2 צפייה בגלריה
שחר צוברי, שגיא מוקי, אירה ויגדורצ'יק
שחר צוברי, שגיא מוקי, אירה ויגדורצ'יק
שגיא מוקי, אירה ויגדורצ'יק ושחר צוברי
ועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-‭ynet‬ תפגיש בשבוע הבא ל"שיח אולימפי" את אירה ויגדורצ'יק, שגיא מוקי ושחר צוברי.‬ בעוד רוב התקציבים הולכים לכדורגל, הם וחבריהם הביאו בינתיים לישראל את הכבוד ואת המדליות בזירה עולמית: אנשי הג'ודו, גלישת הרוח וההתעמלות האומנותית.
הוועידה תתקיים ב-22 בפברואר ותפגיש את השלושה עם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רז שכניק. שלושתם גרפו מדליות באליפויות עולם ובאולימפיאדה. אירה ויגדורצ'יק כמאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, מוקי כג'ודוקא וצוברי כגולש רוח. השלושה יספרו על הטלטלה בשנת הקורונה, שקטעה ארבע שנות אימונים לקראת אולימפיאדת טוקיו, שנדחתה ל־2021.
ויגדורצ'יק הובילה את המתעמלות לצמרת העולמית עם מדליות ארד, כסף וזהב באליפויות אירופה והעולם. הג'ודוקא מוקי, אלוף העולם ב-2019 ופעמיים אלוף אירופה, חולם לזכות במדליה בטוקיו. הגולש צוברי זכה במדליית ארד בביג'ינג ב-2008, אלוף עולם ב-2008, אלוף אירופה פעמיים וחולם גם הוא על מדליה בטוקיו.
השיחה איתם, והוועידה כולה, יועברו בשידור חי ב-‭ynet‬ מ-‭ 10‬בבוקר עד חמש בערב.
ויג'דורציק מספרת לקראת המפגש על שנת 2020: "הכי קשה בחיי והכי מוצלחת". צוברי מתאר אותה "רכבת הרים" ומוקי אומר: "בהחלט מאתגרת, אבל צריך לצלוח את האתגרים האלה". האתגר הגדול של ויגדרוציק: "איך אנחנו כמאמנים מוצאים את הכוח לקום כל בוקר לאימון ולא להגיד האם יש סוף לקורונה".‬‬‬
צוברי מספר לקראת המפגש: "בתוך המציאות של הקורונה ודחיית טוקיו באה הנחתה נוספת – שפותחים את המבחנים מחדש ופתאום המקום שלי כבר לא מובטח בטוקיו ואני צריך שוב לעשות את המינימום האולימפי". לצוברי ממתינה באפריל אליפות עולם שבה, הוא אומר, "אצטרך שוב להוכיח את עצמי. הייתה מכה אחרי מכה ולא נתתי לזה לשבור אותי".
מוקי מספר: "2019 הייתה מדהימה עבורי, בכל התחרויות הגעתי לגמרים, ארבע מדליות זהב, שתי מדליות כסף כשהשיא היה באליפות העולם. אני נמצא במומנטום הכי טוב שיש, אני מרגיש שאני בשיא – ופתאום הגיעה הקורונה והמומנטום נעצר".
הוועידה תביא אל מרכז הבמה את האנשים והנשים שבלטו השנה במיוחד. ינחו אותה אביב אלוש ונלי תגר. ישתתפו בה, בין היתר: חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי שידבר על מנהיגות בעיתות משבר; עו"ד רוית דום עיני, מנכ"לית רשת התיכונים של הרב-תחומי עמל שתדבר על חינוך ומנהיגות; דני שביט, מנכ"ל חברת לובינסקי יספר על העולם המשתנה של תחבורה ורכב ובעיקר על המעבר למכירה דיגיטלית ורכב וחשמלי;‬ פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית, יתייחס לשנה המורכבת של מערכת הבריאות וארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות, ידבר על ההזדמנות לשיקום המשק והכלים לעשות זאת.