בשיתוף עמותת רוח טובה
"אני מרגיש סיפוק שאני נותן וגם מקבל", המוטו הזה מלווה את שלום שלום (77) בחייו. "כל השנים התנדבתי גם כשעבדתי, והיום בנוסף למשלוחי חבילות המזון, אנחנו דואגים גם להסעות של קשישים לבדיקות רפואיות".
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת הקרן לפיתוח ערד - יד לערד)
שלום הוא מנהל התפעול של עמותת "הקרן לפיתוח ערד - יד לערד", והוא מתנדב שם כבר 20 שנה. "בכל יום אנחנו מביאים לקשישים 10-15 מנות מבושלות שהן תרומות של תושבים מערד. לפני החגים אנחנו מגייסים את המשטרה מד"א ותושבים מהעיר שיעזרו בחלוקת החבילות."
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת הקרן לפיתוח ערד - יד לערד)
העמותה הוקמה בשנת 2000 ע"י ישראל צדיקריו, כיום בן 82. "כשיצאתי לפנסיה רציתי לעזור לקשישים בעיר וחשבתי לעשות תיקונים בבתי קשישים שלא יכולים לתקן דברים בבית בעצמם. שמעתי מהרווחה בעיר שיש צורך גם בחלוקת מזון וביחד עם חברי התחלנו לארוז ולחלק מוצרי מזון, עשינו תיקונים בבתים, והסעות למבוגרים שקשה להם להגיע לבדיקות רפואיות בבתי חולים", הוא מספר.
עד היום, 20 שנה אחרי יש 40 אנשים שמתנדבים בצוות מחסן, כולם בני 70-87 שהתחילו להתנדב כשהעמותה הוקמה. הם מגיעים כל יום במהלך השבוע ל-4 שעות ביום אורזים ומסדרים את ארגזי המזון. על עבודות המשרד והתיאום אחראיות ארבע נשים שגם הן פנסיונריות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת הקרן לפיתוח ערד - יד לערד)
"אין מקבלי שכר בעמותה, כולם מתנדבים. היינו מחלקים בעצמנו את הארגזים לבתים עד לפני עשור. כיום האנשים באים למחסן לקחת ומי שלא יכול להגיע משלם 20 שקלים למשלוח של החבילה עד הבית", מסביר צדיקריו.
"תרומות המזון מגיעות מעמותות ארציות שמחלקות מזון ואנחנו מגייסים כספים לפעילות שלנו מהמפעלים בערד ומבתי המלון בים המלח. בשנה האחרונה יש בעיה בגלל הקורונה כי בתי המלון לא תורמים יותר, אז אנחנו זקוקים לתרומות נוספות."
לקראת יום המעשים הטובים, שייערך ב-16 במארס, הם מבקשים להיעזר במתנדבים שיסייעו בחלוקת החבילות לקראת חג הפסח.
4 צפייה בגלריה
(צילום: באדיבות עמותת הקרן לפיתוח ערד - יד לערד)
חננאל מגד מיחידת ההתנדבות במחלקת הרווחה בעיריית ערד מוסיף:" מרגש לראות חבורה של מתנדבים מסורים שמגיעים כבר שנים, מדי יום, להתנדבות ומסייעים למשפחות בעיר. בתקופת יום מעשים טובים, הם ישמחו לתגבור של מתנדבים שיעזרו בחלוקת חבילות המזון לפני פסח".
לתרומות ל"הקרן לפיתוח ערד - יד לערד" ניתן ליצור קשר בטל' 08-9102430
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה
פורסם לראשונה: 08:00, 15.02.21