3 צפייה בגלריה
רועי ליאל דובינסקי
רועי ליאל דובינסקי
רועי וליאל דובינסקי. "אני אופטימי"
בתו של רועי דובינסקי, ליאל (10), נדבקה בקורונה ומאושפזת במצב קשה בבית החולים "קפלן", אשתו בת אל חולה גם היא במצב בינוני, ואילו אביו שהתחסן פעמיים אובחן כחולה במצב קל. בשיחה עם ynet היום (ב') קורא דובינסקי לציבור ללכת ולהתחסן. "כאב וכבעל אתה לא יודע איפה להיות: עם הילדה או עם האישה", סיפר. אשתו בת אל שלפני המקרה השמיעה ביקורת על הפעלת הלחץ להתחסן, פרסמה השבוע פוסט בפייסבוק שבו קראה לאנשים ללכת ולהתחסן. הבעל רועי מצטרף לקריאה זו: "תלכו להתחסן ואל תגידו 'לי זה לא יקרה'. אני לא בן אדם דתי, אבל שמרו על נפשותיכם. פשוט חייבים להישמר ומי שיכול - שיתחסן".
"בכיתי די הרבה", סיפר רועי, "קורע אותי לראות את הבת שלי ככה. המזל שלי הוא שבקפלן יש אחלה צוות ויש מקום לאופטימיות. אני בטוח שנצא מזה".
לפני עשרה ימים התעוררה ליאל עם שיעול וצינון. "עשינו לה בדיקת קורונה והיא יצאה חיובית", סיפר. "בהתחלה זה היה נראה כמו שפעת, אבל לקראת יום רביעי שעבר מדדי הסטורציה שלה הפכו לנמוכים. הזמנו רופא הביתה והוא המליץ לא לקחת אותה לבית חולים כדי לא ליצור לה טראומה".
בלילה שבין יום שישי לשבת הידרדר מצבה של בתו: "היא צעקה לי 'אבא, אין לי אוויר, אני נחנקת, תעזור לי'. נתנו לה חמצן ממכונת חמצן שהבאנו יום קודם לכן ובבוקר היה פה אמבולנס שלקח אותה לבית החולים".

בבית החולים התברר שהקורונה הובילה לדלקת בשתי ריאותיה. דובינסקי מספר שהיא נעזרת בחמצן ואינה מורדמת, ולכן הוא אופטימי: "הבוקר עשו לה צילום ריאות שמראה שיש מקום לאופטימיות, אבל כל ההסתבכות הזו של בתי, שהיא ילדה בריאה שלא נוטלת תרופות, היה בגלל הקורונה".
3 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוק משפחה של חולי קורונה
פוסט פייסבוק משפחה של חולי קורונה
הפוסט של בת אל דובינסקי
(מתוך פייסבוק)
אשתו של דובינסקי, בת אל, נמצאת בבידוד ביתי וסובלת מחולשה. גם אביו שוהה בבית ומצבו קל. "זו תחושת חוסר אונים מוחלט", הוא אומר. "אני מדבר עם הילדה והיא אומרת שהיא בסדר, והיא נלחמת. היא ילדה שמאוד אוהבת את משה פרץ, ציפי שביט ומשפחת טרסוב והיא ממש תשמח אם הם ישלחו לה מסר".
3 צפייה בגלריה
אסנת בן שטרית
אסנת בן שטרית
אוסנת בן שטרית
(באדיבות המשפחה )
שלשום הלכה לעולמה אוסנת בן שטרית, בת 32 שהייתה בהיריון מתקדם ואושפזה ללא מחלות רקע. מאמצי הרופאים להציל את העובר לא צלחו.
בן שטרית, אם לארבעה מגבעת זאב שלא סבלה ממחלות רקע, אושפזה ביום שלישי שעבר עם מצוקה נשימתית בבית החולים הדסה עין כרם בבירה ואושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. במהלך הלילה מצבה הידרדר והיא פיתחה כשל רב-מערכתי עד שלרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותה. גם הניסיון להציל את העובר באמצעות ניתוח קיסרי לא צלח.
גיסה של אוסנת אמר: "אני מקודמי הראשונים שפתחו את הקבוצות של מתנגדי החיסונים. אני עדיין בקבוצות האלה. אני עד היום מתנגד לחיסון בכפייה, אבל יש אבל גדול – עד עכשיו זה פשוט לא היה כלפינו, זה לא היה בתוך החצר שלנו, בבית שלנו. כשזה מגיע לחצר שלך אתה מבין שצריך לחשוב אחרת בחיים. זה אומר לגבי החיסונים, אני לא אומר תרוצו להתחסן – פשוט, אם אתם רוצים למנוע את המוות בבית שלכם, יש לכם יכולת. יש לכם את האפשרות הזו להתחסן".
מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן ד"ר אלי שפירו: "במחלקת טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן מאושפזת כעת ילדה שחלתה בקורונה ומצבה מוגדר קשה. היא זקוקה להנשמה לא-חודרנית, וצוות היחידה מעניק לה טיפול מסור הכולל טיפול תוך ורידי שמקובל במצבים אלה".