסעדות, יצרנים מקומיים ויקבים, וחזרנו עם המלצות.
ביניים
בעלי קייטרינג מעשייה מהשרון, קייטרינג שהיה מספק אוכל לאירועים, לפני פרוץ הקורונה, פתחו מעדנייה ביקנעם המושבה בתחילת הסגר הראשון.
החנות שלהם פתוחה בימי שישי בבוקר בלבד, והיא משרתת בעיקר את תושבי האזור, אבל גם לקוחות שהחליטו לצאת לטיול באזור. חומרי גלם שמשתמשים בהם להכנת המוצרים השונים הנמכרים שם, הם רק מהאזור, וחלק מהם גם נמכרים במעדנייה. תמצאו שם גבינות של משק ברקנית, שמן זית, ממרחים, מאפים, לחמים עוגות ועוד. אם בא לכם להתפנק בארוחת בראנץ', תוכלו להזמין מראש (החל מ-150 שקלים).
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - בראנץ' בוסה - אדם קוטב
יום בעמק - בראנץ' בוסה - אדם קוטב
בראנץ' בטבע
(צילום: אדם קוטב)
אל תחמיצו בורקס סלק עם גבינה כחולה, מנגולד ובצל מקורמל (25 שקלים); בורקס מים ממולא בגבינות, בתרד טורקי או בבצל (59 שקלים); קראנץ' וניל עם שוקולד (45 שקלים); וסלט קינואה אדומה עם טחינה וסלט פירות עם סלרי.
איפה אוכלים ושותים?
בקצה הדרך הראשית במושבה זורם נחל שופט. אם תפנו בכיכר שמאלה, תמצאו מקום לפתוח בו מחצלת. אם תפנו ימינה תגיעו לשביל שמשמאלו זורם הנחל. ואם לא די בזה - בחניון חרובים פזורים ספסלי קק"ל ויש שם לא מעט חורשות ירוקות.
להזמנות: 052-7021004
ביניים
רועי יצחקי הוא זה שגם חלם וגם יזם את רעיון יקב טוליפ, שנמצא בכפר תקווה, כבר למעלה מ-20 שנה. בזמן הקמתו, היקב היה בגודל חדרון, אבל כיום הוא פרוס על פני 2,500 מטרים, ומייצאים את היינות שלו ל-12 מדינות ברחבי העולם.
כפר תקווה הוא מקום שנועד להטיב את חייהם של בעלי צרכים מיוחדים, שחיים בו כקיבוץ גדול עם שפע אפשרויות לפרנסה ולחוגים בשעות הפנאי. היקב מעסיק חברים מיוחדים מכפר תקווה ומקומות רבים באזור. הרעיון של רועי הפך להצלחה משגשגת, ויינות היקב זוכים בתחרויות ומעוטרים בשפע פרסים ותשבוחות.
11 צפייה בגלריה
(צילום: נטלי סאיגו)
תוכלו להתפנק שם ב"וייט פרנק" 2019 שהוא שילוב מושלם של קברנה פרנק וסוביניון בלאן (79 שקלים), או בסלסלת פיקניק בארגז עמוס בטעמים: גבינות, עגבניות וזיתים, לחם, מטבלים, עוגיות מבית לחם ארז וגם בבקבוק של טוליפ קברנה 375 מ”ל (275 שקלים).
איפה אוכלים ושותים? בין מרכז טבעון לשדות קיבוץ אלונים, במרחק של דקות הליכה מקצה רחוב היסמין, תגלו שביל שיוביל אתכם למצפה שרון. שם תוכלו להתרווח על אחד הספסלים המוצבים במקום ולהנות מנוף עוצר נשימה של שדות אלונים. אחרי שתגמרו את הפיקניק שלכם תוכלו לצאת לטיול בסמוך לאלון הגדול.
להזמנות: 04-9830573
ביניים
אם אתם רוצים שמן זית כתית מעולה מכבישה קרה, המופק מתוצרת משקי גידול זיתים, אז כדאי שתכירו את זה: משקים בעמק יזרעאל וברמות מנשה, שמגדלים זיתים ברחבי העמק, תאגדו יחד כדי למקסם את הרווחיות התמורה והאיכות שמגיעה לצרכן.
11 צפייה בגלריה
זית מזן סורי
זית מזן סורי
זית מזן סורי
(צילום: ענף הזית)
הגידול והאיחוד איפשר להוזיל את עלויות הייצור של השמן, המיוצר בתהליכי הפקה מוקפדים. התוצאה: שמן זית איכותי מאוד, במחירים נוחים מהחקלאי לצרכן. פח שמן 5 ליטר יעלה לכם 170 שקלים, ותוכלו לרכוש אותו בחנות המפעל במשק אשוש במושב היוגב.
