2 צפייה בגלריה
קניות אחרונות בקניון עיר ימים בנתניה לפני הסגר השלישי
קניות אחרונות בקניון עיר ימים בנתניה לפני הסגר השלישי
קניון עיר ימים בנתניה לפני הסגר השלישי
(צילום: יאיר שגיא)
משרד הבריאות צפוי להשלים היום (רביעי) את ניסוח התקנות להפעלת התו הירוק שייצא לדרך ביום ראשון הקרוב. לפי גורמים במשרד הבריאות, הקנס המסתמן לאדם שייכנס למקומות בניגוד לכללי התו הירוק יהיה 500 שקל - ואילו עסק שפועל לפי התו ירוק אך יתיר לאדם להיכנס בניגוד לכללים ייקנס ב-5,000 שקל. עם זאת, בדיונים שהתקיימו במשרד הבריאות עלו גם טענות שקנס בסך 500 שקל הוא נמוך מדי - ולכן שוקלים במשרד להגדיל את הקנס.

למקומות שייפתחו במסגרת התו הירוק יוכלו להיכנס רק מחוסנים ומחלימים - וגם בדיקת קורונה שלילית לא תאפשר כניסה למי שלא נמנה עם אחת מהקבוצות האלה. כדי להיחשב למחוסן או מחלים, אדם צריך להחזיק בתעודה מתאימה שנותנת קופת החולים.
לפי המתווה שאושר בקבינט הקורונה, החל מיום ראשון הקרוב יופעלו בתו ירוק חדרי כושר וסטודיו, אירועי תרבות וספורט, בתי מלון ללא חדרי אוכל (שבהם תותר כניסת ילדים מתחת לגיל 16 עם בדיקות שליליות), בריכות שחייה, תערוכות, בתי תפילה (ברישום מראש) ואיים ירוקים. עם זאת, בשלב הנוכחי רק ים המלח ייפתח - שכן אילת עדיין לא מוגדרת עיר ירוקה.

בהמשך להחלטת קבינט הקורונה, הממשלה אישרה במשאל טלפוני את שינוי מגבלת ההתקהלות ל-20 איש בשטח פתוח (במקום עשרה) ועשרה אנשים במקום סגור (במקום חמישה). השינוי ייכנס לתוקף החל מיום שישי, 19 בפברואר, בשעה 07:00 בבוקר.
בנוסף, אישרה הממשלה את סגירת מתחם קבר הרשב"י מיום חמישי, 18 בפברואר בשעה 07:00, ועד ליום ראשון, 21 בפברואר. לצורך אכיפת הוראת השעה, המשטרה קיבלה סמכות למנוע כניסה של אדם או כלי תחבורה למתחם. ההחלטה התקבלה לאחר שהמשטרה הזהירה מפני התקהלות המונית של כ-40 אלף איש במתחם הקבר לרגל ז' באדר.
פורסם לראשונה: 23:38, 16.02.21