"חייב איניש לבסומי בפוריא"? לא כשבחוץ משתוללת מגפה. רבנים ופוסקי הלכה בולטים במגזר החרדי יוצאים בקריאה יוצאת דופן לציבור שלא לשתות בפורים לשוכרה, ובמקום זאת לבטא השנה את שמחת החג בלי לצרוך אלכוהול. יוזמי המהלך חוששים מאובדן שיקול הדעת, בעיקר בקרב צעירים, באופן העלול להביא לזלזול בהנחיות הקורונה, והחליטו שאין די בהגבלות ובסגר הלילי שהטילה הממשלה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על רקע הפחד מהתקהלויות אסורות שיהפכו למוקדי התפרצות חדשה של הנגיף, צפוי להתפרסם היום (ד') בכלי תקשורת חרדיים "גילוי דעת" נגד התופעה, הנחשבת בעיני רבים לאחת המצוות החשובות של פורים. על החתום: רבנים ודיינים בכירים שחלקם מזוהים במיוחד עם נושאי רפואה והלכה.
וכך כתבו: "מצב השכרות הינו מסוכן מאוד ומגונה, ובעת מגפת הקורונה הקשה, שהאלכוהול כידוע ממסך את מוח השותה לשוכרה ומאבד את צלילות דעתו, עלול להיגרם שלא יתנהג בזהירות הנדרשת ולא ישמור הן על בריאותו ושלומו והן על הכללים הרפואיים שמומלצים מאוד על ידי הרופאים, וממילא עלול להביא לשיעור הדבקה גבוה יותר הפוגע ומסכן את בריאות הציבור".
הם הוסיפו והטעימו עוד כי "במיוחד השנה, שעלולים להגיע חס וחלילה לחילולי שבת - יש להימנע משתייה לשוכרה", כשכוונתם לסעודות והמשתים הנערכים ברוב היישובים בארץ ביום שישי בצהריים, ועלולים להימשך ולגלוש עד שקיעת החמה.

בכירי הרבנים הצטרפו

מי שיזם את הקריאה הוא ד"ר מנחם חיים ברייר, סגן המנהל הרפואי וה"אחראי על קדושת החיים" במרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק, הפועל מזה 25 שנה להטמעת נורמות בריאותיות בחברה החרדית - בין היתר ברתימת רבנים בכירים למאמץ ובאמצעות סדרת הספרים "מפנקסו של רופא" שחיבר.
1 צפייה בגלריה
מכתב הרנים לפורים
מכתב הרנים לפורים
מכתב הרנים לפורים
בשנים האחרונות מוביל ברייר מאבק ציבורי נגד השתייה לשוכרה הנפוצה בפורים, בעיקר בקרב צעירים חרדים, וכעת, על רקע המגפה המשתוללת, הצטרפו אליו הרב יצחק זילברשטיין – פוסק מרכזי בנושאים רפואיים, הרב יהודה סילמן והרב שריאל רוזנברג - ראשי בתי דין בולטים וחשובים בציבור החרדי, והרב שמעון בעדני - חבר מועצת חכמי התורה.