קמפיין "אצלנו הכל לא בסדר", מושק בימים אלו בהמשך לגל הטרור נגד נשים בישראל ועל רקע מצוקתן של כ–200 אלף נשים החיות במעגל האלימות. הקמפיין הוא ביוזמת נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO, ובתמיכת בנק הפועלים.
צפו בסרטון הקמפיין על רקע ביצוע של מירי מסיקה לשיר "אצלי הכל בסדר":
במסגרת הקמפיין, הזמרת מירי מסיקה חידשה את השיר "אצלי הכל בסדר" שבוצע במקור על ידי בועז שרעבי למילותיה של שמרית אור. במקביל לפסקול מתחלפות תמונותיהן של נשים שנרצחו בתקופה האחרונה על ידי בני זוגן. "הבחירה בשיר אינה מקרית ונועדה להמחיש את הניגודיות בין התמונות המחויכות והמילים לבין מציאות חייהן של נשים רבות בישראל שלא תמיד גלויה לעין", מסבירות נשות הארגון.

בתים רבים הפכו לכלא עבור נשים

בנעמת מסבירים כי במהלך השנה האחרונה חלה עלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום של הארגונים השונים ובהם קו החירום של משרד העבודה והרווחה והקו החם של נעמת. בארגון מייחסים חלק מהעלייה החדה למשבר הקורונה ולסגרים המתמשכים שהפכו בתים רבים בישראל לבתי כלא עבור נשים שנמצאות במעגל האלימות.
5 צפייה בגלריה
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
דיאנה רז ז"ל. בת 35. נורתה בביתה על ידי בן זוגה השוטר. הותירה אחריה ארבעה ילדים
(מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים)
מטרת הקמפיין היא העלאת המודעות הן בקרב נשים החוות אלימות מכל סוג שהוא והן בקרב סביבתן הקרובה אשר עדה או חושדת בגילויי אלימות כלפי נשים – הבקשה היא להתקשר לקו החם של נעמת 9201* תוך הבטחה לדיסקרטיות ולליווי מקצועי.
5 צפייה בגלריה
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
ספראש אנעאלם ז"ל. בת 36, נדקרה למוות עם שובה מעבודתה על ידי בן זוגה, הותירה אחריה ארבעה ילדים
(מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים)

לאלימות המגדרית צורות רבות

בנעמת בחרו להשיק את הקמפיין דווקא סמוך ליום האהבה, הולנטיינס דיי, תוך שימוש בכיתוב "יותר מדי נשים מתות מ'אהבה'"(במירכאות כפולות).
"גל הטרור נגד נשים לא עוצר לרגע ורק בימים האחרונים היינו עדים לשורה של אירועים מזעזעים שהמשותף להם הוא אלימות ברוטלית נגד נשים בישראל", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר. "לאלימות המגדרית צורות רבות ולא תמיד יש לה סממנים פיזיים. כ–200 אלף נשים בישראל חוות באופן קבוע אלימות פיזית, נפשית, כלכלית, מינית או אחרת", הוסיפה פאר.
5 צפייה בגלריה
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
"הלחצים הכלכליים והמנטליים שהביאה עימה הקורונה דרדרו עוד יותר את המצב העגום גם כך בבתים רבים בישראל. בשנת 2017 ממשלת ישראל אישרה תוכנית למאבק באלימות במשפחה אך מאז ועד היום רק חלק מהתקציבים שהובטחו הועברו – הפוליטיקאים ממשיכים לרוץ מאולפן לאולפן ולהבטיח הבטחות אך בפועל מאות אלפי נשים בישראל נותרות שקופות", הוסיפה בכאב. "כולי תקווה שהן נשים שחוות אלימות ושהן סביבתן הקרובה שאולי חושדת אך לא יודעת כיצד לפעול – ירימו טלפון לקו החם של נעמת, שיחה שבאמת ובתמים יכולה להציל חיים", סיכמה פאר.

סוגיה חוצת חברה הנוגעת לכולנו

קרן בכר אמיתי, מנכ"לית משותפת גיתם BBDO, אמרה: "האלימות כלפי נשים מזעזעת את כולנו וחייבת להסתיים. זו אינה סוגיה פוליטית, זוהי סוגיה חוצת חברה הנוגעת לכולנו. יש עלינו חובה לרתום את כל היכולות היצירתיות שיש לנו כדי לנסות ולסייע לעצור את התופעה הקשה הזו. מעטים הם הנושאים שבהם אין ימין ושמאל, חילונים מול דתיים, בהם אין שסע, רק קורבנות ומשפחות שנשארות עם אובדן שלא יחזור לעולם".
5 צפייה בגלריה
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים, נעמה הלוי פאר, הסבירה: "בשבועות האחרונים אנחנו שוב עדים לסיפורים קשים אודות אלימות כלפי נשים. כל מקרה מביא סיפור אישי של אחת הנשים והלב נקרע. רבים מאיתנו עסוקים בשאלה האם היה ניתן למנוע את המקרה וכיצד אפשר לסייע לנפגעות האלימות. הבנק מצטרף לגינוי של תופעת האלימות במשפחה ובפרט אלימות נגד נשים ובחר לתמוך במסר החשוב הזה שיוצא היום מנעמת", היא הוסיפה.
"הבנק תורם למרכזי סיוע ולמקלטי נשים, תומך בעמותות וגופים הנותנים מענה לנשים, ומקיים מדיניות של אפס סובלנות בנושא. המערכת הבנקאית מיישמת אמנה לזמינות בנקאית לסיוע לנשים נפגעות אלימות כלכלית ופיזית", סיכמה הלוי פאר. "מדובר בליווי והדרכה פיננסית בצעדים הראשונים בעולם שלאחר עזיבת בן הזוג ומניעת החזרה למעגל האלימות".
5 צפייה בגלריה
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
מתוך קמפיין נעמת ומשרד הפרסום גיתם BBDO ובתמיכת בנק הפועלים
  • נתקלתם באלימות או חשד לאלימות כלפי נשים? התקשרו לקו החם של נעמת 9201* ותזכו לליווי מקצועי ודיסקרטיות.
  • לתרומה לקמפיין גיוס ההמונים עבור ילדיה של דיאנה רז ז"ל לחצו כאן.