להזמנות: 050-7366182
ביניים
בקורונה כולם התחילו לדבר על חקלאות ישירה, אז הנה לכם דוגמה מעולה לכך - משפחה אחת ממושב יוגב, שלושה דורות של חקלאים, יצרה חקלאות הייטק: ממשק שמוכר ביצים מהלול, הפך משק כרמל את הדונמים הרבים לחקלאות הידרופונית, שמגדלת ומוכרת את התוצרת בחנות יפיפייה, היישר מבית האריזה.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - כרמלים - אדם קוטב
יום בעמק - כרמלים - אדם קוטב
חקלאות הידרופונית
(צילום: אדם קוטב)
אל תחמיצו את ביצי החופש, חסה סלנובה ושאר סוגי החסה המיוחדים, הנבטוטים, הנבטים, בוקצוי, תירס סופר סוויט ואספרגוס. חפשו גם את הברוקומיני, הכרובית היפיפייה ומבצעים שיש בסוף היום על סחורה.
איפה אוכלים ושותים? לבאים מהכביש הראשי - בכניסה למושב, משמאל לשער ישנה דרך לבנה נוחה לנסיעה לכל כלי הרכב. הדרך חוצה את שדות העמק עד למושב כפר ברוך. לפני המושב מתפתל נחל הקישון ולכל אורכו פינות חמד וחורשות נהדרות לפיקניק.
להזמנות: 04-9891858
ביניים
ליאור מכפר ברוך פתח פיצרייה כמה חודשים לפני הקורונה. בסגר הראשון, לאחר מספר ימים בהם הוא היה שרוי בדיכאון, הציע לו בנו להתחיל להכין את האוכל הגלילי שלהם לכל תושבי העמק.
ליאור הקים דוכנים ובכל סוף שבוע מסתובב ביישובים באזור ומוכר מיני מעדנים גליליים כמו עלי גפן וכרוב ממולאים (35 שקלים), מג'דרה (20 שקלים), קובה ענקית (בגרסה טבעונית ובגרסה ממולאת בשר 15-20 שקלים).
להזמנות: 052-7355999
ביניים
ניב אבנרי גילה לפני למעלה מעשור את כישרונו ואהבתו לבישול בכלל - ולקונדיטוריה בפרט. בתחילת הדרך שלו הוא פתח מאפייה ביתית שגדלה לבית קפה אינטימי, שהציע בעיקר בראנץ' שישי בחדר האוכל של קיבוץ שריד. עכשיות אפשר להזמין משם אוכל מידי יום, והם יארזו לכם אותו הביה או לפיקניק. וכן, זה כולל גם את מגוון המתוקים שיש לטארטן להציע.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - טארטן ניב אבנרי - אדם קוטב
יום בעמק - טארטן ניב אבנרי - אדם קוטב
(צילום: אדם קוטב)
בתפריט יש סלטים מעניינים, מיני קישים, דגים ועוגות מוקפדות שיישלחו אתכם לפטיסרי צרפתי בפריז.
איפה אוכלים ושותים? מול השער של קיבוץ שריד ישנה חורשה מוצלת מלאה בפרחי החורף. מקום נהדר לפיקניק.
להזמנות: 054-2325007
ביניים
בליבו של עמק יזרעאל שוכנת ממלכת ההמברוגר של המלך יאנק הגדול: מדובר בעמדת פודטראק חדשה שמוכרת המבורגרים.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - המבורגר יאנק - אדם קוטב
יום בעמק - המבורגר יאנק - אדם קוטב
(צילום: אדם קוטב)
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - המבורגר יאנק - אדם קוטב
יום בעמק - המבורגר יאנק - אדם קוטב
המבורגר יאנק
(צילום: אדם קוטב)
במקום מציעים שני סוגי המבורגר: המבורגר יאנק "סמכו עלי", שמכיל קציצה עסיסית, גבינת צ'דר ורוטב חרדל מיונז (50 שקלים, 220 גרם). יש שםגם המבורגר בסטייל של יאנק עם איולי קיסר שמשגע את החך (53 שקלים, 220 גרם). תוכלו להזמין שם גם תפוח אדמה כמו במדורה, טבעות בצל ועוד תוספות.
איפה אוכלים ושותים?
מקיבוץ יפעת מומלץ להגיע עד לכניסה לבסיס רמת דוד או לחניון הבונקרים. בשני המקומות שולחנות פיקניק בנוף הירוק.
