2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ולדימיר פוטין ובני גנץ
בנימין נתניהו ולדימיר פוטין ובני גנץ
דיון חשאי בממשלה בנושא הומניטרי הקשור בסוריה. נתניהו, פוטין וגנץ
(צילום: רויטרס, קובי קואנקס)
שרי הממשלה התכנסו הערב (שלישי) בבהילות לישיבת ממשלה מיוחדת וקצרה שנערכה באופן חריג תחת איפול צנזורה. ברקע, מגעים אינטנסיביים בין דרגים גבוהים בישראל וברוסיה על נושאים הומניטריים הקשורים בסוריה. לחלק מהשרים נאמר לפני ישיבת הממשלה כי היא תעסוק ב"נושא ביטחוני רגיש".
שגריר ישראל ברוסיה אלכס בן צבי נועד מוקדם יותר היום עם סגן שר החוץ של רוסיה מיכאל בוגדנוב. משרד החוץ הרוסי מסר כי במהלך השיחה עלו חילופי דעות בנוגע לבעיות אזוריות מרכזיות בדגש על פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. השניים דנו על נושאים אקטואליים בסדר היום הבילטרלי הרוסי-ישראלי.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ ובנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו
הישיבה תואמה בין נתניהו לגנץ
(צילום: AP)
בשבוע שעבר שוחח ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מלשכת נתניהו נמסר אז כי "ראש הממשלה שוחח בטלפון עם נשיא רוסיה פוטין על הסוגיות האזוריות ועל המשך התיאום בין ישראל לרוסיה מול התפתחויות ביטחוניות באזור".
הישיבה, שתיערך בשיחת וידאו מאובטחת מכמה נקודות, תואמה בין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, שביקש כבר בשעות הצהריים להטיל איפול על הישיבה.
בשבוע שעבר נערכה פגישה בין שגריר ישראל ברוסיה לבין שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו. גנץ שוחח עם שויגו בשבוע שעבר ומלשכתו נמסר כי השניים "סיכמו להמשיך בשיח החשוב בין רוסיה לישראל כדי לשמור על ביטחון הכוחות, וכן על הצורך בקידום צעדים הומניטריים במרחב".
גם שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב. כנראה כדי לבלבל את השרים - מזכירות הממשלה הפיצה מוקדם יותר סדר יום לקראת הישיבה הבהולה וכתבה שמדובר בעדכון על התחלואה לקראת הפעימה השנייה של ההקלות.