אילון מאסק הוא כבר לא האדם העשיר בעולם. זאת, לאחר שמניית טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות שייסד, צנחה אמש (שני) ב-8.6%, וחתכה 15.2 מיליארד דולר מהונו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הירידה במניית טסלה, הגדולה ביותר מאז ספטמבר, הגיעה לאחר שמאסק צייץ בטוויטר שמחירי מטבעות הקריפטו ביטקוין ואת'ר "נראים גבוהים מדי", כך על פי בלומברג. מאסק כתב את הדברים במדיה המועדפת עליו, שבועיים לאחר שנחשף כי טסלה רכשה ביטקוין בשווי 1.5 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
אלון מאסק וביטקוין
אלון מאסק וביטקוין
צלילת הביטקוין: מאסק הפסיד 15 מיליארד דולר ביום - בגלל ציוץ אחד
(איי אף פי, אם סי טי)
הביטקוין צנח היום בכ-18% והגיע במסחר לרמה של 45,200 דולר. זאת, לאחר שזינק בשנה האחרונה בלמעלה מ-400%. כבר בשבוע שעבר, לאור הסקפטיות באשר לעמידות הראלי המרשים שלו, ירד המטבע הווירטואלי מספר פעמים במסחר מתחת לרף ה-50 אלף דולר, אותו חצה לאחרונה. בסוף השבוע, הביטקוין שבר שיא כאשר טיפס למחיר של מעל ל- 56 אלף דולר.

מאסק ירד למקום השני במדד המיליארדרים של בלומברג, שמדרג את 500 האנשים העשירים בעולם. שוויו של מאסק עומד על 183.4 מיליארד דולר, ואילו שוויו של מייסד אמזון, ג'ף בזוס, שחזר למקום הראשון במדד, מסתכם ב-186.3 מיליארד דולר.
אחרי בזוס ומאסק, ברשימת עשירי העולם, נמצא ביל גייטס עם הון של 135 מיליארד דולר. במקום הרביעי מדורג ברנאר ארנו עם הון של 117 מיליארד דולר, ואחריו מארק צוקרברג ששוויו כ-99 מיליארד דולר.
בזוס החזיק בתואר במשך שלוש שנים עד ינואר. מאז, שני המיליארדרים מחליפים בין המקום הראשון והשני, בהתאם לשינויים בערכה של טסלה. מאסק עקף את בזוס לזמן קצר לאחר שחברת החלל שלו SpaceX גייסה 850 מיליון דולר מוקדם יותר החודש לפי שווי של 74 מיליארד דולר, עלייה של 60% מאוגוסט 2020. זאת, בנוסף לזינוק של 794% במחיר מניית טסלה בשנה האחרונה.