אחרי הסגר, ההורים שגרים באזור צהוב בתל אביב החזירו את ילדיהם לגן, וביום שישי קיבלו הודעה בבוקר שמי שכבר הספיק להביא את הילדים לגן צריך להגיע לקחת אותם, ומי שלא - שלא יביא את הילדים, כי הגננת יצאה חיובית לקורונה.
"אני לא בבידוד כי אני מחוסנת, אבל הילדות שלי בבידוד, כל הגן בבידוד. מאוד חבל. זאת סיטואציה שהייתה יכולה להימנע", מספרת אלה נגרו יוסף בראיון לאולפן ynet.
לפני ששלחתם את הילדים לגן, בדקתם אם כל הצוות מחוסן?
"הובהר לנו שאין יכולת לבדוק, מכיוון שזה משהו מאוד אישי ופרטי, וזכותו של כל אדם לשמור את המידע הזה אצלו. בהתחלה חזרנו בקפסולות קטנות ולאחר מכן, מיום שלישי האחרון, חזרנו בהרכב מלא. כיתת גן מלאה".
קראו עוד:
ואז מה קרה? החששות מן הסתם ליוו אתכם?
"מאוד כי ידענו שלא כל הצוות מחוסן. לא ידענו מי לא מחוסן. היו לנו השערות ואז בעצם שלחנו את הילדים. ביום שישי בבוקר קיבלנו את ההודעה ועכשיו בעצם יושבים ילדי הגן ואחים והורים שאינם מחוסנים מסיבות כאלה ואחרות בבית בתקופה שכבר אפשר להתחיל לחזור לשגרה ותקופה שבה ילדים יכולים לחגוג את חג הפורים השנה, ולצערי הילדות שלי יעשו את זה בבית".
"הובהר לנו שאין יכולת לבדוק אם צוות הגן חוסן, מכיוון שזה משהו מאוד אישי, וזכותו של כל אדם לשמור את המידע הזה אצלו"
כמה ילדים בעצם בבידוד?
"28 ילדים הגיעו באותו יום ואחד מהם גם נידבק בקורונה, אבל בנוסף כל האחים, כולם בבית. ילדים לא מחוסנים, אז כל הילדים מהגן וכל האחים בבידוד".
1 צפייה בגלריה
"יש לצוות בגן אחריות מאוד גדולה"
"יש לצוות בגן אחריות מאוד גדולה"
"יש לצוות בגן אחריות מאוד גדולה"
(צילום: shutterstock)
נגרה יוסף טוענת שיש מה לעשות כדי להימנע ממצבים כאלו: "קודם כל, כמובן הקפדה יתרה, זה אומר לדאוג שהצוות יהיה עם מסכות כל הזמן. אם הצוות לא מחוסן אז גם לדאוג על שמירת מרחק עד כמה שניתן.
"כמובן לא להגיע אם לא מרגישים טוב. אנשים צוות חינוכי לא אמורים להגיע כשהם לא מרגישים טוב לגן. בנוסף, חשוב לייצר אווירה בגן או בסביבת הצוות החינוכי של מקום פתוח - לדבר, לנסות לשכנע להתחסן. להסביר להם שיש להם אחריות מאוד גדולה.
"בגן שלנו יש שלושה ילדים שהם בסיכון בריאותי של ממש והיו חשופים לכל הדבר הזה. אני חושבת שאם אי אפשר להתחסן אז לפחות להיבדק אחתליומיים. לפחות למצוא איזושהי אלטרנטיבה שנוכל לשלוח את הילדים בשקט.
"אנחנו כולנו חייבים פרנסה, כולנו חייבים ללכת לעבודה. בימים האלה, בשבוע הזה אני שלושה ימים איעדר מהעבודה כי אני צריכה להיות עם ילדה בת שלוש וחצי בבית. זה המצב. אותו המצב הוא אצל כל המשפחות בגן הזה ובגנים אחרים".