בשיתוף עמותת רוח טובה
זאת הייתה תוכנית שנחרתה בלב של רבים, וכך קרה גם לשחר דודאי (‭.(16 ‬
שחר, תלמיד כיתה י' בתיכון בויאר בירושלים, צפה יחד עם סבתו בתוכנית "עובדה" שבה התראיינה שירה איסקוב – מי שכמעט נרצחה על ידי בעלה לשעבר, אביעד משה. שחר היה מזועזע והיו לו הרבה תהיות מדוע גברים בוחרים כה בקלות באלימות כתשובה לסיטואציות שונות. אבל תגובתה של סבתו הייתה קשה בהרבה: היא ישבה מכווצת לאורך כל השידור.
1 צפייה בגלריה
שחר דודאי
שחר דודאי
שחר דודאי
"ראיתי את סבתא, ואחרי התוכנית הרגשתי שאני חייב לעשות משהו למען נשים נפגעות אלימות", הוא מספר, "החלטתי לפתוח עמוד באתר ‭ ,GiveBack‬ שבו אקרא לתרום לעמותת 'אשה לאשה', עמותה שמפעילה מקלט לנשים מוכות בירושלים. רציתי כמובן לתרום מעצמי, אבל גם להראות לכולם שבני הנוער לא אדישים למתרחש סביבם".
שחר יצר קשר עם עובדת במעון לנשים מוכות וסיפר לה על הרעיון. "היא התלהבה ועזרה לי עם כל העניינים הביורוקרטיים", הוא מספר, "סכום היעד שהצבתי היה עשרת אלפים שקל. חישבתי את הדברים והגעתי למסקנה שזה סכום שאמור להספיק לכלכל אישה עם ילדיה למשך שלושה חודשים. לשמחתי, הגענו בסוף ל-‭30‬ אלף שקל, סכום שיספיק לשלוש משפחות כאלה".
לקראת סיום המיזם ביקר שחר במעון יחד עם הוריו. "שוחחתי שם עם מספר נשים ושמעתי מהן על קשיי ההתמודדות עם מצבן המורכב, על חוויית המגורים ועוד נושאים", הוא מספר, "הופתעתי לטובה מהתנאים במקלט ומרמת הטיפול בנשים. זה היה מעורר השראה ותקווה. למרות זאת, הביקור הזה היה חוויה מטלטלת".
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"
בשיתוף עמותת רוח טובה
פורסם לראשונה: 12:40, 17.02.21