בשיתוף עמותת רוח טובה
הכל התחיל לפני כשנה וחצי כשערן רשטיק (43) מכפר סבא וחבריו אנטה, אלון, וגיא, שמעו מחבר נוסף, אלי (שם בדוי), גבאי בית-כנסת על שש משפחות נזקקות שצריכות עזרה בקניית מוצרי מזון. הם החליטו לעשות מעשה והתחילו לרכוש מוצרי מזון ולארוז אותם ולהעביר למשפחות.
עד מהרה הרחיבו את המיזם ובשילוב הרווחה של עיריית כפר סבא הגיעו לעוד משפחות. כיום הם אורזים ומחלקים מדי שבוע 53 סלי מזון למשפחות נזקקות וחיילים בודדים.

את הפעילות המשותפת הרחיבו גם למשפחה ולמכרים. את הכסף לרכישת סלי המזון הם מגייסים מהסביבה החברתית והמשפחתית שלהם ויחד רוכשים את סלי המזון בסופרמרקט בעיר. כל שישי הם נפגשים ב-11:30 בבוקר בבית הכנסת בשכונה ושם הם מכינים את הכל יחד עם הילדים והאחיינים שלהם כדי שאלו יקחו חלק ויקבלו חינוך של עזרה לזולת, בין היתר, אחיינו של ערן בן ה-18 עוזר בחלוקת הסלים.

בנוסף, נשותיהן, שהצטרפו למיזם, מכינות מגשי תפוחי אדמה ואורז משום שלא תמיד מספיק הכסף לקניות, והכל נארז בקופסאות פלסטיק שחבר טוב תורם מדי שבוע (כ-350 קופסאות בשבוע). הם אפילו גייסו מאפיה מהעיר שתורמת חלות ופיתות למשפחות.


לקראת חג הפורים, שנחגג בימים אלו, הם הכינו כ-50 משלוחי מנות למשפחות ולחיילים הבודדים. "אני בא ממשפחה של מתנדבים, גם ההורים שלי מתנדבים כל החיים ואני רוצה להנחיל את זה לילדיי ואני שמח שהם מגיעים מדי שבוע וסופגים את רוח ההתנדבות", מספר ערן.
"לקחת חלק בפרויקט כזה מרגש אותי, וזו חובתינו לערבות הדדית. אני נזכר במבט של המשפחות המאושרות שמקבלות אותי ביום שישי, הופתעתי לראות עד כמה הם מחכים לקבלת המזון." הוא מוסיף.

ליאת (שם בדוי), אם של אחת המשפחות שמקבלת את סלי המזון מספרת: "אנחנו רוצים להודות לערן וחבריו, מה שהם עושים מאוד עוזר לי ולבעלי ולחמשת הנשמות הטהורות שלנו, כל השפע שאנו מקבלים הביתה לשבת ולמהלך השבוע. אנחנו תמיד מתרגשים, כל פעם מחדש".
לקראת יום מעשים טובים שיתקיים ב-16 במארס ישמחו ערן והחברים למתנדבים מעל גיל 18 שייקחו חלק באריזת וחלוקת סלי המזון. ניתן ליצור קשר עם ערן במייל: reshtickeran@gmail.com
יוזמת יום מעשים טובים, שרי אריסון, מספרת על איך כל אחד יכול לעשות טוב בדרך שלו:
יום מעשים טובים חוזר ב-16 במארס, עם כל הדרכים לעשות טוב, מהבית מהספה או באוויר הפתוח עם מסכה. היכנסו לאתר יום מעשים טובים ומצאו את הדרך שלכם להשתתף. הפרויקט מנוהל ע"י עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון המציעה התנדבות בהתאמה אישית כל השנה
בשיתוף עמותת רוח טובה