בשיתוף עמותת רוח טובה
התנדבות עם בעלי חיים היא אחד התחומים שתפסו תאוצה בשנה באחרונה, חלק מזה בעקבות הקורונה- התנדבות עם בעלי חיים לא דורשת קרבה פיזית לאנשים, ולחלק מהאנשים יש יותר זמן פנוי. לפי עמותת צער בעלי חיים רמת גן והסביבה היו יותר אימוצי כלבים וחתולים בשנה האחרונה, והביקוש להתנדבות גדל, במקרים רבים יותר ממה שיכלו להכיל.
לפי נתוני אתר עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המחברת בין מתנדבים לעמותות חלה עליה של 41% בחיפוש התנדבות עם בעלי חיים בשנה האחרונה - 91,553 חיפושי התנדבות עם בעלי חיים בשנה האחרונה לעומת 53,716 בשנה הקודמת.
לבית המחסה של עמותת צער בעלי חיים רמת גן והסביבה מגיעים כ-800 מתנדבים מדי שנה (פרטיים, חברות וארגונים), עוזרים בהוצאת הכלבים לטיולים יומיים, מתנדבים עם חתולי הקהילה הממתינים לאימוץ, עוזרים בפרסום בעלי החיים של בית המחסה במדיות החברתיות ועוד.
המתנדבים הפכו להיות קהילה מגובשת עם קבוצת וואטסאפ בה הם חולקים ביחד את אהבתם לבעלי החיים. בחרנו לכם 5 סיפורים של מתנדבים מקסימים שהם חלק בלתי נפרד מבית המחסה:
יולי בר, (31) גרה באמסטרדם ומתנדבת בעמותה מזה ארבע שנים. יולי היא בעלת סטודיו ליצירת תוכן וניהול רשתות חברתיות לעסקים והיא מתפעלת את האינסטגרם של העמותה במקצועיות ומסירות.
5 צפייה בגלריה
יולי בר
יולי בר
יולי בר
(צילום: באדיבות עמותת צער בע"ח ר"ג והסביבה)
"אני חושבת שמה שגרם לי לרצות להישאר ולהמשיך להתנדב היה האינטימיות של העמותה, הביתיות וההרגשה של המשפחה והידיעה שכל כלב שמגיע לעמותה הזאת-סופו רק טוב. גם העובדה שלא ממיתים אבל בעיקר העובדה שהכלבים עם הסיפורים הכי קשוחים בסוף מצאו בית ואני סומכת על העמותה בעיניים עצומות עם כל כלב או חתול שמגיע אליה." מספרת יולי.
גיא סומך (19) הוא חייל שגר בסמוך לבית המחסה ומתנדב מזה חמש שנים. בשנתיים האחרונות נוצר קשר מיוחד בינו לבין הכלבה סנטנה – שחיה בבית המחסה שנתיים, ועדיין לא מצאה משפחה מאמצת. גיא מגיע לטייל עם סנטנה. ביום כיפור האחרון, בגלל הקרבה הרגלית שלו לבית המחסה, הוא הגיע להאכיל את הכלבים והחתולים, יצא איתם לטיול ודאג לשמור על שגרת חיים רגילה עבורם. "אני מרגיש מחובר למקום ולכלבים". מספר גיא.
5 צפייה בגלריה
גיא סומך
גיא סומך
גיא סומך
(צילום: לירן כץ)
אור אהרון כהן (23) סיים שנתיים של שירות לאומי בעמותה והמשיך כמתנדב מסור. אור הוא כבד שמיעה, אבל המגבלה הזו לא משפיעה כלל על תפקודו המופלא בבית המחסה. ערך ההתנדבות בוער בעצמותיו, עם חיוך תמידי ואנרגיה בלתי נגמרת כשמדובר בטיפול בבעלי החיים. "כשכל הכלבים שאני שאני מחובר אליהם רגשית הולכים לבית חדש אני בוכה ומתרגש מאוד עבורם".
5 צפייה בגלריה
אור אהרון
אור אהרון
אור אהרון
(צילום: באדיבות עמותת צער בע"ח ר"ג והסביבה)
לירן כץ (26) מתנדבת בעמותה כארבע שנים, סטודנטית להנדסה תעשייה וניהול, ועובדת בהיי טק, היא צלמת הבית של העמותה לירן מגיעה בשבתות לצלם את הכלבים והחתולים המועמדים לאימוץ. "יש בעמותה מלא אנשים אמיתיים וטובים שעושים את הכי טוב שלהם לעזור לכלבים שמגיעים תחת חסותם" מספרת לירן.
5 צפייה בגלריה
לירן כץ
לירן כץ
לירן כץ
(צילום: באדיבות עמותת צער בע"ח ר"ג והסביבה)
נעמה שמולי (33) עובדת בחברת ביטוח, מתנדבת מעל לשלוש שנים ומגיעה מספר פעמים בשבוע להוציא כלב מיוחד מאד- צ'אפלין , שחי בבית המחסה שלוש שנים ומתקשה למצוא משפחה. הקשר שנוצר בין צ'אפלין לנעמה הוא יוצא דופן, צ'אפלין מחכה לביקורים של נעמה וקשור אליה מאד. "אני מרגישה מאוד מחוברת למקום, לא רק לכלבים אלא גם לצוות שהוא סופר מקצועי חברותי והרבה מעבר למקום התנדבות עבורי".
5 צפייה בגלריה
לירן כץ
לירן כץ
נעמה שמולי וצ'אפלין
(צילום: באדיבות עמותת צער בע"ח ר"ג והסביבה)
ביום מעשים טובים שיתקיים ב-16 במרץ צוות צער בעלי חיים רמת והסביבה ישמחו למתנדבים שיוציאו את הכלבים לטיול וישחקו עם החתולים. לפני הנתונים שלהם הם מקבלים כ-300 מתנדבים לאורך כל השנה באמצעות עמותת רוח טובה וישמחו להרחיב את שיתוף הפעולה ולקבל עוד מתנדבים לקראת יום מעשים טובים.
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה