חברת HOT מייקרת את ה-VOD ואת חבילת ערוצי הספורט 1, 2, 3 ו-4 ללקוחותיה, למעט לקוחות שנמצאים במבצע שכולל הנחה על VOD או על ערוצי הספורט של צ'רלטון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
HOT הודיעה ששירות ה-VOD יתייקר בחמישה שקלים ל-39.90 שקל בחודש. כמו כן, החברה הודיעה שתייקר בשמונה שקלים את התעריף החודשי לחבילת צ'רלטון (ספורט 1, ספורט 2 , ספורט 3 וספורט 4) כך שיעלה ל-81.90 שקל. ערוץ ספורט בודד (מבין ערוצים אלו) יתייקר בשישה שקלים בחודש ל-61 שקל. ההתייקרות מגיעה אחרי שנה בה שידורי הספורט היו דלים, כללו שידורים חוזרים וליגות זניחות.
2 צפייה בגלריה
שלט של הוט. אילוסטרציה
שלט של הוט. אילוסטרציה
שלט של הוט. אילוסטרציה
בעוד שב-HOT טוענים לייקור אצל הספק צ'רלטון, המתחרה yes הודיעה שאין שינוי במחיריה לצרכן כרגע, לא ב-VOD ולא בערוצי הספורט. היא מתמחרת את חבילת ערוצי 4-1 ב-74.90 שקל לחודש, או ב-15 שקל להזמנה בודדת. באותיות הקטנות נכתב כי כרגע ערוצים 3 ו-4 ניתנים בחינם במסגרת החבילה, רמז לעתיד בו יינתנו בתוספת תשלום. החברה מתמחרת VOD ב-34.90 שקל לחודש ומאפשרת VOD חינם לרוב לקוחותיה בחבילת אולטימייט.
גם בסלקום TV מסרו ל-ynet שאין שינוי במחירי ערוצי צ'רלטון בחברה ומחיר החבילה לצרכן יישאר 67 שקל לחודש. עקב כך, שתיהן זולות יותר מ-HOT בשירותים אלה. פרטנר TV לא מספקת ערוצים אלה ללקוחותיה.
2 צפייה בגלריה
הוט HOT
הוט HOT
ההודעה של הוט ללקוחותיה
לפי HOT, העלאת המחיר ללקוחות נובעת מ"התייקרות חדה בעלויות התוכן בשנים האחרונות, לרבות עלויות זכויות השידור של אירועי ספורט. העלאת המחירים לחלק מלקוחות החברה תיכנס לתוקף החל מה-1 במרץ וללקוחות אלה יישלח עדכון מבעוד מועד.
"כחברה המחויבת לספק ללקוחותיה את חוויית הצפייה הטובה והעשירה ביותר, אנו מרעננים ומחדשים את התכנים כל העת. בשנה האחרונה, צריכת התוכן עלתה באופן משמעותי, והצענו אלפי תכנים, ללא כל עלות נוספת, על מנת לענות על הצרכים והביקוש ואנו גאים להמשיך ולהציע את ספריית ה- VOD הגדולה בישראל.
"בנוסף, תופעה משמעותית שמשפיעה על HOT ועל לקוחותיה היא העלייה החדה והמשמעותית שחלה בעלויות זכויות הספורט. מדובר בכשל שוק עליו HOT מתריעה לאורך שנים. מחירי הזכויות הללו עלו במאות אחוזים לכדי סכומי עתק אשר מגולגלים באופן ישיר אל חברות הכבלים והלוויין ואינם משקפים את מחיר השוק הריאלי של זכויות אלו", טוענים בחברה.