להזמנות: 054-4747650
ביניים
בבית לחם הגלילית הקימו לפני עשרות שנים ההורים של אבי ציטרשפילר חווה לגידול נענע. החווה התרחבה לגידול תבלינים שונים, והיום היא אימפריה משפחתית. מה שמייחד את החווה היום אלה התערובות שנרקחות במקום - תערובות לבישולים לצד חליטות תה נפלאות.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק -  חוות דרך התבלינים - אדם קוטב
יום בעמק -  חוות דרך התבלינים - אדם קוטב
(צילום: אדם קוטב)
עוד במקום: מיני חלבה, פירות יבשים, ממרחים וכלי מטבח. במקום יש גם בית קפה קטן שפתוח רק בסופי שבוע ובו מוגשים מטעמים מהטאבון ואוכל גלילי.
איפה שותים ואוכלים?
בשטח החווה פינות חמד נהדרות לפיקניק. בחווה גם מספקים מחצלות להנאת המבקרים.
להזמנות: 04-9533405
ביניים
מתגעגעים לתאילנד? אלון חבל מהיישוב שמשית התאהב במטבח התאילנדי כשבילה בתאילנד, ומאז ביקר בה עשרות פעמים, ובכל ביקור הוא מרחיב את ידיעותיו וניסיונו בתחום הבישול התאילנדי.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - סוודיקה - אדם קוטב
יום בעמק - סוודיקה - אדם קוטב
(צילום: סוודיקה)
לפני כשש שנים החליט חבל להפוך את התחביב לפרנסה, והתחיל להעביר סדנאות בישול ברחבי הארץ. אבל אז הגיעה הקורונה והפכה את העסק הצדדי למקור פרנסה יחידי, שהורחב למכירת אוכל תאילנדי במשלוחים ובטייק אווי ולסדנאות זום לצד סדנאות למשפחות גרעיניות.
תוכלו להזמין (מראש) ארוחת פיקניק זוגית הכוללת קארי מאסמן, פאד תאי, סלט אסיאתי ואורז מאודה (139 שקלים לזוג), או מנות בודדות כמו גאנג מאסמן עוף – תבשיל קארי מאסמן עם קרם קוקוס, תפוחי אדמה, בצל ועוף (59 שקלים). עוד בתפריט - פאד תאי עוף, טופו או טבעוני (55 שקלים) וסלט אסיאתי ברוטב חמאת בוטנים (35 שקלים).
להזמנות: 050-4624111
ביניים
מריו, עולה מאורוגוואי, הגיע לפני עשר שנים לקנות אמפנדס ורביולי ממפעל משפחתי קטן בנוף הגליל. בעלת המקום סיפרה לו שכלו כוחותיה והיא רוצה לסגור את המקום, ומריו החליט לקנות ממנה את העסק.
מאז, הוא מייצר אמפנדס לקוחות פרטיים ולמסעדות. בתפריט: אמפנדס, קיש, ניוקי, רביולי ופסטות. הכל כשר, ויש גם מוצרים טבעוניים. מחיר: 30-60 שקלים לחבילה.
להזמנות: 052-5506677
ביניים
מסעדה וקצבייה ותיקה מהגולן, שהגיעה לפני מספר שנים לקניון G ביקנעם. במקום מתמחים בבשרים כולל בבשר טלה, ויש להם גם יין ובירה משלהם.
11 צפייה בגלריה
יום בעמק - מרינדו - אדם קוטב
יום בעמק - מרינדו - אדם קוטב
(צילום: אדם קוטב)
בתקופת הקורונה הקצבייה פתוחה ומציעה תפריט טייק אווי ומארזי פיקניק, כולל מנגל ופחמים. קחו צידנית וצאו לטבע או לצימר למנגל. אל תחמיצו את חטיפי האסדו, הטיבון טלה, סנדוויץ' האסדו וסטייק עגלה מבכירה.
להזמנות: 04-6653290
ביניים
נפתח לכם התיאבון למקומות נוספים באזור? פסטיבל טעמים בעמקים יתקיים בתאריכים 31/1-15/3 במתכונת קורונה. במסגרת הפסטיבל יהיה יריד אוכל ושינוע מיישוב לישוב לפי התו הסגול. בהזמנה מראש יהיו גם סיורים מודרכים בסופי שבוע בחוות חקלאיות, ביקבים ובנחלים. עוד בפסטיבל: ארוחות טייק אווי ומשלוחים מהמסעדות באזור.
כל הפרטים, המסלולים והתפריטים באתר הפסטיבל