מוזיאון תל אביב לאמנות הכריז היום (א') כי מירה לפידות נבחרה לכהן כאוצרת הראשית של המוזיאון, וכי היא צפויה להיכנס לתפקיד בשבועות הקרובים.
לפידות, ילידת 1971, שימשה במשך 22 שנים בתפקידים שונים במוזיאון ישראל בירושלים, בין היתר כאוצרת הראשית של האגף לאמנויות וכאוצרת בפועל של המחלקה לאמנות עכשווית בינלאומית. במסגרת עבודתה במוזיאון הייתה אחראית על שלל תערוכות ופרויקטים, עסקה בהרחבת האוספים ובפיתוח קשרים עם תורמים מהארץ ומהעולם, קידמה שיתופי פעולה עם מוסדות תרבות ואקדמיה וניהלה את תהליך הענקת פרסי המוזיאון.
1 צפייה בגלריה
מירה לפידות
מירה לפידות
מירה לפידות
(צילום: פרנס ניתאי)
בתגובה למינוי מסרה לפידות: "אני שמחה ונלהבת להצטרף לצוות מוזיאון תל אביב לאמנות. אני מודה על האמון שניתן בי, ועל ההזדמנות לעשות מעשים משמעותיים, מרחיבי לב ומעוררים למען קהל רב ומגוון. האמניות והאמנים הם שותפים לדרך - יצירתם היא סיבת הקיום של המוזיאון והרוח החיונית בזמנים כאלה".
טניה כהן עוזיאלי, מנכ"לית מוזיאון תל אביב לאמנות, שלקחה חלק בוועדת האיתור מסרה: "אני מברכת על בחירת הועדה למנות את מירה לפידות לאוצרת הראשית של מוזיאון תל אביב לאמנות ומאחלת לה הצלחה רבה. זהו תפקיד מרכזי בשדה האמנות בישראל, שהוא מורכב ומאתגר במיוחד בזמנים אלו, על רקע משבר הקורונה העולמי".
בוועדת האיתור לקחו חלק גם צלילית בן נבט, חברת דירקטוריון המוזיאון ומנהלת מחלקת אמנויות, מנהל קהילה תרבות וספורט בעיריית תל אביב יפו; פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל; עו"ד חיים סאמט, מ"מ יו"ר דירקטוריון המוזיאון וחבר הנאמנים ויו"ר ועדת הכספים ודורון סבג, חבר דירקטוריון וחבר הנאמנים של המוזיאון.